Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget Dj gear

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Ligt er maar aan wat je er mee wilt gaan doen. Kan bijvoorbeeld ook een handige functie zijn wanneer je juist veel aandacht wilt besteden aan werken met loops, samples en hotcues om je mixwerk nog creatiever te maken.

Laat je daarnaast niet teveel beïnvloeden. Naar mijn mening is er geen absolute marktleider op het gebied van DJ MIDI controllers. Natuurlijk zijn er wel fabrikanten waarvan bekend is dat de controllers goed in elkaar zitten en prima werken.
    Hier ga ik toch even op in.

1. Hij vroeg of de Auto knop cheaten was en ik denk dat hij het echt enkel ging gebruiken om te Auto syncen als ik zijn tekst goed lees dus lijkt mijn antwoord correct :) Ok naderhand kan het leuk zijn voor loops, samples en hotcues maar daarvoor dient de sync knop toch niet voor zover ik mij herriner?

2. Traktor werkt ook in Virtual DJ hoor is gewoon een midi controller zoals een andere toevallig zit er wel het softwarepakketje Traktor Pro bij en is die software (vooral op de proffesionele markt) toch echt wel zowat marktleider te noemen dus ook het meeste logische om te gaan gebruiken als je een Traktor controller koopt. Al heb ik een vriend die het ding perfect gebruikt in virtual dj.

With over 100,000,000 downloads, VirtualDJ packs the most advanced DJ technology. Both perfect to start DJing, and perfect for advanced pro DJs.

Edit: Linkje werkt niet maar als je bij controllers op S2 zoekt dan vind je ze vanzelf

Voila midi en HID mappings voor Virtual DJ voor de Traktor S2.

Ok dan heb je niet de LE versie van VDJ erbij die je wel bij de Ergo krijgt maar als we even eerlijk zijn ... stelt de LE ook niks voor (is zelfs vaak slechts een zoveel dagen demootje) en moet je toch de pro kopen van VDJ vroeg of laat wil je alle mogelijkheden van je midi controller gebruiken.

Betreffende marktleider kan ik nu volop in discussie gaan maar daar heb ik even geen behoefte aan enkel is het wel een feit dat Pioneer slechts een beginneling is op de speelgoed/midi controller markt waar merken als Rane/Native Instruments/Vestax al jaren de plak zwaaien.

Dat hij zelf een keuze moet maken en kiezen wat het beste bij hem past ga ik volmondig mee akkoord iedereen zijn meug een wereld vol Lada (of nog erger Pioneer :mrgreen: ) zou pas echt een ramp zijn.

Puur op statistieken/bouwkwaliteit/compleetheid pakket/prijs bekeken (en ik heb de Ergo zelf gezien en aangeraakt alsook de S2) zou ik toch voor de volle 100% richting de S2 gaan voor het geld (en toevallig is de prijs gelijk maar de bouwkwaliteit plastic v rubber knoppen bvb. is dat niet).

Tevens krijg je er nog een Proffesioneel softwarepakket bij op de S2.

Nuja wat tips voor de topicstarter:

1. Ga even wat controllers bekijken en aanvoelen (in de bax shop) en vergelijk even zelf de feeling.
    2. Probeer bij vrienden (geen idee indien mogelijk in de bax shop? ) of bij de shop de verschillende software pakketen even uit (download desnoods de demo versies al even en probeer ze al eens met muis en keyboard). Reden van deze tip is eigenlijk vrij simpel het belangrijkste aan een midi controller is eigenlijk DE SOFTWARE. Zonder software mag je nog een uber controller van 2000 euro + kopen indien het niet gemaakt is voor de software die jij wilt gebruiken of slechte tot geen support krijgt ben je er niks mee.
    3. En kan er nog een boel posten: Best Buy guides en reviews over zowel de S2 als de Pioneer Ergo maar ik begin alvast met deze aangezien deze vrij veel midi controllers dekt:

Normaal mag de link hier wel geplaats worden neem ik aan aangezien het een reviewsite is?

