Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset

Ik ben opzoek naar een (nieuw) geluidssetje; versterker + boxen (evt. basskist). Onder de 1000 euro.

Nu had ik toevallig al een offerte liggen van DAP, weet ff niet uit mn hoofd hoe en wat precies. Maarja klonk niet slecht opzicht, maarja het is toch weer DAP denk ik dan....

Weten jullie iets leuks?

Hmmm budget is niet al te hoog. Waar wil je het voor gaan gebruiken? Welke muziek, hoeveel personen, etc...

Voor dit geld zou je eens kunnen kijken naar iets actiefs, aangezien een redelijke versterker al gauw 500 euro kost.

Mocht het bij dit budget blijven zou je eens kunnen kijken naar:

Behringer Ultrawave B300
    Klinkt niet slecht en zeker niet duur. Is echter geen bijpassende sub bij te krijgen, dus dan heb je alweer 2 merken nodig

Yamaha MSR400
    Nog niet zelf gehoord, wel soortgelijke systemen van Yamaha. Klinken over het algemeen zeer oké. Gebruik zelf eq's en amps van Yamaha: zeer tevreden. Specs zijn ook ok.

dB Technologies
    Basic en Opera serie. Tja, je moet er van houden.

Voor wat betreft DAP heeft de K112 zijn verdiensten wel al duidelijk bewezen. En ook de AX-serie schijnt het goed te doen. Al kan ik over die serie niks zeggen uit eigen ervaring.

Mijn standaard disclaimer :wink: :

Maak een goede afweging. Goedkoop is duurkoop. Wil je voor kwaliteit gaan, spaar dan of even door tot een bedrag van ca 1500 (zonder subs) of begin met huren. Hou rekening met factoren als afschrijving (restwaarde bij verkoop), duurzaamheid, kwaliteit, uitstraling en je publiek.

Comment

Ik weet dat mijn budget niet al te ruim is maarja, ik ben ook maar een student he :lol:

Ik draai meestal in opdracht van buurtvereniging waardoor ik hun geluidsset kan combineren met mijn systeem. Maar ik wordt regelmatig zelf gevraagd om te draaien op feestjes. Nu werk ik nog steeds met mijn eigen eerste setje (goedkoop spul van JB sytems, wat te weinig vermogen heeft en ook nog niet eens goed klinkt. Ik ga mijn set voornamelijk gebruiken in een zaaltje, cafe, dus niet echt het grote werk. Voor het grote werk als ik in tent moet draaien ofzo gaat dat meestal weer via de buurtvereniging dus heb ik niet echt een set nodig die dat aankan, buiten dat mijn budget dat niet aankan. Maar ik wil dus niet steeds om die set van Buurtver. hoeven te vragen.....

Heb DAP gehoord, klonk niet slecht voor dat geld...

Comment

.
        Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:48.

Comment

Mensen mensen mensen, het aantal watt is absoluut niet interessant. Kijk naar het rendement / SPL. Bij een goede set ligt die boven de 100 dB en niet rond de 90!

We kennen allemaal het standaard natuurkunde regeltje over verdubbeling van de geluidsbron en de toename van 3 dB???????

juistem daarom dus.

Comment

denk dat de meeste dat nog niet kennen op dit forum staat er van mij t-nuzz een uitleg over geluid installaties

kon het zo niet vinden misschien iemand anders?

Comment

Ik heb daar laatst ook naar gezocht. Dat topic heette [N00b] Grote speakers, maar ik kon het ook niet meer vinden. Was wel een sticky waard geweest :wink:

Comment

dat was m en idd een sticky waardige topic

Comment

Ik zal geen forum opruiming meer houden :oops:

Comment

Nu wordt ik toch wel benieuwd naar dat topc ;) Heb je geen backups meer Marco ??? 8O :lol: :lol: :lol:

En die JBSystems AX serie:
                    Ik heb hier de AX400 staan, ben er uitermate tevreden over :P ;) Knalt lekker de pan uit bij wijze van spreken ;) Nooit problemen gehad met vervormd geluid ofzo (en hij ging toch echt HARD, ik bedoel dus ook de potmeters ;) bijna helemaal open :P Tikje terug, zoals geleerd) Nee in combinatie met JB Systems boxen doet ie t prima (andere boxen weet ik niet, maar dat zal wel niet al teveel verschil maken ;)

Comment

Al iets gevonden joorisss?

Comment

nee, momenteel nog niets aangeschaft. Alleen heb ik laptop gekocht waardoor de geluidsset tot het eind van dit jaar ofzo wordt uitgesteld. Maar kunnen jullie even specifiek op rijtje zetten welke versterker, welk type enzo, eventueel een richtprijs evenals met de boxen.

Bedankt voor zover.

Comment

Heb tijdelijk met andere set kunnen draaien maar ga dit jaar nog nieuwe set halen. Ik zit een beetje te twijfelen tussen 2 setjes van de DAP Audio PRO AX-Serie:

Set 1
                          2x DAP AX-10
                          2x DAP AX-15B
                          1x DAP P-1200

Set 2
                          2x DAP AX-12
                          2x DAP AX-15B
                          1x DAP P-1200(?) / P-1600

Kan ze aan een goede prijs krijgen, set 2 is natuurlijk ietsjes duuder, maargoed moet kunnen. Het is bedoeld om op wat feestjes te draaien tot een mannetje of 250. Beetje all round qua muziek en ook wel eens voor wat speeches en zang/karaoke. Graag zou ik wat adviezen willen of dit een verstandige keuze is, buiten het feit dat het toch DAP is zegmaar en welke set is verstandiger?

Comment

de P-1200 zou volgens de specificaties goed genoeg moeten zijn voor zowel set 1 als 2, je boxen kunnen toch niet harder ;)

En ik neem aan dat je je sub en tops doorgelust aansluit ? (dus een sub aan een top of andersom) dan zouden opzich beide sets goed kunnen denk ik, (al heb ik geen verstand van subs, tenminste ik heb ze nooit zelf gebruikt) dus ik weet niet of het verstandig is om je sub en top onder dezelfde volumeknop van je versterker te zetten.

De P-1200 heeft in iedergeval genoeg vermogen om alle 4 de boxen aan te sturen. En een gemiddeld buurthuis / zaaltje kan je hier goed mee op zn kop zetten denk ik.

Een aula van de gemiddelde middelbare school? , ik denk dat het wel moet lukken, maar zoals ik al zei, ik heb nooit met subs gewerkt, dus ik hoop dat er iemand anders is die hier wat meer verstand van heeft.

In iedergeval kan ik met 2× 200 Watt boxen 5 keyboards al flink versterken in de aula van mijn school en dat gaat behoorlijk hard, dus vandaar dat ik denk dat het wel moet lukken.

In iedergeval veel succes

Comment

Een aula van de gemiddelde middelbare school
                              No way, fatsoenlijke set huren. EV, Dynacord, etc

Daarbij is het verstandiger 2 losse versterkers te nemen en subs en toppen apart te versterken ipv doorlussen. 10" is geen goed idee. Ga absoluut voor de 12". Maar geef je budget nog eens, wellicht hebben we betere ideeën voor je....[/url]

Comment

Working...
                              X