Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Vraag] Audio CD met (mp3)tags

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Vraag] Audio CD met (mp3)tags

Misschien een hele erge noob vraag hier hoor, maar is het mogelijk om Mp3's zo te branden op een audio CD (dus geen data cd) en toch tags worden weergegeven op je cd speler?

Mijn RMP2 geeft aan dat ie ID3 tags kan lezen, maar ik wil mijn cd's niet als data-discs branden.
    Last edited by NyteMyre; Friday-13-08-2010, 19:16.

Kan niet, want ID3 is gebonden aan MP3 (en sommige andere formats(, en een audio CD kent geen MP3.

Comment

Zelf vond ik iets over CD-Text, wat wel ondersteund word door Pioneers:

Professional Pioneer DJ CD players (CDJ-100/200/400/800/1000, CMX-3000) support CD-Text, up to 48 characters are displayed on the latest CDJ-400 and CDJ-1000 MK3
      Alleen heb ik geen idee of Windows Mediaplayer (daarmee brand ik cd's) dat kan invoeren en of mijn RMP2's dat ook kunnen lezen.

-edit-
      Op de Bax-shop pagina bij een RMP2 staat:

- 4 onafhankelijke CUE point banks- ID3-TAG support en CD text
      Dus hij kan toch CD Text lezen, alleen vraag is hoe ik die info op de cd kan branden

-edit2-
      Windows Mediaplyer kan dat niet. Dan maar even m'n oude Nero 6 CD opzoeken.
      Last edited by NyteMyre; Friday-13-08-2010, 21:16.

Comment

Ik brand met iTunes de cd tekst erbij (kan je aanvinken) en dat werkt bij mijn cdj's

Comment

Als je nummers al netjes met artiest en title staan in je lijst.

Heel simpel selecteer je nummers die je wil branden en klik op rechtse muis.
          Selecteer kopieren naar ........ ( vul hier je cdrom drive in ).
          Ga nu naar je cd-rom drive als deze nog niet vanzelf een popup liet zien.
          Selecteer nu deze bestanden op schijf zetten.
          Nu kun je kiezen tussen audio schijf ( deze is geschikt voor alle spelers )
          en data schijf ( deze is alleen geschikt voor pc en sommige spelers ).
          Kies nu natuurijk de bovenste en windows media player opent vanzelf.
          Gooi er een lege cd in en druk op branden in windows media player

tadaaaaa daar is je cd met cd-text.

Heb je nog geen naam aan je nummers gegeven doe dat dan eerst door het nummer te selecteren en op f2 te drukken zodat je het kunt aanpassen.

succes laat maar weten of het gelukt is.

Comment

met mijn denons gaat dat

Comment

Net even een cdtje gebrand met Nero 6 en deze gaf idd de optie voor CD Text erbij en de RMP's laat ook netjes nu de titels van de nummers zien.
              Helaas stotterde de nummers een beetje dus ik denk dat ik hem opnieuw moet branden.

Ik brande altijd met Windows Mediaplayer omdat deze de optie "Niet comprimeren" heeft, en ik weet eigenlijk niet of Nero dit wel of niet doet. De optie kon ik niet vinden i.i.g.

Comment

Originally posted by NyteMyre View Post
                Helaas stotterde de nummers een beetje dus ik denk dat ik hem opnieuw moet branden.
                Brand met wat lagere snelheid. Geeft betere kwaliteit.

Comment

Ik weet niet met wat je gebrand heb? Als het een laptop is AFBLIJVEN TIJDENS HET BRANDEN!!!!! Wij hebben nogal eens een cd vernaggelt door er vrolijk aan te zitten of zelfs mee rond te gaan wandelen.

Wat dj walter ookal zij: brand op lagere snelheid voorkeur voor laagste snelheid.

Comment

Gewoon PC, maar ik denk dat het een vuiltje was aangezien hij nu wel goed afspeelt.
                    i.i.g, ik weet nu dat je wel tags op audio-cd's kan zetten...dus Patrick :p

Comment

Maar geen ID3tags, en daar vroeg je om...dus :p

Comment

Hoe heb je dat nu gedaan? Ben wel benieuwt.

Comment

Working...
                        X