In the end wens ik je succes met je keuze

Comment

2. Traktor werkt ook in Virtual DJ hoor is gewoon een midi controller zoals een andere toevallig zit er wel het softwarepakketje Traktor Pro bij en is die software (vooral op de proffesionele markt) toch echt wel zowat marktleider te noemen dus ook het meeste logische om te gaan gebruiken als je een Traktor controller koopt. Al heb ik een vriend die het ding perfect gebruikt in virtual dj.
      Natuurlijk kán het... maar ik heb nog niet veel mensen VDJ zien draaien met een S2 of S4. ;)

Comment

Ik zit nog te dubben maar geloof dat ik wel weet wat voor mij de beste keus is. Zit alleen nog met een brandende vraag, ik heb laatst de gloedjenieuwe ipad gekocht (ook erg leuk), en vroeg mij af of ik dit kan aansluiten op pioneer Ergo of andere midi controllors/mixers etc. Je hebt wel van die sets die echt voor de ipad gemaakt zijn maar dat lijkt mij niet echt handig. Iemand ervaring, suggesties?

Comment

Originally posted by wouter195 View Post
          Ik zit nog te dubben maar geloof dat ik wel weet wat voor mij de beste keus is. Zit alleen nog met een brandende vraag, ik heb laatst de gloedjenieuwe ipad gekocht (ook erg leuk), en vroeg mij af of ik dit kan aansluiten op pioneer Ergo of andere midi controllors/mixers etc. Je hebt wel van die sets die echt voor de ipad gemaakt zijn maar dat lijkt mij niet echt handig. Iemand ervaring, suggesties?
          Het is leuk om een iPad te gebruiken, maar het werkt toch niet zo ideaal als een midi controller. Je kunt na de Ergo nog een klein mengpaneeltje hangen zoals bijvoorbeeld een Behringer XENYX 502, dan kan je op input 2/3 je Ergo zetten, je op 4/5 je iPad. Output gaat dan dus ook via de output van de XENYX 502.
          Niet de meest ideale oplossing, maar het zou wel kunnen. Heb de XENYX 502 hier ook staan voor een laptop, ipod in ipod dockje en een Hercules DJ control Air. Er zou evt nog iets bij kunnen, want ik heb mijn laptop gebalanceerd op line in 1 gezet. Waardoor ik dus ook de EQ kan doen. iPod staat op de RCA input. En dan de Hercules DJ control Air op input 2/3

Comment

Oja zo kan het natuurlijk ook leuk. Nee ik bedoelde meer dat ik dan in plaats van een computer mijn ipad gebruik. Dus dat ik al mijn muziek op de ipad zet en die aansluit op de midi controller zodat ik eigenlijk geen computer meer nodig heb. Dat lijkt mij ideaal, is dat mogelijk?

Comment

Oja zo kan het natuurlijk ook leuk. Nee ik bedoelde meer dat ik dan in plaats van een computer mijn ipad gebruik. Dus dat ik al mijn muziek op de ipad zet en die aansluit op de midi controller zodat ik eigenlijk geen computer meer nodig heb. Dat lijkt mij ideaal, is dat mogelijk?

Hele uitleg indien je dit niet wenst scroll naar beneden zie je het antwoord in het groot :)

Ehr en welke software ga je gebruiken om mee te dj en? Want dat stukkie hardware doet niet veel zonder goede software (en daarbij horende support).

Als je even kijkt op de spec eisen van zowat de meest gekende dj software programmas:

- Traktor

Windows 7 (latest Service Pack, 32/64 Bit), 2.0 GHz Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2, 2 GB RAM (4 GB recommended)M

Mac OS X 10.6 or 10.7 (latest update), Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM (4 GB recommended)

Monitor with 1024 x 768 screen resolution, USB 2.0, 1 GB free disc space
              High-speed internet connection

- Virtual DJ

MINIMUM system requirements:

Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ XP
              1024x768 resolution
              DirectX compatible soundcard
              512MB RAM
              50MB free on the hard drive

RECOMENDED system requirements:

Intel® Core™ 2 or AMD Athlon™ X2
              1280x1024 resolution
              Multi-channel DirectX compatible soundcard
              1024MB RAM
              200MB free on the hard drive

Additional requirements for Video mixing:

2048MB (2GB) RAM
              ATI™ or NVIDIA® video card w/256MB of Dedicated DDR3 RAM
              Video card must support dual-screen output

Supported Operating System:

MINIMUM: Microsoft® Windows XP SP3 or newer
              RECOMMENDED: Microsoft® Windows 7 Professional 32-bit

Microsoft® Windows 95, 98, ME, or older are not supported

MINIMUM system requirements:

Intel® processor
              Mac OS X v10.5.x
              1024x768 resolution
              CoreAudio compatible soundcard
              1024MB RAM
              50MB free on the hard drive

RECOMENDED system requirements:

Intel® processor
              Mac OS X v10.6.x
              1440x900 resolution
              Multi-channel CoreAudio compatible soundcard
              2048MB (2Gb) RAM
              200MB free on the hard drive

- Serato Itch

Varieren blijkbaar moet je maar ff naar beneden scrollen op de site bij features en specs:

Serato DJ, World Leading DJ and Music software. Serato provides award-winning DJ software used by the leading touring and club DJs. Blend, mix and scratch your tracks with Serato DJ.

