Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen...

Hallo ik ben Bart,

Ik ben bijna 14 jaar, en heb al enige tijd een dj-setje thuis liggen en heb daar ook al een paar keer mee gedraaid. Dit setje bestaat uit :
    • Mx4 mengtafel van jb systems
    • 2x Tsx 10 van jb
    • versterker a 150 wat
    • 2x cd 700 van jb systems
    • een laptop
    • een koptelefoon van jb systems
    • een kist die mijn vader heeft gemaakt waar het geheel in zit
    • 2x speakerstatief
    • een keyboard standaard voor de kist

Ik ben met dit setje best tevreden, maar eigenlijk niet helemaal met de cd spelers : je moet de beat zelf aantikken, waardoor beatmixen een stuk langer gaat, en er zit géén antischock op, wat ook redelijk vervelend is als je voor een volle zaal staat en de muziek stopt ineens:mad:

Hebben jullie hiervoor misschien een altenatief?

Groeten,
    Bart

Mijn advies voor de cd-spelers: nieuwe halen.
    Al een budget in je hoofd per stuk?

Comment

Nee, niet echt. Ik zat zelf te denken aan weer een dubbele cd speler, maar ik weet niet hoe jullie hier over denken. Ik weet niet of een nieuwe cd speler wel het belangrijkste is als je het nog niet zo goed kan....

Comment

Dan wordt het afwegen: voor een volle zaal staan draaien met schokkerige muziek, die half weg valt doordat anti-shock ontbreekt of je gaat oefenen op een dubbele/2 enkele die het gewoon goed doen.
        Enkel en dubbel hebben beide hun voordelen. Je zult moeten afwegen wat JIJ het fijnst vind werken.
        En als je voor de dubbele/2 enkele een budget vast moet stellen, zal je toch wel een richting weten, niet dan? Ik kan toch aannemen dat je weet wat je budget ongeveer is, 500, 1000 of zelfs 1500,--.

Comment

Hou er wel rekening mee dat een dubbele CD-speler voor het intensievere DJ-werk een stuk minder vloeiend werkt. ;) Ga je echt intensief draaien, dan zou ik tabletop spelers aanraden. Ga je meer richting de drive-in show kant waar je alles zo compact mogelijk wilt hebben en niet de hele tijd beatmixt, dan is een setje tabletop spelers aantrekkelijker.

Overigens zijn BPM-meters, of beat-tellers, meer bedoeld als een soort 'opstapje'. Hiermee kun je grofweg de plaat goed zetten, het echte fijne werk moet je nog steeds zelf doen. ;) Dit gaat ook niet direct in één keer maar vergt ook veel oefening. Besteed eens een paar avonden op je kamer aan puur beatmixen, je zult merken dat het dan steeds beter gaat.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik ga meer richting de drive-in show dus zal ook wel meer hebben aan de dubbele cd-spelers. Dat van dat krakende geluid valt wel mee, ik vertrouw het apparaat simpelweg gewoon niet. Ik wil daarom op begeven moment wel een nieuwe dubbele cd speler,(wel 2dehands) want mijn budget licht nog onder de 500 euro...heb nu een eurotje of 100 verdiend met mijn mini drive-in maar wil wel 'iets' bijleggen

Comment

Originally posted by dj-bart View Post
              Hallo ik ben Bart,

Ik ben bijna 14 jaar

je moet de beat zelf aantikken, waardoor beatmixen een stuk langer gaat
              Eh... ?

Oh! Waardoor het langer duurt, bedoel je? :)

Ach, joh, hier zie je dus dat je 14 bent. Nou heb ik nog net niet met platen gedraaid omdat er nog geen cd's waren, maar heel veel scheelt het niet. En geloof me: toen maakten we ons niet druk daarom.

Je oren gebruiken. Da's het belangrijkste. Een DJ's oor moet gelijk zijn als die van een muzikant: lopen de platen gelijk? Klopt de melodie van de ene plaat met die van de harmonie van de ander? En daar hebben je cd-spelers uiteindelijk dus niets mee te maken.

Comment

Oké, heel erg bedankt allemaal! Ik bedoelde inderdaad langzamer, maar ik ga gewoon door met heel veel oefenen en ik vind het nog steeds heel leuk!

Groeten,
                Bart

Comment

Working...
                X