Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ set onder de 250 euro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als je gewoon met een mixer wilt gaan werken moet je ook cd spelers kopen en gaan branden enz enz. Dit gaat je niet lukken met €250,- daarom is een MIDI mixer ideaal.
    Je kunt gewoon met je mp3tjes draaien en ze direct mixen harder zachter effecten er doorheen gooien. Het is ook veel goedkoper dan een gewoon mengpaneel kopen en cd spelers. Dus ik zou gewoon voor een simpel MIDI mixer gaan zelf draai ik met de drive in 2 jaar met de Behringer en die bevalt zeer goed. Nooit problemen en duur is hij ook niet.

Comment

Twee kleine monitoren maken niet zoveel herrie. ;) Zeker de voorgestelde Behringertjes zullen niet teveel herrie maken.

Aan Rick:
      zou hij het met een Pentium 3 van 880 mhz kunnen doen?
      Ligt aan de controller. Traktor zal niet zo lekker lopen denk ik, Virtual DJ moet nét kunnen, maar er is ook een kans dat hij daar niet perfect op loopt. Pentium 4 is al beter. ;)

Comment

en ik zeg het nog een keer: spaar eerst even door.. je kan wel een hele waslijst neerzetten voor weinig geld.. maar geluid is een dure hobby (net als goochelen trouwens, ben ik effe dubbel genaaid :) )

Ja er is goedkoop spul op de markt.... maar dat is 9 van de 10 keer ook niet het beste: je krijgt waar je voor betaald.
        Beste is, zeker omdat je nog 0 ervaring hebt, om naar een winkel te gaan, goed rond te kijken en je te laten adviseren door de mensen die er verstand van hebben. Je treed nog niet op: wat moet je met een tafel? Is het voor thuis: je bureau, plank aan de muur, etc.... CD rack? vergeten! Neem een sleeve! Laptop met software voor minder dan 100? gaat m niet worden (als t ook nog moet werken) de software alleen is al duurder!

En het is al eerder gezegd: pak een controller en software op je pc en je kan alvast beginnen.. als je het dan toch niet leuk vind heb je ook niet een fortuin uitgegeven!
        Last edited by zassie; Thursday-16-09-2010, 08:52.

Comment

Overigens draait VirtualDJ wel op een 880 MHz, ik heb hem zelf prima draaiend gekregen op een ouwe netbook van 900 MHz. Wel is het zo dat je dan enigzins verstand moet hebben van je Windows installatie, en de netbook puur en alleen moet gebruiken voor dat programma. Dan draait het. Let dan ook wel dat een nummer er ongeveer 5 min. over doet om te laden, omdat hij in je RAM gezet wordt.

Comment

Als het gaat om te leren en te oefenen dan kan hij ook veel lichtere MP3 gebruiken. Iets van 128 kbps. Dat loopt een oudje met een flike bats geheugen al veel beter. De goedkopere dj software draait ook al op lichtere pc's .

Hatsekidee:

Download the most advanced FREE DJ software available, featuring iTunes integration, MIDI controller support, internet broadcasting, and integrated music library.

Een gratis open sourece mixer voor Windows, Linux en Mac. Als je nu ook nog op Linux durft te draaien (om dan te ontdekken dat het 1000X beter is dan microsoft) dan ben je met software al klaar. Linux is ook gratis. Ik heb nog wel een Rad hat voor je, of Mandrake, of Mandriva. In de laatste zit ook nog een een stuk muziek software met notatie, midi, softsynths waar cubase, sonar en ableton niet blij mee zijn. Zoals ik zei, je moet even durven linuxen. En die drempel schijnt heel hoog te zijn.

Nog een leuke:

Met dit spul kan je op een 486 DX100 draaien! En dat loopt net zo als een nieuwe pc met windhoos er op.

Eigenlijk hoef je dan alleen maar een controller. Je kan er zelf 2 kopen als je wil.
            Last edited by JPSholland; Thursday-16-09-2010, 11:52. Reason: link gevonden

Comment

ik zou hem wel willen hebben maar dat lijkt me wel iets te ver rijde
              maar wel bedankt

Comment

maar welke set zou ik het best kunnen kopen

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Als je met je laptop mp3'tjes wil gaan mixen kan je kiezen voor de door mij voorgestelde set, of met de BCD3000.
                  Ik heb mijn voorstel inmiddels al meerdere malen voorgelegd.

Comment

jaah,
                    maar ik snap er niet veel van.
                    ik ben een amateurtje :)

Comment

In plaats van dan steeds je vraag te herhalen zou je twee dingen kunnen doen:
                      1. ons uitleg vragen over specifieke dingen die je niet snapt (en dan het liefst niet 'hoi ik snap het niet', maar liever eerst even rustig nalezen wat er zoal gezegd is en de dingen die je dan nog niet goed begrijpt, kun je navragen.)
                      2. eens langskomen in de showroom om verschillende DJ-setjes eens te zien, uit te proberen en te kijken wat het beste bij je past. Dan kan men ook gelijk laten zien wat de mogelijkheden zijn voor je budget.

Comment

hoi rick

ik denk dat ik dan voor keuze 2 kies.
                        maar nou moet ik mijn ouders nog overhalen :(
                        die willen niet mee
                        dus ik kom wel een keer langs

greetz Dj Mutza

Comment

Het is toch veel geld voor iemand van jouw leeftijd, dus dan is het ook verstandig dat je eerst zelf wat dingen uitprobeert en wat advies er bij krijgt, dan weet je zeker dat je met iets naar huis gaat dat bij je past en waar je even mee vooruit kunt. ;)

Comment

ja
                            dat klopt
                            bedankt voor je aandacht en alle tijd die je in me stopt

Comment

Working...
                            X