Dan de Ipad;

En ik neem even de ipad2 is de modernste van de twee

Dual-core Apple A5 custom-designed, high-performance, low-power system-on-a-chip (is een samsung cpu die in de verste verte niet vergelijkbaar is met het soort cpu s dat in computers/laptops zit qua specs mare 800 MHz to 1 GHz en de meeste dj software eist regio 2 ghz)
              Werkt op Ios en over geheugen vind ik zelfs niks terug maar lijkt me sterk dat je de 2 gig kaap haalt.

Nuja in short ik denk dat je hiermee al een beetje antwoord heb op je vraag dat je niet echt je Ipad als computer zal kunnen gebruiken als drager van je muziek alsook dj software voor je midi controller.

Wat wel mogelijk is is om je ipad aan te sluiten zoals voorgaande melde of aan te sluiten op je pc als extra harde schijf of je kan hem zelfs gebruiken als heuse midi controller naar je apple/windows pc en dj software dus(door middel van bepaalde apps) kan leuk zijn om extra knoppen te creeeren voor effecten en dergelijke (doe ik zelf ook met een samsung galaxy tab als effector in Traktor via een app i know is geen apple maar dit soort apps bestaat ook voor de Ipad).

In elk geval lees deze twee puntjes nog eens:

1. Ga even wat controllers bekijken en aanvoelen (in de bax shop) en vergelijk even zelf de feeling.
              2. Probeer bij vrienden (geen idee indien mogelijk in de bax shop? ) of bij de shop de verschillende software pakketen even uit (download desnoods de demo versies al even en probeer ze al eens met muis en keyboard). Reden van deze tip is eigenlijk vrij simpel het belangrijkste aan een midi controller is eigenlijk DE SOFTWARE. Zonder software mag je nog een uber controller van 2000 euro + kopen indien het niet gemaakt is voor de software die jij wilt gebruiken of slechte tot geen support krijgt ben je er niks mee.
              Hiermee wou ik vooral bedoelen dat je beter eerst je DJ Software kan uitkiezen en dan naderhand best je bijhorende midi controller kan nemen want eigenlijk is de software het belangrijkste van de twee en een midi controller zonder passende support of software zal enkel frustraties opleveren.

Kort antwoord op je vraag indien je mijn gezeur moe bent: NEEN GAAT NIET WERKEN MET DIE IPAD
              Last edited by SqueeZr; Tuesday-22-05-2012, 21:17.

Comment

Ok dankjewel voor de uitleg. Dus dit is zeker gewoon een appje en niet meer die gebruikt word voor deze nummark? http://www.numark.com/product/idjpro

De software maak ik mij niet zo'n zorgen over die download ik stiekempjes zoals elke gast op zijn zolderkamertje.

Comment

Probeer dan maar eens je controller eraan te hangen! Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, om even te testen, maar het enige wat lukte was met mijn muis en keyboard prutsen. De controller pakte hij niet. Dit is overigens met verschillende downloads van Traktor en Virtual DJ gedaan. Overigens heb ik wel voor virtual DJ gekozen, omdat ik die zelf veel overzichtelijker vind. Het enige pluspunt (voor mij) van traktor was dat ie in de auto-loop ook kortere loops dan 1/8 kon maken, waaronder 1/16 en 1/32. Maar hoe vaak ik dat nou gebruik...

Comment

Mjah die software downloaden doet iedereen wel denk ik maar als je ooit op verplaatsing gaat draaien word een legaal exemplaar plots erg belangrijk Niet alleen daarom trouwens alleen al qua support en een werkende midi controller creeeren kan het een wereld van verschil maken tussen je illegale download variant en de legale variant.

Buiten dat is het vooral de keuze/smaak van de software (wat jou het beste ligt) die grotendeels de controller bepaalt de tip is dus erg goed bedoeld zodat je niet naderhand spijt krijgt van je aankoop aangezien de support en dergelijke voor jouw controller in combinatie met jouw favo dj tooltje niet lekker zou werken.

