Announcement

Collapse
No announcement yet.

tabletop cdspelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dacht even dat iedereen hier inmiddels voor Pioneer werkte, maar er loopt ook nog een Funktion One-dealer rond :wink:

Maar hij heeft wel gelijk!

Comment

Ha ha, klopt T-Nuzz. Hebben wij elkaar ook al een keer gesproken eigenlijk?

Pioneer maakt gewoonweg erg goede dj-producten, ik zal de laatste zijn die dat gaat ontkennen. Cd-spelers zijn top en de nieuwe DJM-1000 is erg chique. Alleen de 600 is (hopelijk snel "was") minder, maar daar is al vaak genoeg over geschreven en Pioneer heeft goed geluisterd naar de klachten.

De Cdj-1000MKII wordt altijd neergezet voor dj's, evenals de Sl1200's. Eigenlijk wisselt alleen de mixer en de effectapparatuur voor verschillende Dj's. Ik snap dat heel goed, iedere dj wil het beste laten zien en je werkt nu eenmaal lekkerder op de 1 als op de ander.

Comment

Nee, niet eerder gesproken, maar ik hou het J&H-forum ook in de gaten :wink:

Comment

Ah oke, het is allemaal weer helemaal duidelijk..

Comment

Ik heb vandaag bij Conijn Muziek in Eindhoven even de CDJ 800 en de CDJ 200 getest. De Denon was niet binnen dus die ga ik binnenkort even testen. De CDJ 800 is natuurlijk een top apparaat, de 200 is eigenlijk nog iets gaver met z'n loop-functie en uiteraard zijn effecten. Ik denk dat ik voor deze ga. Ik heb net de prijzen doorgemaild gekregen (omdat ze elders goedkoper waren moest er overlegd worden wat ze met hun prijs konden doen) en dat wordt dus 549,- incl. btw voor de CDJ 200 en 699,- incl. btw voor de cdj 800. De Denon DN-S1000 doen ze voor 449,- incl. btw de deur uit. Dat is net iets duurder dan DJGEAR.nl maar wel met 2 jr garantie ipv 1 jaar.
            Ik denk er nog even over na en probeer binnenkort de Denon 1000 en de 3500 en dan maak ik een beslissing. :D

Comment

Het gaat trouwens toch de CDJ800 worden :D heb ik besloten. Ik wacht alleen nog een maandje voor ik ze ga halen :D wel gaaf spul trouwens.. 8)

Comment

en wat zijn jou argumenten, ik ben zelf ook aan t sparen (mensen duurt wel lang zeg :? ) maar ben er zelf ook nog niet helemaal uit ;)

De CDJ-800 lijkt mij ook wel vet, mede door de scratch functie.

Comment

Originally posted by Canta
                  Het gaat trouwens toch de CDJ800 worden...
                  Goede keuze, ik heb em nu al een paar maanden en ik moet zeggen dat het een geweldig apperaat is! Ik was verbaast over hoe je em net zo kan gebruiken als een draaitafel. En hier zitten ook nog meer functies op, zoals loops maken, master tempo en de cue-functie!!
                  Helemaal TOP !! 8)

(enig minpuntje is toch dat ie geen mp3's af kan spelen, maar ja)

Comment

daar is dan weer de CDJ 1000 MKII voor ;) daar zit t beide op ;) Maar ik maak nu maar de keus voor scratchen ipv mp3, ik brand wel wat meer cd's ;)

Comment

Argumenten waarom ik voor de CDJ800 kies zijn:
                      - scratch functie (toch stiekem wel erg gaaf
                      - loop functie (autoloop en beatcutter)
                      - wide pitch (niet op de 200 en de 1000 aanwezig)
                      - master tempo (zit ook op de 200 en de 1000)
                      - er is een tas verkrijgbaar voor de CDJ800.. ik verwacht vandaag een mailtje van URS met een mooie aanbieding voor 2x CDJ800 en 2x UDG Pioneer CDJ800 bag. Deze wil ik omdat ik ze ook mee wil nemen als ik ga draaien. Flightcases zijn ongeveer net zo duur maar veel zwaarder.

