Announcement

Collapse
No announcement yet.

draaien voor vrienden, kennissen, familie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• draaien voor vrienden, kennissen, familie

Hallo ik ben DJ Hans The Guide, ik ben gevorderd dj thuis, en heb net een nieuw dj setje dat bestaat uit:

Hercules dj control instinct
    behringer MS 16 monitor speakers
    nanopad
    nanokey
    nanocontrol

Kan ik met dit setje 50 man aan op feestjes, partytjes, enzovoort

als je nog luidsprekers en lichten bijhuurt, moet dan zeker te doen zijn ;)

Comment

Offtopic:

Gevorderd DJ thuis? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Ter referentie, je vraagt wel hoe jij je behringer MS 16 monitor speakers op je standaard pc kaart moet aansluiten. (Getuigt bij mij toch iets minder dan de term: 'gevorderd')

Edit: om 5:00 in de ochtend.
      Daarnaast heb jij je set iets voor of op 4 November gekocht. (Ik las een topic van je daarover over mappen met VDJ.) Welgeteld zit er vanaf die dag van je post tot aan nu precies 12 dagen. En dan gaan we al over termen als: 'gevorderd' praten (thuis dj of niet maakt mij even niks uit)? #Je zou je in mijn ogen diep mogen schamen... Al zou je die volle 12 dagen non stop bezig zijn met draaien. (Komen we op 288 uur draaien uit) even ter referentie: Ik vermoed dat onder de actieve Baxxers hier dat het gemiddelde niveau van 1 jaar tot met gemak 15+ jaren qua werken in de muziekbranche op wat voor manier dan ook is. Neem als voorbeeld dat je gemiddeld 6 uur bezig bent met muziek op wat voor manier dan ook en een werkjaar ongeveer 46 weken (= 322 dagen) betreft.

1 Werkjaar: 322x6 = 1932 uren!
      En een meevoud daarvan zal ik maar even achterwege laten.

6 uur werken aan muziek per dag is weinig... Sommigen van ons zijn wel 10 tot 12 uur per dag in de weer met muziek e.d. en ik durf zelfs aan hen te vragen of zij zichzelf als 'gevorderd' beschouwen.

/me maakt op dit moment even flink korte metten met iets wat naar mijn mening neigt naar kapsones....

Om het even bij mijzelf te houden. Ik werk gemiddeld 8 tot 10 uur per dag met muziek. Al 5 jaar. Heb de hele nacht nog niet geslapen omdat ik nog werk moest doen en er net klaar mee ben... (daarom reageer ik nu pas met de edit) Zie ik mijzelf als gevorderd? Muwha, ik kan wel stellen dat ik aardig wat weet qua basis. Denk hierbij aan: 'Merken kennis, 'Mogelijke aansluitingen', en uiteraard 'termen die algemeen gebruikt worden', alleen ik wil niet zover gaan dat ik mijzelf als gevorderd zou bestempelen, eerder: 'semi-gevorderd' en zelfs dat vind ik voor mijn huidge niveau nog best wel een eer als ik mijzelf zo mag en wordt aangeprezen ;)!

Afijn, ook ik ben niet perfect alleen lag dit toch wel even te gevoelig om er niet op te reageren naar mijn gevoel.

Ontopic:
      Wat jij nu hebt staan is het antwoord een zeer duidelijke: 'nee'.
      Om voor 50 man feestjes en partytjes (wat een spelling citaat :/) te kunnen organiseren met 'luidspreakers' moet je echt rekenen dat 1 speaker zo'n beetje jouw totale DJ set lijstje opgesomd is. En dan spreek ik waarschijnlijk over de behringers eurolive huppelepups nog wat a ongeveer 225 euro per stuk... (De meest goedkope versie die volgens een paar experts zeer zeker goed presteert qua prijs/kwaliteit voor personen tot aan 50 man is de Behringer eurolive B212D)

Daarnaast heten deze 'luidsprekers' Full Range PA. Dan heb je nog verschil tussen Actief en Passief. En als laatste moet je nog weten welke kabels je via de Instinct naar je PA laat gaan (even uitgaand van een feestje tot 50 man).

Om dan eraan toe te voegen dat de Instinct een RCA uitgang heeft. en eigenlijk alle Full Range speakers hebben soms een Jack (6.35 mm) en altijd een XLR! (Je zal dus een verloop kabel/plug + de juiste kabel nodig hebben)

Mocht deze termen je doen duizelen van: 'waar heeft hij het over??' Dan raad ik je aan om je te verdiepen in de basiskennis van PA. (Zoek maar is even rond op het Bax forum) En laat voorlopig dan ook graag de term: 'gevorderd' achterwege.

