Originally posted by Rick
View Post
1. Hij vroeg of de Auto knop cheaten was en ik denk dat hij het echt enkel ging gebruiken om te Auto syncen als ik zijn tekst goed lees dus lijkt mijn antwoord correct :) Ok naderhand kan het leuk zijn voor loops, samples en hotcues maar daarvoor dient de sync knop toch niet voor zover ik mij herriner?
2. Traktor werkt ook in Virtual DJ hoor is gewoon een midi controller zoals een andere toevallig zit er wel het softwarepakketje Traktor Pro bij en is die software (vooral op de proffesionele markt) toch echt wel zowat marktleider te noemen dus ook het meeste logische om te gaan gebruiken als je een Traktor controller koopt. Al heb ik een vriend die het ding perfect gebruikt in virtual dj.
Edit: Linkje werkt niet maar als je bij controllers op S2 zoekt dan vind je ze vanzelf
Voila midi en HID mappings voor Virtual DJ voor de Traktor S2.
Ok dan heb je niet de LE versie van VDJ erbij die je wel bij de Ergo krijgt maar als we even eerlijk zijn ... stelt de LE ook niks voor (is zelfs vaak slechts een zoveel dagen demootje) en moet je toch de pro kopen van VDJ vroeg of laat wil je alle mogelijkheden van je midi controller gebruiken.
Betreffende marktleider kan ik nu volop in discussie gaan maar daar heb ik even geen behoefte aan enkel is het wel een feit dat Pioneer slechts een beginneling is op de speelgoed/midi controller markt waar merken als Rane/Native Instruments/Vestax al jaren de plak zwaaien.
Dat hij zelf een keuze moet maken en kiezen wat het beste bij hem past ga ik volmondig mee akkoord iedereen zijn meug een wereld vol Lada (of nog erger Pioneer :mrgreen: ) zou pas echt een ramp zijn.
Puur op statistieken/bouwkwaliteit/compleetheid pakket/prijs bekeken (en ik heb de Ergo zelf gezien en aangeraakt alsook de S2) zou ik toch voor de volle 100% richting de S2 gaan voor het geld (en toevallig is de prijs gelijk maar de bouwkwaliteit plastic v rubber knoppen bvb. is dat niet).
Tevens krijg je er nog een Proffesioneel softwarepakket bij op de S2.
Nuja wat tips voor de topicstarter:
1. Ga even wat controllers bekijken en aanvoelen (in de bax shop) en vergelijk even zelf de feeling.
2. Probeer bij vrienden (geen idee indien mogelijk in de bax shop? ) of bij de shop de verschillende software pakketen even uit (download desnoods de demo versies al even en probeer ze al eens met muis en keyboard). Reden van deze tip is eigenlijk vrij simpel het belangrijkste aan een midi controller is eigenlijk DE SOFTWARE. Zonder software mag je nog een uber controller van 2000 euro + kopen indien het niet gemaakt is voor de software die jij wilt gebruiken of slechte tot geen support krijgt ben je er niks mee.
3. En kan er nog een boel posten: Best Buy guides en reviews over zowel de S2 als de Pioneer Ergo maar ik begin alvast met deze aangezien deze vrij veel midi controllers dekt:
Normaal mag de link hier wel geplaats worden neem ik aan aangezien het een reviewsite is?
In the end wens ik je succes met je keuze
Comment