Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met RGB LED PAR Cans?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen met RGB LED PAR Cans?

Ik ben aan het rondkijken voor een van mijn vrienden voor een nieuwe lichtinstallatie voor een kleine dansvloer. Bedoeling is dat er ook concerten gegeven worden dus... PAR Cans zijn een must...

Gezien het energie verbruik en het niet nodig zijn van een dimmerpack zijn DMX aangestuurde LED RGB PAR Cans heel erg interessant, probleem is, ik heb die dingen nog nooit ergens in het echie aan het werk gezien... Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Levert zo'n LED PAR Can nou evenveel als gewone lampen qua lichtsterkte?

Alvast bedankt voor jullie reacties

rip een paar stoplichten en je hebt ze gelijk in 3 basiskleuren ;)

Comment

De led scans zijn in vele opzichten wel hetzelfde als de andere scans, enkel wat je al vroeg, de licht opbrengst is idd een stuk minder, tevens zijn de led scans erg duur ten opzichte van de normale scans.

Comment

en dat zijn dan nog scans en geen PAR's :?

Comment

Na... scans die zijn wel OK, We hebben hier een twintigtal van die nieuwe LED MAC's hangen van Martin...(Movingheads voor de mensen die zich nu afvragen waar ik het in hemelsnaam over heb) en over de lichtopbrengst hebben we in iedergeval niet te klagen. Dus Scans vertrouw ik ook wel.

Mij gaat het om de PARs die zijn van elke lichtinstallatie een wezenlijk onderdeel dus het is best wel belangrijk daar geen bok mee te schieten.

Comment

probeer anders colorchangers, dat scheelt weer een berg pars.

Comment

LED pars heb ik nog niet gezien, kan ik dus ook geen mening over geven...

Comment

Colourchangers zijn geen optie voor de basis tijdens livewerk. Moet echt om statische bundels gaan in verschillende posities. Dus geen kleurenwisselaars.

LED heeft wat mij betreft de toekomst. Parren (geen raylights) zijn oerdegelijk en gaan jaaaaren mee maar zijn nier efficiënt. De energie die ze leveren bestaat uit 90% warmte en slechts 10% licht. Bij MSD is dat al beter (50-50) en van LED zou ik geen getallen kunnen noemen maar ik denk eerder aan 10 - 90!!

Maar gezien de prijs zou ik toch voor parren aan. Wat T4's met ieder 4 parren en een zooi LEE-filters en je bent klaar. Al kunnen losse dimmers natuurlijk ook. En hoe zit het trouwens met de bundeling van het licht bij zo'n LED-geval. Heel diffuus of ook MFL of spot?

Ik zou nog even de kat uit de boom kijken :wink:

Comment

naja led light gaat wel veel langer mee dan die parren en ook geen gezijk met doorgrande lampen of oververhitting.

Comment

led is zuiniger dan idd raulights en andere confentioneel licht dat is een giga voordeel alleen in aanschaf is het duurder

kan zeggen dat de led pars goed werken heb ze laatst gezien op een beurs zelf werken wij in ons bedrijf alleen nog maar met de oude vertrouwde par lampen met echte lampen ;)

je kunt ook een bedrijf opzoeken en een demo vragen met voor en nadelen
                    elk bedrijf wil tegenwoordig in deze economische tijden daar tijd insteken dus why not?

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                      Maar gezien de prijs zou ik toch voor parren aan. Wat T4's met ieder 4 parren en een zooi LEE-filters en je bent klaar. Al kunnen losse dimmers natuurlijk ook. En hoe zit het trouwens met de bundeling van het licht bij zo'n LED-geval. Heel diffuus of ook MFL of spot?
                      Qua prijzen valt het wel mee als je goed gaat rekenen, LED 100.000 uur, PAR Lamp 2000 (als je een goede hebt) tijdens de technische levensduur zou je er dus 50 lampjes à gemiddeld 11 euri verbruiken... dus het duurder zijn in aanschaf haal je er wel uit...
                      Technisch gezien ook leuk, je kunt washes maken die je met gels nooit kan bereiken en de warmte ontwikkeling is haast nul. En je hebt minder nodig voor dezelfde effecten.

Ik heb verder gezocht en van Xilver hebben ze echt hele mooie en verkrijgbaar met verschillende afstraalhoeken. van VNSP tot WFL
                      Bij Eurolight kan je relatief goedkopere krijgen, (88 euri is gewoon budgetprijs) voordeel de controller is al geintegreerd, nadeel 45% afstraalhoek... dus eigenlijk alleen geschikt voor het uitlichten van background en grote oppervlakken.

Comment

Moet toch voor een deel terug komen op mijn verhaal. Eurolite heeft idd een hele mooi aanbieding. Afstraalhoek is idd groot, maar zit erover te denken om een aantal van de RGB-parren 56 aan te schaffen voor het uitlichten van wanden etc. Soort van langzame wash-chasers om een bepaalde sfeer te creeëren in een ruimte.

Dus heeft er iemand al ervaringen met dit ding?

Comment

In januari gaat de club open, en dan worden er als het budget het toelaat ook wat LED PARspots geinstalleerd, zodra ik meer informatie heb, post ik dat wel.

Tussendoor heb ik in de Rockhal hier wat LED PAR Spots in actie gezien, op een klein stage (8x6 meter en 7.5 meter hoog) heb je een prima licht opbrengst en de kleuren zijn goed te mengen... Enig nadeel is dat het er uitziet als een aantal kleine lampjes... (voor de gekken die IN de spot kijken) maar voor background washes en floorfloods zijn ze echt ideaal volgens mij.

Comment

Ok, bedankt voor de reactie! Wacht ik nog wel ff tot januari....

Comment

Working...
                            X