Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zoals ik al zei, ik heb dus alleen een paar keer de keyboards versterkt in de aula dus daar heb ik opzich geen ervaring mee ;)

Huren kan je toch altijd op de opdrachtgever terughalen (tenminste als je t niet te bont maakt ;) ) Dus dat is wel een goed id ;)

Comment

Huren kan je toch altijd op de opdrachtgever terughalen (tenminste als je t niet te bont maakt ) Dus dat is wel een goed id
      Eerst bekijken wat je kwijt bent aan huur en dan pas je prijs doorgeven aan de klant. Niet achteraf nog vanalles gaan "verhalen"

Comment

was eigenlijk van plan niet meer dan 1000 euri uit te geven. Dit is dan versterker+speakers. De AX12+15B+versteker kon ik krijgen voor erges in de 700 euro rechtstreeks vanaf de importeur. Omdat ik deze dus goedkoop kon krijgen en ik er wel redelijk positieve reacties over heb gelezen dacht ik aan dit setje. Maar heb het zelf momenteel nog niet gehoord. Maar als jullie iets beters weten.......

Comment

Voor dat geld zeker doen, zolang er geen adder onder het gras zit. Mooie set om mee te beginnen en zelfs voor de semi-prof. Wel later uitbreiden met aparte versterker voor de sub met cross-over

Comment

Er zit geen adder onder het gras hoor, ik haal het zelf op bij highlite in Kerkrade. Ken de persoon die daar werkzaam is.

Ik heb toevallig een hele tijd met de Inter-M M1000 gedraaid:

en ik d8 dat daar de SC215 speakers bij zaten:

Is dit enigzins te vergelijken met de DAP AX15B+AX12 + DAP P-1200 ?

Comment

Bij dit soort bedragen kun je altijd beter op zoek gaan naar een leuke 2e hands set. Nieuw heb je voor dit bedrag geen kwaliteit, terwijl er 2e hands nog best aardige sets te koop zijn.

Comment

Als je voor 700 euro aan:
                AX12
                15B
                versteker

kan komen.. waarom dan 2e hands?? das een lekkere set hoor !!!

Comment

Om te beginnen is dit zeker geen slechte set. Voor dat geld krijg ook 2e hands geen 4 speakers + versterker van betere kwaliteit denk ik. Maar als je nog een FS-setje hebt staan voor dat geld ......... :wink:

Comment

Je hoort mij ook niet zeggen dat het een slechte set is. Echter 2e hands is er globaal gezien meer kwaliteit in huis te halen dan nieuw voor hetzelfde bedrag, lijkt me niet meer dan logisch. Daarnaast zit je niet meer met afschrijving van de set. Ik ken dit type kasten niet, maar in het lage budget segment is mijn mening; ga op zoek naar een leuke 2e hands set. Wellicht is het in dit specifieke geval beter om de genoemde set te kopen.

Als je F1/FO cq. funktion one bedoelt, dan moet ik je inderdaad helaas teleurstellen, voor dit bedrag is er weinig te koop van dit merk. Voor het genoemde bedrag huur je wel een leuke set :D

Comment

s kijken :P ehm.. 2 jaar huren (A) komt duur uit :P

loll sorry ;)

T is wel zo dat je waarschijnlijk wel goedkoper en beter uitkomt als je 2ehands koopt ;) T liefst van bekenden, dan heb je tenminste geen last van mensen die je troep aansmeren ;)

Comment

Tsja, 2e hands kan ook leuk/goed/beter zijn. Maar toch ga ik liever voor nieuw. Dan weet je toch beetje waar je aan toe bent, zit garantie op en oké de afschrijving heb je dan wel. Maar het is nu niet zo dat ik 5x per week sta te draaien. Voor mijn doeleinden zal die AX set wel goed zijn. Voor de grote dingen waar ik moet draaien heb ik toch een andere set tot mijn beschikking...

en ja dat was voor 709 euro ax 12 + ax 15b + versterker, komen alleen nog wat kabeltjes bij dan en nog zo een standaardje voor de topjes op de bass ze zetten.

en de P1200 is voldoende denk ik of moet het de P1600 worden en raden jullie nog iets aan van crossover of processors? Heb nu alleen equalizer eraan hangen nij mn oude set.

Comment

Zoals al eerder gezegd (zie ook topic "subs" o.i.d.) is het beter de topeen en de bassen apart op een versterker te zetten en een cross-over te gebruiken. Maar als het budget het niet toelaat....

Versterkervermogen : neem ongeveer 1,5, tot 2 keer het RMS vermogen van de speakers bij je juiste impedantie (4 / 8 ohm). Zie daarvoor de specs van de speakers en de versterker. Denk eraan dat de impedantie verandert wanneer je gaat doorlussen!! Bijv 2 speakers van 8 Ohm doorlussen en je komt op 4 ohm uit.

Comment

ja,, bij dat doorlussen moet je op de impedantie letten ;)
                            Mijn set is op de groei gekocht ;):P 2 8Ω boxen + 4Ω versterker ;) kan k er ooit nog 2 8Ω boxjes bijkopen en dan zit ik weer goed op imepandtie..

Comment

Versterkers hebben geen impedantie. Wel is het vermogen afhankelijk van de impedantie van de speaker. Voorbeeld:

DAP P1200

Stereo mode:
                              2x 400 Watt RMS - 8 Ohm
                              2x 600 Watt RMS - 4 Ohm

Bridged mode:
                              1200 Watt RMS - 8 Ohm

Comment

Yeah I know ;) maar t praat wat makkelijker.. moet k nog s afleren :P

Mn versterker is dus 200Watt bij 4 ohm, heb 8 ohm boxen..

Als moet ik zeggen.. volgens mij is die 200 Watt niet helemaal waar, k zit er ver boven :?

Comment

Working...
                                X