Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm pioneer cmx 3000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje ivm pioneer cmx 3000

hoi,

een vraagje dus, heb al verschillende malen paar keer wat gaan draaien (cd's only) al kan ik het niet echt mixen noemen omdat bpm's bijvoorbeeld wel gelijkstaan maar de beats op andere momenten komen snappie.
    Om een voorbeeld te geven : ik werk eigenlijk niet echt met de crossfader maar meer met de volume-regelaars van de verschillende "schuiven" of cd-spelers -> soms geeft dit ook wel leuk effect maar het is misschien totaal verkeerd??
    Dus de mixen zijn niet je dat, maar muziek-keuze is wel goed, al zeg ik het zelf, maar nu moet ik over een weekje ofzo dus weer wat gaan draaien en daar staat zo een pioneer cmx 3000. Nu heb ik op internet eens wat rondgekeken en heb daar een handleiding voor het toestel gevonden waarin uitgelegd wordt dat dit toestel automisch bpm's en beats gelijk kan zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dit echt of is dit eigenlijk maar marketing-praat en stelt het niet veel voor?
    Ik weet wel dat het niet echt volgens de regels van de kunst zou zijn maar aangezien ik thuis voorlopig niet echt apparatuur heb om mee te oefenen (traktor dj op de computer maar dat is natuurlijk wel niet helemaal hetzelfde:-) zou het in elk geval wel handig zijn.

Als iemand hier wat advies over zou kunnen geven -> mijn eeuwige dankbaarheid !
    ps. ik vind op dit forum precies ook niet echt topics over bijvoorbeeld beginnend mixen en beats tellen etcetera, of zoek ik niet hard genoeg of op verkeerde plaats?

Kijk eens in een topic als "Dj worden" en ff de zoekfunctie gebruiken.

Als je het het aantal BPM gelijk krijgt en een goed cue-point instelt moet je toch ook kunnen mixen? En tellen inderdaad. Veel platen zijn exact hetzelfde opgebouwd. 1 beat = 1 maat. Ze bestaan vervolgens uit blokken van 32 maten. Na iedere 32 maten komt er iets bij of begint er een break. Die breaks duren vervolgens weer een of twee blokken, etc. Bij dancemuziek van gemiddelde snelheid (geen hardcore o.i.d.) kun je als vuistregel nemen dat een blok van 32 maten ongeveer 15 secon
    den duurt.

LET OP: dit is allemaal niet heilig, maar kan je wel op weg helpen. Er zijn vele uitzonderingen maar kijk maar eens hoe vaak het wel klopt!

Zorg dat je je cue-point stelt op beat/maat 1 van zo'n blok van 32 maten (pas op voor een zogenaamde opmaat!). En vervolgens instarten op het moment dat de reeds lopende plaat aan het begin van zo'n blok is. Welk blok is oefenen en proberen. Pas op voor breaks en "dode" stukken zonder ritmische begeleiding.

Een crossfader doet niks anders dan het infaden van 1 kanaal en het uitfaden van het andere combineren, dus in feite hetzelfde als wat jij doet (voor zover ik dat uit de tekst kan opmaken).

Dan de CMX 3000, een prima speler. Zit inderdaad een bpm-counter in, maar die is, naar mijn mening, verre van nauwkeurig. Leidde mij zelfs ontzettend af, dus heb m afgeplakt :wink:

Nu weet ik niet waar je precies gaat draaien (kroeg, disco, brugklasfeestje?) maar als het belangrijk voor je is, ga dan niet proberen te mixen maar vertrouw op de platenkeuze die naar je mening beter is. De mensen willen gewoon lekkere muziek horen, geen ingewikkelde trucjes die ervoor zorgen dat de muziek niet meer dansbaar is o.i.d.

Succes!

Comment

alvast bedankt voor info en excuses want had een stuk van het forum overgeslagen (en ook niet aan zoekfunctie gedacht omdat ik dacht dat ik al overal gekeken had :wink: )
      vind in de deejay-talk gedeelte precies wel informatie :D

ik speel trouwens wat groove-achtig à la axwell en silicone soul enzo en het is te doen in een trendy cocktail-bar waar ook wel wat geshaked wordt.

ik heb daar trouwens nog al gespeeld maar dat was tijdens verlof van de baas en nu had ie dus gevraagd of ik eens niet kwam omdat hij goede dingen over mij gehoord had en daarom dus deze vraag want een goede indruk maken en wat professioneel overkomen met het oog op de verdere carrière kan nooit kwaad he.

Comment

succes ;)

Comment

Nog even over die bmp-sync functie, check this out:

Wordt het je even voorgedaan in een filmpje

Comment

Working...
          X