Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget Dj gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Budget Dj gear

Hoi!

Mij leek het leuk om te gaan leren draaien met cd spelers. Heb nog weinig ervaring en zoek ook meer een set om af en toe mee te spelen als ik tijd heb. En die leuk staat in mijn kamer. Toch wil ik wel graag een goeden prijs kwaliteits verhouding. Budget is 400-600 (ongeveer 500 voor een dj set en 100 voor boxen).

Ik had de volgende sets op het oog:
    Dit complete DJ-setje is bedoeld voor de beginnende DJ die graag met CD\'s blijft werken, of met MP3-CD\'s. Het geheel wordt geleverd in een compacte, stevige flightcase en er worden ook aansluitkabels meegeleverd.

DJ-set kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ Complete DJ-sets koop je online bij Bax Music

Ook heb ik gekeken naar 2de hands sets om dat die ook op de forums aangeraden werden zoals de Reloop rmp 1, of de Denon dn s-1200.
    Op marktplaats worden de Denons aangeboden voor 400-600 voor 2.
    En de Reloops geloof ik zo rond de 300-500 (kan me vergissen).

Graag zou ik willen weten welke sets er aangeraden of afgeraden worden en waarom.

Ook heb vroeg ik me af of er gewone pc boxen op een dj set aangesloten kunnen worden (heb de phillips spa 5300).
    En heb ik de vraag hoe nuttig het is om een usb aansluiting op je dj set te hebben. Is dit echt een must have of kan er nog wel overweg worden gegaan met cdtjes?

(midi controller is geen optie)

Groetjes Wouter

Wss. voor huis/tuin keuken gebruik? Ofte gewoon om te oefenen en op je kamer?

MIDI, USB-media of gewoon CD\'s. Behalve het allemaal te gebruiken, kunt u het met de Encore 2000 zelfs door elkaar mixen! Gebruiksgemak in een compacte behuizing, met een klassieke DJ-look. Waanzinnig!

Betere support dan je andere keuze alsook zekerheid dat het op digitale software werkt (ik weet dat je geen midi wilt maar de meeste gaan dit al snel missen op hun gear).

Die luidsprekers kan je normaal gewoon aansluiten hierop indien die luidsprekers actief zijn (met versterker ingebouwd) Te lui om op te zoeken. Toch ff gekeken en als je een 3.5 mm mini-jack naar RCA wit / rood kabel koopt denk ik dat het mogelijk is al raad ik je een setje Monitor speakers aan zoals de Behringer Truth reeks

Zoals deze

De 1030A is een actieve studio monitor en onderdeel van de befaamde Behringer TRUTH serie. Degelijk, robuust en mooi: kortom een top product in zijn prijsklasse.

Al zit je dan al een goede 100 euro boven je budget (denk dat je regio 700 euro zit met die AA in combo met een set Behringer Truth Monitors)

Waarom de keuzes?

1. Budget is niet ruim en persoonlijk zou ik gewoon onderdeel per onderdeel kopen aan de door jou genoemde prijs maar goed ik respecteer eenieder zijn vragen.
    2. Met die Encore kan je toch al het een en ander qua mogelijkheden en heb je meteen een goede midi controller in huis (meeste mensen eindigen vroeg of laat of missen een goede midi sneller dan men denkt). Heeft tevens goede support voor de meeste dj software alsook is het nog iets of wat solide gebouwd (verwacht geen Pioneer/Denon kwaliteit en dergelijke maar het zal wel wat kunnen hebben).
    3. Je hebt eigenlijk een iets of wat deftig setje monitors nodig voor op je slaapkamer maar het mag niet teveel kosten dan is de Behringer Truth serie echt zowat de beste keuze (lager in prijs vind je er ook wel maar raad ik je al niet meer aan en de Truth krijgt ondanks dat het Behringer noemt goede reviews betreffende geluid alsook kwaliteit).

Hopelijk ben je er iets mee.

USB op je CD s een must? Hangt ervanaf welk soort USB je hebt USB op cd spelers waardoor je een hardisk ofzo kan aansluiten maar je hebt ook cd spelers met usb waarbij je een heus hardwareonderdeel voor je computer software erbij krijgt (knopjes op je cd speler bedienen dingen in Traktor / Virtual DJ en consorten). Persoonlijk koop ik liever cd spelers met USB erop maar dan wel meteen met deftig supporte MIDI mogelijkheden. CD speler met gewoon USB tje op vind ik overbodig.

