Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark NS7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark NS7

Ik heb de zoekfunctie gevonden maar nog gen info over deze controller.

Ik heb veel collega's horen zeggen dat het ''nep'' staat om met deze controller een set te draaien op een hardcore feest. Oke mijn mening is toch anders ;)

Ik wil graag deze controller aanschaffen en daarnaast 2x de Numar V7 er op aansluiten zodat ik eigenlijk 4 spelers heb. zijn de 2 Numark V7's goed te combineren met de mixer/mengpaneel van de NS7?

M.v.g. Rellum

Ik heb veel collega's horen zeggen dat het ''nep'' staat om met deze controller een set te draaien op een hardcore feest.
    Al sta je met twee cassettedecks te draaien, als het publiek het naar z'n zin heeft is het prima toch?

Het gaat er om hoe je het brengt. Niet wat je gebruikt. Als jij liever met een NS7 werkt dan met een set Pioneers, dan is dat toch prima? Je zult er zelf mee moeten draaien.
    Zo kan ik jou ook een hamer van 60 euro aansmeren omdat die door 10.000 verschillende klusjesmannen wordt gebruikt. Maar als jij denkt "nou, die hamer van 20 euro die ik heb is net zo goed en daar werk ik veel liever mee", waarom ook niet?

Verder blijf ik persoonlijk de NS7 een ongelofelijk bruut ding vinden. Heeft toch goed het draaitafel-gevoel, maar dan in een beest van een MIDI-controller. Lekker overzichtelijk en voldoende 'body' waardoor hij serieus overkomt.

Ik wil graag deze controller aanschaffen en daarnaast 2x de Numar V7 er op aansluiten zodat ik eigenlijk 4 spelers heb. zijn de 2 Numark V7's goed te combineren met de mixer/mengpaneel van de NS7?
    Dat gaat niet praktisch werken. Zal je ook vertellen waarom. De NS7 heeft namelijk geen audio-aansluitingen voor extra randapparatuur en daarnaast ook geen kanaalfaders. Verder werkt hij met Serato Itch, die naar mijn weten geen vierdecks setup ondersteunt. De NS7 heeft dan ook geen A/C en B/D deck switches.

Met de Numark NS6 is dit wel mogelijk, evenals met de Numark 4Trak. Het enige 'nadeel' is dat beiden alleen statische platters hebben.

Dan zou je zeggen, zet dan vier V7's op een rijtje.

Nu is alleen het probleem:
    - Serato Itch snapt niet helemaal hoe hij overweg moet gaan met vier decks, voor zover ik het weet
    - Traktor kan niet zo goed overweg met de gemotoriseerde platters van de NS7 en V7.

Dat is dus een probleem...

Comment

Blijft dus VDJ over! Tenzij je die niet wilt. Ik heb het bij min controller gekregen, en heb daarna geupgrade naar de Pro versie. Ik heb ook Traktor uitgeprobeerd, maar vond het zelf niet fijn werken. Ik vond het veel te onoverzichtelijk en de lay out vond ik niet fijn. Maar het is je eigen keus. Ik weet overigens niet of VDJ wel overweg kan met draaiende platters.

Comment

Tja over dat neppe maak ik me niet druk inderdaad.
        Misschien is het wel mooier om 2 losse v7's en een mixer te kopen.
        Nu vraag ik me wel af welke mixer er het mooist bij past.

Bedankt voor beide jullie reactie, hier kan ik toch weer even verder mee. en bedenken wat ik ga doen ;)

p.s ik las wel dat je er 2 cd spelers extra op kon aansluiten en dat is ook dan wel weer mooi
        Last edited by Rellum; Wednesday-27-06-2012, 16:50.

Comment

Working...
        X