Over dat numark product das een kant en klaar iets met een mini appje en een soort mini versie van een der dj software programmas gok ik. Zal wel werken maar kan je in de verste verte niet vergelijken qua kwaliteit/latere upgradebaarheid enz. enz. met een Traktor S2 of in jouw geval duidelijk eerder Ergo. Het is in elk geval eerder bedoeld als leuke gadget denk ik en in dit geval zal het (mits een erg magere variant van dat dj product) wss. wel werken maar goed dan kan je evengoed de software kopen (of downloaden maar ik mag dat niet aanraden ) en gewoon met je keyboard en muis prutsen en op de play en stop knop drukken :)

Edit: Als je trouwens geen geld wilt uitgeven aan de software, had ik al gemeld dat je bij de Traktor S2 helemaal gratis de software krijgt namelijk Traktor Pro 2.0 en vanaf 30 Mei de upgrade naar 2.5 ? :mrgreen:
                    Last edited by SqueeZr; Tuesday-22-05-2012, 21:46.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties, ja je had al vermeld dat je er volledige versie software bijkrijgt wat zeker dikke + punten zijn. Maar gaat dit eigenlijk niet ten koste van de controller?

Comment

Bedankt voor de snelle reacties, ja je had al vermeld dat je er volledige versie software bijkrijgt wat zeker dikke + punten zijn. Maar gaat dit eigenlijk niet ten koste van de controller?
                        Wou je daarmee niet beinvloeden was eerder sarcastisch gezegd :) maar je bent hoe dan ook beter af met een legale software variant en achter die raad sta ik wel dubbel en dik (vanwege genoemde compabiliteitproblemen bij illegale software alsook support).

Doet het iets af aan de controller? Niet echt bedoel maar (en ben anti Apple) doet het feit dat er een besturingsysteem meegeleverd word bij je Apple iets af aan de mogelijkheden van de hardware? Identieke vraag en het antwoord is neen.

Die controller is overigens veel beter onthaald door de pers en reviewmensen dan de Ergo qua bouwkwaliteit. Die bal kan je trouwens terugkaatsen. Gaat het niet ten koste van de controller (ergo) omdat die limited edition van Virtual Dj erbij zit? Hierop zou ik trouwens JA durven zeggen aangezien je hoe dan ook niet alle Toeters en Bellen zal kunnen gebruiken van JOUW hardware (Ergo) in de LIMITED edition van Virtual DJ

Naja veel geblaat en weinig wol maar waar ik heen wou gaan is gewoon het feit dat iedere controller eerst een controller is en pas naderhand een softwarepakketje erbij gepleurd krijgt (kwestie om mensen over de streep te trekken) en dat het dus niet echt iets afdoet aan de degelijkheid/mogelijkheden van de controller.

Mare om terug te keren naar dat beinvloeden (wat ik dus niet wil doen) probeer gewoon even naar Bax te rijden en vergelijk de producten zelf even, betast ze even en dergelijke. Hoe flashy het eruitziet boeit eigenlijk niet het product moet JOU goed in de hand liggen en aangenaam werken. Geef je meer om de LOOKS dan kan je evengoed een Poster ophangen want dan is het hem eerder om het showgehalte dan om het werkgehalte te doen.

En zoals ik zei probeer desnoods al even met muis en keyboard de verschillende software pakketjes eens uit. Scheelt een hoop mogelijkheden bij het uitkiezen van een controller (de ene heeft al wat meer support dan de andere navenant het soort software dat je schikt te gebruiken).

Voorlopig blijf ik wel bij mijn advies van Traktor S2 binnen jouw budget als beste totaalpakket-all round keuze. Maar moest je plots vol voor Virtual DJ willen gaan dan zijn er plots andere mogelijkheden.

Nuja succes verder en hopelijk kan je wat knopen doorhakken zoals welke software wil ik eigenlijk gaan gebruiken.

Comment

Oke hartelijke dank voor het beantwoorden van mijn vragen.

Comment

Ik zie nu pas hoe oud het laatste bericht is X) laat maar dus :p

Gaat het dj-en goed?
                            Ik wens je succes nog verder :p

grtjs Rik
                            Last edited by djrocksel; Tuesday-26-03-2013, 17:36. Reason: Ik zie nu hoe oud het laatste bericht is X)

Comment

Working...
                            X