Comment

een hele leuke combinatie set is de Numark Mixdeck express... Dan heb je cd, midi en usb. En is zowel met/zonder pc te gebruiken.

Numark Mixdeck Express kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Comment

Numark NDX200 en M6 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Als instap setje is dit denk ik kwalitatief een betere keus

Comment

Ik heb alleen ervaring met de Denons. Dat zijn erg leuke, compacte spelertjes met enorm veel mogelijkheden en dan heb je ook nog eens een gerespecteerd A merk.

Comment

Dank jullie wel voor de snelle reacties.
            Dat Numark setje ziet er zeker leuk uit maar voor die 600 euro koop ik dan liever de Numark NDX 400 set van bax-shop.
            En wat vinden jullie van deze speakers? http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
            Hardware info gaf deze een zilver award.
            Ook vroeg ik mij af wat nou echt het verschil is tussen bijvoorbeeld een zeer budget speler (150-200) tegenover andere spelers is? Want ik ga mijn set (mischien klinkt het pijn in de oren) gewoon inderdaad gebruiken voor huis,tuin en keukengebruik waarschijnleik komt die nooit van mijn kamer af. En is het vooral bedoeld om op mijn kamer te zetten en af en toe mee te spelen. Nu wil ik ook weer geen dj set die je kan vergelijken met de Bart smit. Mischien nog meer suggesties?
            Ook vroeg ik mij af waar ik op moet letten bij de aanschaf van 2de hands spelers?

Comment

Originally posted by wouter195 View Post
              Dank jullie wel voor de snelle reacties.
              Dat Numark setje ziet er zeker leuk uit maar voor die 600 euro koop ik dan liever de Numark NDX 400 set van bax-shop.
              En wat vinden jullie van deze speakers? http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
              Hardware info gaf deze een zilver award.
              Ook vroeg ik mij af wat nou echt het verschil is tussen bijvoorbeeld een zeer budget speler (150-200) tegenover andere spelers is? Want ik ga mijn set (mischien klinkt het pijn in de oren) gewoon inderdaad gebruiken voor huis,tuin en keukengebruik waarschijnleik komt die nooit van mijn kamer af. En is het vooral bedoeld om op mijn kamer te zetten en af en toe mee te spelen. Nu wil ik ook weer geen dj set die je kan vergelijken met de Bart smit. Mischien nog meer suggesties?
              Ook vroeg ik mij af waar ik op moet letten bij de aanschaf van 2de hands spelers?
              Het verschil in prijs zit in de mogelijkheden die erop zitten. (zover ik weet en gelezen heb in andere topics op dit forum)

Als je 2de hands gaat zoeken. Let dan vooral erop slijtage en op tekens van vele gebruik. Ook moet je letten op beschadigingen want zelfde geld is die een keer gevallen. Probeer het zelf ook uit. Zo kan je voorkomen dat de eigenaar de kritische puntjes kan omzeilen.
              Zoek ook goed uit of je niet te veel betaald ervoor en probeer wat van de prijs af te halen.

Comment

ik ben begonnen met een setje 100 euro lenco speakers van wehkamp en een reloop digital jockey 2 int. edition. a 300 euro. dat is in totaal dus 400 euro. de speakers zijn natuurlijk niet "state of art" maar voor een beginner prima. wat betreft de reloop jockey, daar ga je schik van hebben. het zijn geen cd speler en hebben dus een iets minder natuurlijk gevoel. maar het is stukken voordeliger en aan de software en jockey kun je ALLES aanpassen. geen limitaties of wat. top spul!

SUC6!

Comment

Ok dat is duidelijk de midi controllers staan boven de cd spelers in dit budget.
                  Maar zelf vind ik zo'n cd speler op je kamer gewoon "stoer staan" (ook al is het geen pioneer). En dat weegt bij mij zo zwaar mee dat ik toch voor een cd speler gaat. Alleen wat is zijn de nou de grote verschillen in zo'n budget model en dure cd spelers: levensduur, mogelijkheden, looks? Maar hoe groot is dan de levensduur op een budget cd speler? maanden, 2 jaar?

