Announcement

Collapse
No announcement yet.

Werkt Traktor kontroller S4 op Windows 10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Werkt Traktor kontroller S4 op Windows 10

Hallo,
    Heeft er iemand ervaring met Traktor controller S4 op windows 10.
    Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen maar alle nieuwe laptops draaien op windows 10 nu is mijn vraag hoe reageert alles op elkaar. M V G Pierre

Dag Pierre,

geen ervaring specifiek met de S4, maar Traktor draai ik sinds enige tijd rotsvast en probleemloos op Win10. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel even eng vond, maar mijn indruk tot nu toe is beter/stabieler dan win8.

Comment

Originally posted by pierre View Post
      Hallo,
      Heeft er iemand ervaring met Traktor controller S4 op windows 10.
      Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen maar alle nieuwe laptops draaien op windows 10 nu is mijn vraag hoe reageert alles op elkaar. M V G Pierre
      Je controller is niets meer als een midi apparaat via usb, dat draait net als traktor prima op windows 10, hier zelf 2 d2's en een f1 zonder problemen, eigenlijk zelfs beter als op windows 8.1

Comment

Originally posted by ragverp View Post
        Je controller is niets meer als een midi apparaat via usb, dat draait net als traktor prima op windows 10, hier zelf 2 d2's en een f1 zonder problemen, eigenlijk zelfs beter als op windows 8.1
        Dat is niet helemaal waar ;). De S4 is ook nog een audio interface die met lage latency moet communiceren met de computer. Omdat audio apparatuur niet direct toegang krijgt tot het Windows stuurprogramma voor geluid is er een driver nodig om de communicatie met lage latency te waarborgen. Omdat ieder besturingssysteem een iets andere architectuur heeft kan het zijn dat de drivers voor eerdere versies prima werkten, maar met het nieuwe systeem voor problemen zorgen.

Maar om de vraag van de TS te beantwoorden: je kan je S4 prima met Windows 10 gebruiken. Zorg dus wel dat je drivers en eventuele firmware upto date is.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          Dat is niet helemaal waar ;). De S4 is ook nog een audio interface die met lage latency moet communiceren met de computer. Omdat audio apparatuur niet direct toegang krijgt tot het Windows stuurprogramma voor geluid is er een driver nodig om de communicatie met lage latency te waarborgen. Omdat ieder besturingssysteem een iets andere architectuur heeft kan het zijn dat de drivers voor eerdere versies prima werkten, maar met het nieuwe systeem voor problemen zorgen.

Maar om de vraag van de TS te beantwoorden: je kan je S4 prima met Windows 10 gebruiken. Zorg dus wel dat je drivers en eventuele firmware upto date is.
          En gelijk heb je, in de war omdat de d'2s natuurlijk geen audio kaart hebben, ik zelf werk met de db4 :)

Comment

Traktor op windows 10

Originally posted by Fridge View Post
            Dag Pierre,

geen ervaring specifiek met de S4, maar Traktor draai ik sinds enige tijd rotsvast en probleemloos op Win10. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel even eng vond, maar mijn indruk tot nu toe is beter/stabieler dan win8.
            Hoi Fridge
            Bedankt voor je antwoord, Mag ik vragen op welk merk laptop je draait en is het een 4, 6 of 8 GB en 500gb of 1000gb

Comment

hoi Pierre,

ik draai momenteel op een Toshiba satellite met 12gig mem, 128gb sd en 1tb hd (dat formaat harde schijf is natuurlijk niet erg relevant voor hoe netjes je pakket gaat draaien, ik weet niet waarom je daar naar vraagt?). Ik snap dat je reactie dan is, oke daar wil alles wel op. Ja en nee..... natuurlijk helpen stevige specs, maar mijn ervaring is dat het al dan niet mooi netjes lopen van een pakket veel zwaarder weegt. Ik heb tot voor kort gedraaid op een laptop (win 8.1 , niet significant lichter voor je hardware volgens mij) met 4 gig mem en alleen een harde schijf als opslag. Draaide ook probleemloos.

Comment

Afgelopen weekend mijn laptop geupdate naar windows 10, ik was ook een beetje angstig dat Traktor hiermee moeite zou hebben en in eerste instantie was dat ook zo. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat er bepaalde setting naar fabrieks waren gereset en toen ik het dual processor vinkje had uitgezet werkte alles weer prima. Ik heb de indruk dat ie beter draait dan op windows 8.

Groeten! Pim

Comment

Als je er aan zit te denken om je laptop fysiek te upgraden, begin dan eens bij de HD. Als je nog een gewone HD hebt kan je deze eenvoudig vervangen voor een SSD. De prijzen van SSD's zijn de laatste tijd flink gedaald en de betrouwbaarheid is echt enorm toegenomen. Als je laptop wat traag wordt is dit een hele goede oplossing.

Comment

Working...
                  X