Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe is het mogelijk met de rmp1 een cue point te zetten ? Het lukt me echt niet...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe is het mogelijk met de rmp1 een cue point te zetten ? Het lukt me echt niet...

Hoe moet ik een cue point zetten met m'n reloop rmp1 ?
    Als m'n liedje aan het spelen is, druk ik op de cue point ( zo gebeurd dit toch met pioneers, right ? )
    Wanneer ik dit heb gedaan, gaat het liedje automatisch terug naar de eerste second van het liedje.
    Wanneer ik een liedje laat spelen, op pauze druk op het moment van de gewenste que, en dan op de que button, gebeurd hetzelfde.
    Het gaat terug naar het begin.
    Ook heb ik de autocue modus afgezet, maar ook dit hielp niet.
    Een vriend van me zei dat de reloops soms problemen hebben met de que, en dit een bekend probleem is. Klopt dit?

Vervelend.
    Kan iemand me helpen?

Reloops kunnen problemen krijgen met de microswitches van hun knoppen, o.a de cue dus. Ik denk dat je vriend dat bedoelt.
    Heb je trouwens de rmp1 of de rmp 1 scratch?

Comment

Afspelen, pauzeren op gewenste punt, en opnieuw afspelen stelt je cue point in.

Comment

Ik heb ze namelijk beiden !
        Mijn eerste was de reloop rmp1, en mijn 2de die ik overlaatst kocht was de reloop rmp1-scratch.

Patrick, bedankt voor jouw tip, maar hij werkt niet...
        Ik probeerde het, maar zonder succes !

Comment

Heb er even de handleiding bijgepakt, waar dit soort dingen meestal wel in staan. Misschien een tip voor volgende keer;)

To set a Cue Point, follow either of the following two options:
          I.) Search the desired Cue Point using the Jog Wheel -18- or the Search
          Wheel -5- while in Pause mode. You will access the Frame Search mode
          (fragmented repeats =1/75 minute) and can precision-set your Cue
          Points. Then press the Play/Pause button -2- to save the Cue Point. The
          player returns to Play mode.
          II.) While in Play mode, press the Loop IN button -12- at the desired point to
          save the Cue Point. The player remains in Play mode. With a little
          practice, this is a faster way to set the desired Cue Point.

Alstu!

Comment

Dit werkt gewoon niet bij me...

Comment

Echter klopt wat Dirk zegt wel. Ik was in de war met een andere speler, LaRoche heeft gelijk.

Comment

Zoals in de handleiding beschreven staat, werkt niet? Ik denk dat je dan een stap overslaat of per ongeluk niet goed uitvoert of zo, probeer het nog eens heel langzaam, misschien dat je iets vergeet;)

Comment

Laroche, bedankt.
                  Jullie hebben gelijk !
                  Het lukt op de manier dat jullie zeiden, super bedankt !!!!

Comment

Gelukkig, ik had al bijna contact opgenomen met Reloop DJ om te vertellen dat hun handleiding niet klopt;) Grapje, maar veel succes en plezier ermee!

Comment

Wat me ook opvalt is dat de bpm counter echt veel schommeld...
                      Een liedje van 125 bpm gaat soms naar 123.5 , dan es naar 124.0, opeens 126.9...
                      Mag dat wel zoveel schelen? Ik heb zoiets nooit bij pioneer gezien, maximum een afwijking van 0.3

Valt dit op te lossen? Of is dit gewoon een modelfout van deze eerste versie van de reloop rmp serie?

Comment

Ligt er ook aan welke muziek je draait, een BPM counter is ook niet iets om blindelings op te vertrouwen, het is een ruw hulpstuk om je platen enigszins gelijk te laten lopen. De fine-tuning doe je altijd op gehoor.

Comment

Ja ok, dat begrijp ik nu ook wel... Maar is het normaal dat het zoveel schommelt, terwijl de pioneers dat niet doen? ( Bij een vriend gezien )

Comment

Nouja, de prijs van een RMP-1 ligt in ieder geval in een heel andere prijsklasse, laten we daar eerlijk over zijn. ;) Ik heb overigens niet het idee dat dit een bekend issue is bij de spelers.

Heb je het al eens uitgetest met meerdere muziekstijlen?

Comment

Neen, maar de muziekstijl die ik draai is minimal. En bij de pioneers blijft de bpm WEL gelijk.
                              Ik zal het eens probeer met r&b ofzo, ik laat nog wat weten !

Alvast bedankt

Comment

Working...
                              X