Comment

Keuze Dj Set

Hey !
                    ik zou Beginnen Met Numark ndx 200 2x en een Behringer Djx 750, ik heb hem nu ook en het is een top ding ! nooit geen problemen mee.
                    maar het is wel jammer dat er geen usb in de numark ndx 200 kan daarom heb een Soundcard gekocht en die aangesloten op mijn laptop en nu draai ik Met Virtual Dj,
                    Maar het liefst draai ik met traktor maar daar moet je nog een duurdere soundcard van traktor hebben en die kost 290 euro maar die komt er nog wel een keertje ;)
                    Succes er mee ;)!

Comment

Ok dat is duidelijk de midi controllers staan boven de cd spelers in dit budget.
                      Ook logisch als je er over nadenkt. Een MIDI controller gedraagt zich meer als een toetsenbord voor je computer (al dan niet met ingebouwde geluidskaart), terwijl je je CD-speler moet zien als een soort van mini-computer.

Maar zelf vind ik zo'n cd speler op je kamer gewoon "stoer staan" (ook al is het geen pioneer). En dat weegt bij mij zo zwaar mee dat ik toch voor een cd speler gaat.
                      Dan zou ik je eerder de Numark NDX 900 aanraden. Die is goed op allebei de gebieden. Is zowel een CD-speler als een digitale DJ MIDI controller met ingebouwde geluidskaart. 2 vliegen, 1 klap. :)

Zet er nog een leuke mixer tussen en je bent klaar. Kost iets meer dan de NDX 400 spelers, maar je kunt er werkelijk alle kanten mee op.

Alleen wat is zijn de nou de grote verschillen in zo'n budget model en dure cd spelers: levensduur, mogelijkheden, looks?
                      Alles wat je maar kunt opnoemen. Type invoer (slot-in, of CD-lade?), rubberen of plastic knoppen, hoogwaardige schakelaars ja/nee, helder (kleuren) display, functies (USB, MIDI?), robuustheid, noem het allemaal maar op. Het is niet voor niets dat budgetspelers goedkoop zijn en topspelers duur zijn. ;)

Maar hoe groot is dan de levensduur op een budget cd speler? maanden, 2 jaar?
                      Dat ligt er helemaal aan hoe je er mee omgaat. Dek jij hem na gebruik netjes af en gebruik je hem niet alsof je een spijker in een muur wilt rammen (;)), dan kun je er best lang plezier van hebben.

Comment

Dankjewel voor alle antwoorden.

Ok mischien heb ik mij wel laten overtuigen dat er een midi aangeschaft moet worden.
                        Nu is mijn oog gevallen op de Pioneer DDJ-Ergo, heb het filmpje van bax-shop op youtube al gezien. En op internet is iedereen ook erg tevreden. Voor mij zijn de + punten dat er pioneer opstaat en de goede look die de midi heeft (voor de rest zou ik begot niet weten wat er goed of slecht aan is). Zijn er nog midi controllers waar ik even naar zou moeten kijken. Of zeggen jullie eindelijk snotjong je hebt het door kopen dat ding?

Wel heb ik natuurlijk nog enkelen vragen:
                        Is deze pioneer echt al een van de betere midi controllers te noemen, die je mischien ooit wel is zou kunnen gebruiken voor een klein feestje?
                        Zou de overstap van deze midi naar cd spelers groot zijn?
                        Hoe zit het met die auto knop dat tracks in een keer gelijk lopen (is dit niet een beetje cheaten of word dit de toekomst?)
                        Is dit gelijk plug en play op mijn laptop of moeten er nog kabeltjes en frutsels aangeschaft worden?
                        En tot slot zou ik dit kunnen aansluiten op Ipad/Ipod/Mobiel?

Comment

Zag ook dat ik bij dit product van pioneer er een gratis hdj 500 bij kan krijgen met de get geared voor de summer actie. Dus dan is deze deal zeker zeeeer voordelig.

Comment

Als je vol richting midi controllers kijkt zou ik toch voor iets anders dan DE NAAM Pioneer gaan om eerlijk te zijn.

Traktor S2 bvb.

