Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
En ik moet zeggen, deze bevallen prima, goede kwaiteit
M'n Microfoon klinkt opeens een stuk beter en harder
Dan was je vorige kabel of royaal rot en moet ie op z'n tijd ook flink gebromd hebben, danwel verkeerd aangesloten/gesoldeerd zijn of je denkt dat alleen maar te horen.
De kabels waar ik het over heb, zijn voorgegoten kables, dus met standaard trekontlasting die niet los willen (tenzij je stom gaat doen natuurlijk en met zo'n dap kabel gaat touwtje trekken :? ) En ik gebruik ze dus bij drive-in, dus ook lostrekken oprollen afrollen insteken enz enz, maar zoals ik al zei, ik bedoel nu de voorgegoten, dus dat is niet zo'n probleem (hoewel, die microfoonkabels zijn gewoon inelkaar gedraaide, maar volgens mij zijn deze toch wel stevig, tenminste ik heb er een per ongeluk mn raam uitgegooid en hij heeft nog geen schrammetje en volgens m'n vader (die stond onder m'n raam :? ) kwamen de connectoren behoorlijk hard op de grond.
En wat jij zei over die parren, ik wil gewoon zo'n T-bar met ingebouwd dimmerpack kopen, zo'n T-bar die je in t stopcontact plugt en een DMX kabel in propt ;) Dus idd met DMX kabel.
En ik heb net die vorige kabel nog eens opengemaakt (ja, ik bewaar al m'n kabels, als ik de connectoren niet meer gebruik, dan de rest wel met zelfbouw oid) En ik geloof dat ik blij mag zijn dat het mic kanaal van mn vorige mengpaneel nog leeft :? :? dat is een regelrecht wonder !!! WAT EEN PRUTSWERK ZEG !!!!!! Ik ga die locale dealer nog maar eens aan de tand voelen, ookal krijg ik er dan geen garantie meer op :lol: :lol:
Tja zoals het al jaren een trend is om Behringer van ruis te beschuldigen is het al een aantal jaartjes een hype om alles wat DAP heet te vervloeken, zonder ook maar enige eigen ervaring daarmee. Tuurlijk het is budget en is het geen A-merk, maar het heeft vaak wel een top prijs/kwaliteit verhouding. Ze hebben een erg groot scala aan producten en die zijn nu eenmaal niet allemaal over één kam te scheren. Flightcases zijn nu eenmaal geen roadproof-dingen en die MC-speakers zijn natuurlijk duidelijk hobby, maar ze hebben prima processoren (DCX'en). Ook de palladium-versterkers en AX-speakers zijn niet van wereldklasse, maar toch kom ik ze wel erg vaak tegen in kleinere sets. Rara hoe kan dat als iedereen het merk vervloekt. Ook de K112-speakers kom je veel tegen bij kleine shows, kroegen en als monitor bij kleinere producties.
Voor wat betreft showtec geldt min of meer hetzelfde verhaal. Zoals ik al eerder heb gezegd vormen de parren en simpele effecten geen probleem, die kan iedereen bouwen. Bij het bouwen van intelligent licht komt heel wat meer kijken en daarvoor heb je ervaring nodig. Ervaring die Showtec nog moet opdoen, maar Martin bijvoorbeeld wel heeft. T4's worden enorm veel verkocht en zijn een typisch gevalletje van OEM. Gelijk aan Botex maar met andere kleurtjes en wellicht andere knopjes. Wil je een paar tientjes meer betalen voor een ander kleurtje, dan moet je dat natuurlijk zelf weten.
Voor de lichttoafels geld hetzelfde als voor de effecten. Hoe kleiner hoe beter. De simpele tafeltjes zijn allemaal OEM en niks van te zeggen. Veel waar voor weinig geld. De Lightdesk 136 is een prachttafel voor dat geld veel opties die je in die prijsklasse niet tegenkomt, althans niet gecombineerd in één tafel. Kom je dan bij de duurdere tafels, dan speelt ervaring weer op. Een lightdesk pro of stagemaster haalt het gewoon niet in vergelijking met de andere, meer ervaren merken in die prijsklasse.
Je zou toch bijna geneigd zijn te zeggen: hoe goedkoper, hoe beter :wink:. Point is: deze merken hebben een positie op de markt verworven en verdient. Met name voor wat betreft low-budget spullen, maar ga ze niet vergelijken met pro-spul. Ga je een ferrari vergelijken met bijv. een fiat panda, dan is er maar een conclusie mogelijk. Toch is een Panda een prima auto en rijden er heel wat van rond, naar tevredenheid van de gebuikers......
oke ik ben miss wat overhaast met mij vorige afkraak reply over Dap.....
zelf ben ik eigenaar van een Reloop RP 2000 Mk3 Silver (die bevalt trouwens heel goed), en heb ik een tijdje geleden op een dap draaitafel gedraait en hij voelde gewoon niet lekker aan........dat kan misschien aan mij liggen omdat ik mijn Reloop ben gewend.....maar toch vind ik de plaat miss te zwaar om op te scratchen...
verder schakel ik niet alle producten van DAP uit........misschien was ik emotioneel zo ver dat ik alles van DAP haatte nadat ik op dat apparaat gedraait heb.
als je over DAP hebt en in het speciaal de K112 speakers: voor dat geld is het gewoon goed spul. ik heb er 4 die ik bij gelegenheid op een Yamaha 5014C powermixer (2x500W)gebruik om buurt BBQ's, sinterklaas, de kersmarkt, de tuinfeestjes enz. te versterken. op een statief brengen ze dan een vol en helder geluid en een grote spraakverstaanbaarheid. en je zou ze nog in een brom-mobiel kunnen vervoeren. en ook ik heb deze speakers pas aangeschaft na positieve reacties op forums, want rotzooi verkoopt DAP natuurlijk ook als je het echt wil hebben.
Comment