Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brommend geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brommend geluid

Ik zal zijn probleem even proberen uit te leggen.
    Ik heb een draaitafel, laptop, mengpaneel en een stereo. dit heb ik allemaal aan elkaar gehangen. Bij mij thuis werkt dat goed.

Nu is het probleem dat ik op een binnenvaartschip werk. en daar mijn draaitafel ,mengpaneel en laptop doordeweeks mee naar toe neem. Altijd als ik aan boord ben dan zit er een brom in het geluid van de draaitafel. Dit is een dusdanig irritant geluid dat ik echt geen plaatje kan draaien.
    Vogens een electicien die laatst aan boord was heeft dit te maken met de aarding aan boord. de aarding van het apparaat werkt niet. thuis is alles perfect en helder. maar aan boord werkt het op een of andere manier niet. Ik heb wel es gehoord als je een brom in het geluid van je tv hebt dat je dan een mantelstroom filter er tussen kunt zetten. heeft iemand hier ervaring mee?

Dat filter zegt me niks. Heb je wel de aarding van je tt met je mixer verbonden?

Comment

Originally posted by T-Nuzz
      Dat filter zegt me niks. Heb je wel de aarding van je tt met je mixer verbonden?
      Jazeker.

Ik heb ook geprobeerd om hem op een andere spanningsbron aan te sluiten. op de omvormer (24 volt----->220 volt) via de accu's. Maar dan is er geen verschil te horen.

Comment

Dus als ik het goed begrijp doet ie het helemaal niet op dat schip. Niet op boordspanning en niet op accu dmv omvormer? Terwijl ie het thuis wel doet?

Weird....

Maakt de set geen contact met de huid van het schip? of is het anderszins dmv metaal doormee verbonden (tafel)?

Indien ie thuis ook bromt zou ik zeggen dat er intern iets mis is met de aarding, maar dat is dus niet het geval......

Ook geen groundlift op de mixer toevallig?

Comment

klinkt misschien raar maar zit er op boord een of ander ander apparaat radio ofzo die het signaal kan verstoren dat de draaitafel kan beinvloeden...
          anders moet je even met snelwerkende tunerspray heet dat volgens mij even in de aansluitingen van de draaitafel spuiten of de aansluitingen even schoonmaken...

Comment

aarding geen twijfel over mogelijk

probeer je aarding van je tt mee te voeren naar de tafel en idd zoals tom zij groundlift alleen heeft niet elke tafel dit

aansluitingen schoonmaken jah????

weet het niet thuis doet het ook goed ;)

Comment

Originally posted by marcello
              aarding geen twijfel over mogelijk

probeer je aarding van je tt mee te voeren naar de tafel en idd zoals tom zij groundlift alleen heeft niet elke tafel dit

aansluitingen schoonmaken jah????

weet het niet thuis doet het ook goed ;)
              ow ja dan ligt het niet aan de aansluitingen:P:P had ik even niet meer aan gedacht :wink:

Comment

je kunt even een anti aardlus kabel maken en daar alles op aansluiten

het hoort niet zo maar werkt wel ;)

je voert alles aan via 1 stopcontact en daar haal je de aarde tussen weg bijv met een kabel die je even maakt met een stekker en contra stekker met daarin geen aarde

probleem opgelost ;)

dit is dus groundlift :lol: :lol:

Comment

alleen dan heb je geen beveiliging meer :twisted: :twisted:

Volgens mij bestaan er ook van die speciale kastjes die je er tussen kan zetten waardoor je in feite je beveiliging houd, maar toch dat bromgeluid niet via de aarding binnen krijgt ;)

Comment

Groundloop-isolator, te verkrijgen bij elke willekeurig webshop en de locale Velleman/Skytec-dealer

Comment

.
                      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:26.

Comment

Ik heb nu drie mixers thuis staan.. alle 3 geen ground lift ;)

Comment

.

Comment

maar niet van skytec ehj ;) zijn er dus 2 van mij wel...........
                            In mijn 'jonge' jaren gekocht..
                            Nu inmiddels een goeie mixer aangeschaft zoals sommige al weten ;) maar die stamt misschien nog uit een tijd dat het niet zo standaard is als nu ????

maar goed ;) Groundlift is simpel te maken ;)

Comment

.

Comment

Working...
                              X