Announcement

Collapse
No announcement yet.

Producing: Software of Hardware

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Producing: Software of Hardware

Hallo allemaal,

Ik zat met een vraag.
    Wat ik hoor is dat veel dj's (die tegenwoordig ook bijna allemaal producers zijn) allen software gebruiken om hun eigen tunes te maken. Bestaan er eigenlijk ook nog dj's die hardware gebruiken? Zoals een Korg, een Virus B of iets dergelijks?

Of zitten we tegenwoordig allemaal aan de Fruity Loops en is hardware way oldskool?
    ( Zelf gebruik ik ook software, maar de reden hiervan is dat ik simpelweg geen hardware kan betalen)

Vraag me af wat jullie denken.

Daahaag
    Last edited by UrsaMinor; Thursday-07-04-2011, 11:24.

Iedereen gebruikt een combinatie.
    Hardware als synth, in combinatie met software synths!

Comment

Maar wat voor hardware is nu een populair?

Comment

Apparaten als MPD24/32 MPC, Midi keyboards, maschine, APC (maar dat is meer een controller) en in sommige stijlen: (303, 606, 707, 808, 909)

Maar het meest populaire is denk ik toch wel het MIDI Keyboard.

Comment

De hardware je die benoemt produceert zelf geen geluid. Dat doet de computer.
          Ik heb het echt over randapparatuur zoals een tr-808, -909, of tb-303. Maar dan van deze tijd.

Comment

Ik heb nog wel een eckte eckte hardware synth, maar ja, die is inderdaad MIDI-gekoppeld aan software :p

Comment

ja okee, aan MIDI ontkom je nou eenmaal niet. Maar wat voor synth heb je?

Comment

De Waldorf Blofeld die ik met een Axiom Pro aanstuur. :)

Comment

Cool! dus toch nog een beetje de ouderwetse stijl (ik bedoel daarmee geen ableton, fruit loops of dergelijken).

Zo'n Akai MPC (1000, 2000, 3000, 4000 enz.). Wordt die nog wel is gebruikt voor live-sets? Zo weet ik dat de Chemical Brothers ze weleens gebruiken.

Of is die ook ouderwets ? En is Maschine beter?

Comment

Working...
                  X