Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP en SHOWTEC

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP en SHOWTEC

Even een vraagje,

wat is jullie mening over DAP en SHOWTEC in het algemeen ?

aub, geen antwoorden als slechter dan pioneer of beter dan skytec.

Ik hou het kort.

Bah bah bah en nog eens bah.

Comment

waarom als ik vragen mag ?

Comment

tja opzich wel leuk maar het is absoluut geen TOP merk...

heb zelf wel wat licht van showtec en dat doet het prima, maar ik zou in geluid net even wat meer investeren omdat het geluid wel een beetje de basis is van je drive-in show!

Comment

ik vind die dap ook wel een gaaf ding

Comment

Leuk om mee te beginnen en voor huiskamer / klassefeestjes. Maar voor het serieuzere werk zou ik toch kiezen voor meer stabiele apparatuur.

Comment

Ja oke Steph, zo had ik het ook kunnen zeggen.
              Is leuk om thuis je hobby te beginnen maar ik zou ze niet meenemen al moet je maar een feestje draaien voor je klasgenoten.
              Heel onvoorspelbaar spul.

Comment

in mijn residentie ligt een dap 1000 speler niets mis mee draait al 5 jaar en nog weinig kuren dus het kan wel goed maar het is wel minder spul dan bijv de andere bekende merken

Comment

Ok, iedereen (alvast) bedankt voor jullie posts, nu weet ik in iedergeval dat ik maar wat langer moet sparen voor wat beters.

Nog een vraag, hoe zijn de snoeren? en Stage snakes, en van die multi-kabels voor je par's ?

Als er nog iemand een tip heeft, ik hoor het graag

in iedergeval iedereen bedankt !!!

Comment

werken hier al jaren kabels is goed voor dat geld!!!!

Comment

Ik heb hier ook nog wel een aantal van die kabeltjes liggen, doen het idd al ruim 2 jaar prima 8)

Comment

als je die kabels gewoon tulp der uit trekt en niet doormiddel van aan het draatje te trekken dat die kabels tog wel 15 jaartjes meegaan

Comment

Showtec lichten is niks mis mee maar met showtec geluidsapparatuur heb ik geen ervaring (zijn die er eigenlijk wel?)

Met Dap sluit ik me geheel aan bij steph.... En de CD spelers draaien wel lkkr trouwens staat bij mij in het buurthuis een :D

Comment

Volgens mij heeft showtec idd geen geluids apparatuur ;)

Ik heb nu al een tijdje 5 DAP audio kabels
                            2: 2× Jack 3,6mm mono ¥ 2× tulp
                            EN
                            1: 2× Jack 3,6mm mono ¥ 2× XLR contra
                            EN
                            2: Microfoonkabels (XLR ¥ XLR contra)

En ik moet zeggen, deze bevallen prima, goede kwaiteit
                            :lol: :lol: :? :? M'n Microfoon klinkt opeens een stuk beter en harder :? :? :lol: :lol:

Dus ik ga voor Skowtec licht, DAP kabels (en Pioneer cdspeler :P :P ;) )

Comment

Showtec + Dap = www.highlite.nl = Nederlandse dozenschuivers

Voor wat betreft licht (showtec) maakt het natuurlijk weinig uit een derby of wat parren kan iedereen maken, kan ook weinig aan mis gaan. Wordt kritisch bij intelligent licht zoals scans, movingheads, etc. Daar heb je te maken met software, trafo's etc

Voor wat betreft geluid (DAP): afgezien van die kartonnen series (MC) maken ze ze best redelijke geluidssystemen die niet onderdoen voor bijv. een JBL Soundfactor. Ik denk dan bijv aan en SM of AX-serie. Ook de K-112 wordt zeer veel verkocht en hoor ik veel positieve verhalen over. Heb ze wel vaker gehoord in een kroeg hier in de buurt en moet zeggen dat ze prima werk leveren.

Voor wat betreft kabels ben ik over het algemeen wat voorzichtiger, zeker als het om stekkerwerk gaat. Dan kies ik toch liever voor Neutrik en Tasker. Waarom? om dat ik m'n kabels vaak oprol, afrol, insteek, uittrek, etc. Van die Dap dingen wil je nog weleens de trekontlasting kwijtraken. Zeker bij de chassisdelen. Maar gebruik je ze voor de stereo en haal je ze nauwelijks los? Dan voldoen ze prima!

En multi's voor parren? Niet doen, kies voor DMX, maar dat is een heel ander verhaal. Waarom? gebruik de zoekfunctie of open een nieuw topic

Comment

Working...
                              X