Om even kort te formuleren: 'Een hedendaagse (gevorderd) DJ (hoe misbruikt of misplaatst ik die term soms ook zie) is een persoon die niet alleen weet hoe plaatjes draaien is + het daarbij behorende beatmatchen. Evenals kan die persoon je vertellen welke ingangen en uitgangen nodig zijn (bij voorbaat voordat de spullen er zijn, maar diegene wel de informatie heeft wat de wensen zijn) en zou ik met wat voor set ik ook aankom. Die persoon binnen no time zien van waar wat in moet om het te laten functioneren. Om nog maar over het licht te zwijgen om in te stellen...

Hans, no personal offence, ik geloof graag dat je muziek heel leuk vind en ik ben iemand die altijd tegen iedereen zegt dat diegene zijn/haar hart moet blijven volgen, alleen pak voortaan echt dit soort dingen iets anders aan, naast het elke introduceren van je (DJ) naam die ik volgens mij in 2? andere topics ben tegen gekomen naast je introductie topic...

Vragen staat altijd vrij, wij helpen je graag. Echt! (ook ik, als nu een behoorlijke botte en enorm directe persoon die dit bericht heeft gepost. Helaas schoot mij 1 ding echt in het verkeerde keelgat)

Succes!
      Last edited by Firespace Recordings; Friday-16-11-2012, 06:17. Reason: Even doortimmeren op dat: 'gevorderde' woord...

Comment

wat een lang verhaal zeg maar maakt niet uit ik ben trouwens al een jaar dj he

Comment

@DJHansCore,

Je rij topics viel op. Dat is opzich niet erg, juist heel goed...
          Alleen toen ik de combo zag met hier dacht ik van: 'hooo dat gaat echt even een stapje te ver'.

Daar reageerde ik even op.

Comment

welke combo dan

Comment

@DJ Hanscore

De zwik (naar mijn mening) topics met vragen die veelal afkomstig zijn van mensen die (beginner) zijn.

&

ik citeer:
              'Hallo ik ben DJ Hans The Guide, ik ben gevorderd dj thuis'
              Last edited by Firespace Recordings; Sunday-18-11-2012, 22:33. Reason: Verduidelijking

Comment

@ Hanscore

Het is natuurlijk ook wel erg gevaarlijk om jezelf tot van alles uit te roepen ( in jou geval gevorderde thuis dj ). Zeker als je dan vervolgens met een hele berg beginners vragen komt. Er is niets met vragen laat ik dat voorop stellen. Maar met de vragen die je stelt moet je er natuurlijk ook wel tegen kunnen als mensen je dan een beetje op de korrel nemen met je door de over jezelf afgeroepen titel.

Wouw al een heel jaar :eek: Dat is wel een enorme bank aan ervaring ja. Is het een jaar elke dag zoon beetje alle tijd die je vrij hebt of toevallig een keer als ik een uurtje over heb. Daar zit dus ookal een verschil. Ik denk dat je gewoon een beginnen bent maar al wel een tijdje een beetje aan het rommelen bent geweest.

Dus voor jou de tip van de dag. Geef jezelf niet te snel een titel. Je kan er alleen maar op afgerekent worden. Ik loop er al een jaar of 10 ( wel meer als je het echte hobbyen ook mee mag tellen ) mee in het wereldje. Ik heb bij lokale omroepen mee gedraaid op een redelijke functie en ook een 2 jaar als full time mede werker van een installatie bedrijf in de prof branche. Complete discotheken, sportscholen, winkels enz voorzien van licht, geluid en beeld. Heb met de meest excotische merken en producten mogen werken. Ik heb ondertussen zelf ook een leuke semi pro set bij elkaar gesprokkeld. Zelfs ik roep niet te veel over mezelf. Kan zich alleen maar tegen me keren. Zelfs ik leer elke dag nog bij. Zie elke keer weer nieuwe dingen waarvan ik denk heeeey kan dit of dat ook zo. Interresant.

Dan je vraag. Als het om een klein feestje bij mensen thuis gaat. Neem een clubmate of 2 leuke fullrange toppen. Natuurlijk met de bijbehorende statieven of wat dan ook. Dan gaat dat helemaal goed komen. Is het maar voor heel soms een keer. Ga naar je lokale pa boer en huur gewoon wat. Dan komt het allemaal goed.

Comment

Leuke uitspraak bedacht:

Muziekliefhebbers en muzikanten zijn net piramides, Zonder muziekliefhebbers geen stabiele basis en zonder muzikanten geen finishing touch!'

/me plaats dit even om inspiratie hieruit te putten!

Comment

Joh... we zitten niet op msn of Skype he...

Comment

Working...
                    X