Dat ie geen mp3's pakt maakt me niet uit... CD-R's kosten toch bijna niks en mp3's levert toch een vertraging op en een klein krasje of vlekje op je cd kan al een paar nr's verkloten. Met een audio cd valt dat wel mee.

edit:
                      @ Nbeat >>
                      die CDJ's kan je bij URS trouwens leasen.. je betaald je spelers dan in een termijn van 3 jr af. Ik ben wel van plan ze in 1 x te kopen..

Comment

Succes met je 800's, kan ze je aanraden. Draai er zelf al jaren met veel plezier mee. 1 puntje van aanmerking op je betoog; de CDJ1000 heeft wel een "wide pitch".

Doei!

Comment

idd ;)

Comment

Argumenten waarom ik voor de CDJ800 kies zijn:
                            - scratch functie (toch stiekem wel erg gaaf
                            - loop functie (autoloop en beatcutter)
                            - wide pitch (niet op de 200 en de 1000 aanwezig)
                            - master tempo (zit ook op de 200 en de 1000)
                            - er is een tas verkrijgbaar voor de CDJ800.. ik verwacht vandaag een mailtje van URS met een mooie aanbieding voor 2x CDJ800 en 2x UDG Pioneer CDJ800 bag. Deze wil ik omdat ik ze ook mee wil nemen als ik ga draaien. Flightcases zijn ongeveer net zo duur maar veel zwaarder.
                            - scratch functie, helemaal mee eens, dat is ook een van mijn redenen ;)
                            - die loop functie wist ik dus nog niet bij mijn vorige post, maar daar was ik inmiddels ook achter dat die op de 800 zit (dacht dat die alleen op de 200 zat :? )
                            - wide pitch , is dat zo handig dan, is een 'gewone' niet genoeg ???
                            - master tempo, ehm, wat is het verschil met pitch??, is dat het gedoe met de toonhoogte, dat je nummer in dezelfde toonhoogte blijft ookal zet je hem 2× zo snel ?
                            - Ik ga zelf wel voor flightcases, omdat ik dat net iets steviger en handiger vind, maar laat ik eerst die CDJ's nog maar eens bij elkaar sparen :P

Dat ie geen mp3's pakt maakt me niet uit... CD-R's kosten toch bijna niks en mp3's levert toch een vertraging op en een klein krasje of vlekje op je cd kan al een paar nr's verkloten. Met een audio cd valt dat wel mee.

edit:
                            @ Nbeat >>
                            die CDJ's kan je bij URS trouwens leasen.. je betaald je spelers dan in een termijn van 3 jr af. Ik ben wel van plan ze in 1 x te kopen..
                            geen mp3's maakt mij ook niet zoveel uit, ik merk tegenwoordig toch dat mn mp3 cd's van slechte kwaliteit zijn ;)

En leasen is voor mij niet echt een goede optie, ik hou er niet zo van om aan leningen enzo vast te zitten ;) Dus ik spaar wel even door :? :?

Comment

Ik ga mijn cdj100S-spelers ook inruilen voor wat nieuws. Gezien de goede ervaringen met Pioneer (CDJ's en CMX'en) wilde ik in ieder geval bij dit merk blijven. Mijn keuze is ook gevallen op de 800.

Waarom?

1) Omdat naar mijn idee die paar kleine extra's op de 1000 het prijsverschil niet rechtvaardigen

2)Mp3, leuk maar niet voor het serieuze werk ivm rechten, liever scratch, dus ook geen 200. Verder ook begrepen dat ie problemen heeft met variable bitrates, hetgeen toch vaak voorkomt

3) Erg interessant : vinyl mode, reverseplay, maar vooral de beatcutter

Comment

wide pitch , is dat zo handig dan, is een 'gewone' niet genoeg ???
                                Nee, ik merk dat voor sommige geintjes / trucjes /mash-ups 10% toch net iets te weinig is :wink:

Comment

Working...
                                X