Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen...welk setje???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen...welk setje???

Hey sinds vandaag weet ik het gewoon ik wil gaan mixen!
    Ik heb heel lang zitten dubben tot ik even bij de buurman op bezoek ging en zijn gear zag staan (wat het was geen idee) hij vertelde dat hij vandaag nog even 100 platen had gekocht 8O .
    Ik hoor hem vaak draaien en dan zit ik echt helemaal te genieten.
    Dus kortom ik wil het ook ik moet en zal het kunnen!

Wat zijn nu dus goeie:

draaitafels?
    mengpanelen?
    koptelefoons?

Heb ik nog meer nodig?Behalve uiteraard platen :wink: .

En weten jullie nog een goeie winkel voor die gear en platen in en of nabij Amsterdam?

Alvast heel erg bedankt :!:

Salut,

Azona.

welkom op t forum!!

Als je zeker weet dat je wilt gaan mixen (en dan bedoel ik ook echt zeker !!) Dan zou je er eens over na kunnen gaan denken om ook echt DJ te worden, want anders zou het een beetje (veel) geld verspillinge zijn ;), maar dat terzijde, je vroeg om advies ;)

Draaitafels, mengpanelen, koptelefoons, enz enz zijn er in soorten en maten, technics, pioneer is natuurlijk het neusje van de zalm, maar helaas ook erg duur, wat is ongeveer je budget ? Ik denk dat we er op het forum dan wat meer mee kunnen ;)

Ook zou je eens kunnen nadenken of je CD's of Vinyl wil draaien, de aanschaf van Vunyl ligt vaak hoger dan CD-tjes. En de CD-spelers van tegenwoordig doen niet meer onder voor Draaitafels (inclusief scratchen)

Verder is het handig om te weten of je met je gear on-the-road wilt, of gewoon voor thuis.

Winkel: http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...x-shop.nl/.nl/

Comment

hey bedankt voor de reaktie,hierbij de antwoorden op je vragen.

mijn budget zal zo rond de 300/400 en echt het maximale 500 zijn.
      Verder dat van on the road of thuis tja geen idee denk gewoon eerst leuk voor thuis maar daarna wel verder (mocht het lukken uiteraard):roll: .
      En tja cd's trekt mij niet zo, ik bedoel als ik denk aan Djén denk ik aan vinyl dus denk ik daarmee te beginnen.
      En ja de aanschaf zal niet veel worden mijn buurman wisselt om de zoveel tijd van platen en doet er een hoop weg dus kan ik in het begin met kijken hoe het is goedkoop aan platen komen 8) .

Comment

Met een budget van max 500 is on-the-road waarschijnlijk nog wat hoog gegrepen, want alleen mijn versterker en boxen zijn dit al zo ongeveer, en dan heb je nog geen mengpaneel en draaitafels, maar ik zou dan gaan voor een goed paar draaitafels en een mixer en dan gewoon oefenen (thuis) op je pc-speakers ofzo.. Dan kan je later altijd nog wat beters kopen ;)

En als je een buurman hebt waar je een goede deal mee kunt sluiten wat platen betreft!! Zeker doen, let er wel op dat hij waarschijnlijk niet zn nieuwste platen wegdoet en dat je die dus niet hebt !!

Verder ben ik niet zo thuis in Vinyl / Draaitafels (zeker niet dit budget) en mixer, ja moeilijk te zeggen.. ik zou gewoon eens rondsnuffelen op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ naar mixers die in jou prijsklasse liggen en daar op internet reviews bij zoeken.
        Maar natuurlijk kunnen er ook nog andere mensen op dit forum zijn die hier wat meer info over kunnen geven.

Iets wat je misschien zou kunnen overwegen is de Behringer DJX-700 heb ik goede dingen over gehoord !!

Comment

hey weer bedankt en jah dat van niet de nieuwste platen ben ik me wel bewust maar dat hoeft voor mij nog niet :lol: .
          Over het budget het kan altijd hoger natuurlijk, een paar keer flink over werken en dan is het gepiept.Maar goed wat is dan ongeveer een goed starterbuget?Want jah ik dacht dat dat van die 500 al ong in de buurt kwam :roll: .Dat van on the road laat ik nog even terzijde als het zover komt zie ik het wel.

Hoop wel op wat meer reakite's :roll: :roll: .

niet dat die van NBeat nie goed zijn maar dan zie ik eens wat meer adviezen.

Comment

Mijn reacties zijn nou niet bepaald hulpzaam als t om specifieke gear gaat ;)
            Meer de opstart misschien wel ;) :P

Comment

Winkels in Amsterdam voor platen:

Midtown: Nieuwedijk
              Rhytm Import: Zijstraatje van de nieuwe dijk
              Boudisqe: Zijstraatje van de nieuwe dijk
              Concerto: Utrechtse Straat

Allemaal heerlijke winkels om uren door te brengen 8)

Comment

wat ik je kan aanraden mooi beginners spul....
                2 2ehands numark tt1650 2ehands voor hele mooie prijs te krijgen (eventueel kan je ze later voor het zelfde bedrag door verkopen)
                mixers... zal ik wel nieuw kopen 2 kanaals mixer zonder extra functies tussen de 100 en 200 euro zijn meestal wel goed spul om mee te beginnen. en een headphone voor boven de 50 euro heb je wel goeie geluids kwaliteit bijv de stanton dj pro 2000 voor 70/80 euro.

Comment

hey bedankt voor de adresjes van die platen winkels :D !
                  En inderdaad ik heb al eens rondgesnuffeld hier op de site bij aangeboden en er staat veel moois bij, kortom ik denk dat ik voor de tt's 2e hands ga nieuw is me toch nog te duur :cry: .

Salut,

Azona

Comment

.
                    Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:26.

Comment

Working...
                    X