Ik heb een versterker van 110w per kanaal! Maakt het uit hoeveel boxen je op je versterker aansluit en naar wat moet je dan kijken moet je het aantal w optellen, of hoe werkt dat juist :?:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vraagje over ne versterker
Collapse
X
-
Die vragen worden uitgebreid beantwoord in het volgende topic:
veel leesplezier! Nog vragen? Dan horen we het wel!
-
toch maar even vragen
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben, heb ik een hoop info over versterker en boxen kunnen vinden. Dit ging voornamelijk over het aansluiten van boxen op een versterker.
Een antwoord op mijn vraag heb ik niet direct kunnen vinden:
Is het mogelijk, gewoon voor het slaapkamer draaien, de boxen direct op de mixer aan te sluiten?
Zo ja, kan dit dan met oude (vb kenwood, philips) boxen, of moeten dit dan nieuwere modellen boxen zijn?
Ik hoop dat iemand mij hier even wat meer info over zou kunnen geven, het zal mij als starter namelijk goed uitkomen wanneer ik nu nog even geen versterker bij de rest van de aan te schaffen gear hoef te kopen.
Alvast bedankt
Ciao
Comment
-
Is het mogelijk, gewoon voor het slaapkamer draaien, de boxen direct op de mixer aan te sluiten?
Zo ja, kan dit dan met oude (vb kenwood, philips) boxen, of moeten dit dan nieuwere modellen boxen zijn?
Dit hoeft voor je slaapkamer geen duse PA-amp te zijn. Ga eens kijken op zolder of er een oude versterker van je pa staat. Of informeer eesn bij de rest van de familie. Grote kans dat iemand nog zo'n ding op zolder heeft staan. Al dan niet met ingebouwde platenspeler :lol:. Nog niks gevonden? voor een paar tientjes slaag je op Marktplaats!
Succes :wink:
Comment
-
Goede info T-Nutz. Als dergelijke basis zaken niet bekent zijn dan heeft hij aan de info over wattages , ohms etc ook niks.
Wat wattage betreft. Ik heb thuis een oude Pioneer (maar prima werkende) 60 watt huis , tuin en keukenverstker staan die nogsteeds trouw dienst doet. Simpel ding , heus niet de beste maar ik vind er niks mis mee. Hij kan goed hard en geeft nooit problemen. Dus zoek gewoon een simpele amp en je zult genoeg hebben voor thuis. Dus koop een versterker voor een paar tientjes of kijk de rommelmarkt lief aan dan komt het helemaal goed. :lol:
Comment
Comment