Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by LorddeWorde
    Originally posted by Timmie
    Een scheidings filter is ff iets anders dan een crossover. Crossover is actief filteren. Scheidings filter is passief. En bij goedkopere speakers is dit meestal een drama of zitten ze er niet in.
    Bullsh*t!!!
    Duidelijk geen bullshit.
    Formulering van mij zal wel niet helemaal duidelijk zijn. Maar wat ik er mee duidelijk wil maken is geen crap.
    Heb op de TD al zat budget shit gezien waar alles bijelkaar geknoopt zit en zo op de connector gesoldeert.
    Bij elke budget sub heb je verlies door het scheidings filter.
    Budget: denk aan dap, behringer etc etc.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
      Originally posted by NBeat
      Gister heb ik een beetje geholpen bij een music contest op school, de geluidsman daar had ook een hele berg aan vrossovers bij.. en serieus het klonk echt niet zonder die dingen :? :? :?
      Dat zijn waarschijnlijk geen cross-overs geweest, want daar heb er op een school maar max 2 van nodig (1 per stack).

Was het niet zijn side/fx-rack naast zijn mixer? Met bijv. compressie, gates, etc?
      nee z'n FX stond idd in t rack ernaast ;) nee t waren in totaal geloof ik 4 crossovers (zaal speakers & monitoren, geen idee waarom ie er voor de monitoren had.. maar ach..

Comment

Ik kan je wel uitleggen waarom hij ze voor de monitoren had dan...

Monitoren zijn (meestal) Full-Range speakers, hierboven staat dat je voor full-range speakers ook een cross-over moet/kunt gebruiken.. :wink:

Comment

Dan heb je het nog niet begrepen Case........ In fullrange kasten en elke hifi-speaker zitten scheidingsfilters ingebouwd. Heb je geen externe cross-over voor nodig.

Voor monitoren heb ik nog nooit een crossover gezien. Wellicht side-fill maar die zijn vast niet gebruikt. Of hij is zo ijverig geweest een complete drumfill neer te zetten en er daar 1 à 2 voor te gebruiken.

Maar waarschijnlijk heb je het gewoon niet goed gezien :wink:

Comment

Ik mix regelmatig bandjes. Laatste tijd voornamelijk monitoren. Heb in elk versterker rack een processor zitten. WTF moet je met je crossover in een appart rack :? Zin in extra kabels trekken of zo.

Comment

Laat staan 4 :lol: :lol: :lol:

Comment

de crossovers zaten gewoon netjes in t rack waar ok z´n mengtafeltje inzat ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                  de crossovers zaten gewoon netjes in t rack waar ok z´n mengtafeltje inzat ;)
                  Aha! Dan waren het hoogstwaarschijnlijk toch compressor-limiters en/of gates.

Cross-overs bij je mengtafel in het rack just doesn't make any sense :wink:

Die stop je in het versterkerrack.

[img][/img]

Comment

z'n versterer 'rack' bestond uit 2× 2HE flightcases ;) (die overigens een eind verder weg stonden - naast t podium)

Dus vraag mij aub niet waarom hij die cross-overs in z'n 19" mengpaneel rack had hangen, want ik zou 't ook niet weten..

En er stond op de achterkant van die dingen toch duidelijk het woord cross-over, z'n limiters / gates / enz zaten daar boven en onder..

Laten we er maar over ophouden, we komen er toch niet achter waarom hij dat gedaan had.. maakt verder ook niet uit ;) :P

Comment

Working...
                    X