Auto knop (je bedoeld sync) is voor de oude garde (waaronder ik) dik cheaten :p kan ieder klein kind. Beatmatchen op gehoor en gevoel is iets dat je moet leren en je niet ff kan cheaten. Langs de andere kant doet iedereen het vantegenwoordig dus njah waar ligt de grens.

In elk geval qua midi controllers is Pioneer verre van marktleider en mag je eerder Rane (buiten je budget)/Vestax/Native Instruments en dergelijke marktleider noemen als dat de reden is dat je richting Pioneer keek naja goede look en de naam daar koop je dus geen hardware voor in mijn ogen waar koop je wel een midi controller voor:

- Mogelijkheden
                            - Meegeleverde software
                            - support
                            - Uitgebreidheid hardware (soundcard onboard/aansluitmogelijkheden enz. enz.)

De look en welke naam erop staat lijkt mij echt het laatste om naar te kijken (leuk product met slechte mapping support = hel geloof me)
                            En daarin ligt Pioneer toch ff wat onder zeker tov. de Traktor S2

Edit: Zal het anders formuleren als je voor de Pioneer wou gaan omdat Pioneer overal de STANDAARD lijkt te zijn dan ben je verkeerd bij midi controllers is de Traktor S4 (en kleiner broertje S2) alsook de Vestax VCI 100 / 300 / 400 en dergelijke de standaard. Vooral de Traktor is een echte aanrader aangezien je er gratis Traktor Pro software bij krijgt wat tevens zowat DE STANDAARD is qua live DJ software.
                            Last edited by SqueeZr; Monday-21-05-2012, 23:08.

Comment

Auto knop (je bedoeld sync) is voor de oude garde (waaronder ik) dik cheaten kan ieder klein kind. Beatmatchen op gehoor en gevoel is iets dat je moet leren en je niet ff kan cheaten. Langs de andere kant doet iedereen het vantegenwoordig dus njah waar ligt de grens.
                              Ligt er maar aan wat je er mee wilt gaan doen. Kan bijvoorbeeld ook een handige functie zijn wanneer je juist veel aandacht wilt besteden aan werken met loops, samples en hotcues om je mixwerk nog creatiever te maken.

De DDJ-Ergo is daarnaast een erg leuke controller voor thuisomgevingen en om mee te nemen naar feestjes. Is hij vergelijkbaar met een S2 of een S4? Nee. Het is dan ook meer een apparaat gericht op de beginnende DJ.

Hou er daarnaast rekening mee dat de DDJ-Ergo ontworpen is als een losse controller en dus niet gebaseerd is op bepaalde functies van een bepaalde software-fabrikant. Of je hem dus met Traktor of Virtual DJ wilt gebruiken is dus je eigen keus. ;) Een S2 of een S4 ga je uiteraard wel alleen met Traktor gebruiken.

Verder krijg je binnenkort met de komst van Traktor 2.5 uitbreidingsmogelijkheden als je voor een S2 of een S4 gaat. Je kunt er dan een Kontrol F1 (of zelfs twee) naast zetten, waardoor je creatief aan de slag kunt met een grote hoeveelheid samples, loops en acapella's.

Het ligt er dus maar aan wat je er mee wilt gaan doen. Ben je meer van het beatmixen op de slaapkamer en af en toe op een feestje, dan zou ik eerder naar de DDJ-Ergo neigen. Wil je toch veelvuldig gaan draaien op termijn en daarnaast in de toekomst ook erg veel gaan werken met samples die je in je live mix gaat gebruiken, dan zou ik eerder naar een S2 of S4 kijken, al dan niet met een Kontrol F1 er bij.

Laat je daarnaast niet teveel beïnvloeden. Naar mijn mening is er geen absolute marktleider op het gebied van DJ MIDI controllers. Natuurlijk zijn er wel fabrikanten waarvan bekend is dat de controllers goed in elkaar zitten en prima werken.

Een DJ MIDI controller is behoorlijk persoonlijk, omdat je zelf degene bent die er mee moet gaan werken. Zodoende dat je bij de één een Hercules controller ziet staan, bij een ander een S2 of S4 en weer bij iemand anders bijvoorbeeld een Numark Mixtrack Pro. Het ligt er maar aan wat jij het prettigst vindt werken. Ik zou zeggen, test er eens een paar in de showroom.

Comment

Working...
                              X