Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke tabletop cd spelers ter vervanging van traktor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke tabletop cd spelers ter vervanging van traktor?

ik draai al een tijd met de combinatie: traktor, grote midicontroller, groovebox, djx700...
    maar ondanks dat het draaien opzich met traktor niet zo erg is vind ik toch dat het aan vervanging toe is (ik ben meer tijd kwijt aan laptop&latency-problemen op te losse dan aan muziek maken, en hoewel het niet vaak gebeurt is het ronduit stom dat je apparatuur af en toe kan vastlopen.... of ineens een achtergrondproces niet bestaande mail gaat scannen waardoor 3kwart van je cpu onbruikbaar is).

ik ben dus van plan 2 zo goedkoop mogelijke tabletop cdspelers (zoals cdj800 ofzo) in huis te halen, die qua functionaliteit hetzelfde kunnen als 1x traktor (lekker veel cue punten die je ergens kan opslaan, en ook in een keer kan gebruiken, en natuurlijk seamless loopen).

ik zit te twijfelen tussen de Denon DN S 1000, de Stanton C 303 en de Vestax CDX 05, effectenprocessors en scratch hoeven wat mij part niet echt.[/b]

---edit---

ben nieuw hier, en heb dit geloof ik per ongeluk in het verkeerde gedeelte gepost... sorry, kan mn thread nog verplaatst worden? :(

He welkom.

Als ik één van die drie zou moeten kiezen zou ik persoonlijk voor de Denon gaan. Degelijk merk met veel ervaring, restwaarde en veel gebruikt. Maar aangezien jij de CDJ-800 goedkoop vind, waarom die niet en waarom geen modelletje hoger van Denon?

Stanton, tja ben er geen fan van. For what it's worth, lees dit eens: http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ad.asp?i=14251

De Vestax heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien / gebruikt, maar ook niet echt een merk met cd-speler historie. Daarbij is ie volgens mij nog niet zo lang op de markt maar staat ie bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ al tussen de opruimingsartikelen. Grote kans dat er òf veel retouren zijn, òf de service van de importeur beroerd is....

Bespaar een smak geld en kijk eens rond in Duitland. Bijvoorbeeld https://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/...op.nl/koeln.de. Mijn vaste shop. Die bezorgd voor 10 euro onder rembours naar Nederland! Bij TPG betaal je nog meer voor een rembourszending!! Owja, nederlandstalig personeel.

En 's morgens bestellen betekent vaak de dag daarna in huis. Maar nu woon ik wel redelijk dichtbij de grens. Laat het een dag langer duren, nog een superservice.

Hangen hier ook veel fans van www.deejayladen.de rond, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. https://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/...ax-shop.nl/.de wel, maar die is een stuk trager en werkt niet met rembours/cash on delivery enkel betaling vooruit.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
      Maar aangezien jij de CDJ-800
      :P jah was maar n voorbeeldje van het soort apparaat wat ik bedoelde (ik had dit ook al eens eerder in andere fora gepost en toen werd er direct gedacht aan zo een rackmodel, en daar ben ik niet fan van), dat ding vind ik hoewel ie evenveel als de cdj 1000 leek te kunnen te duur :(

Comment

Zitten toch nog wel wat verschillen tussen de 1000 en de 800 hoor, maar ik vond dat zelf het gigantische prijsverschil ook niet waard.

Ben dus de gelukkige eigenaar van een tweetal 800's :wink:

Comment

800 is leuk

alleen prefereer ik dan de 1000

kijk anders ook even naar de cdj 200

is misschien niet helemaal wat je zoekt maar die draaien zo fijn

Comment

die cdj200 zien der ook erg goed uit

Comment

Die CDJ-200's werken zeer zeker fijn. Ik kan het weten :wink:
              Maar als je je een 800 (of 1000) kunt veroorloven, zou ik daar ook zeker eens naar kijken.

De Denon heeft meer functies (in vergelijking met de CDJ-200), maar ik vind dat de Pioneer meer gebruiksgemak heeft (en er mooier uitziet).

Over de Stanton kan ik niet zoveel zeggen. Ik weet alleen nog dat ik de knoppen 'te plastic' aan vond voelen.

En dan nog de Vestax: Hier heb ik wel goede verhalen over gehoord, maar ik heb er zelf nog nooit 1 aangeraakt, dus kan er ook niks over zeggen.

Comment

ik vond die draaitafels van vestax ook superlekker draaien

Comment

Zo sprak de ervaringsdeskundige....

Comment

Heb zelf geen ervaring met vestax spul, stond alleen een goeie battle mixer van op de dj expo. Die was wel goed te doen. Die draaitafels schijnen ideaal te zijn voor scratch en battle werk.

Comment

hmm.... dat ding van vestax leek me op papier best goed (cdx 05) weet iemand of die interne filter ook wat is, en of ie net zoals veel van dat soort soortgelijke dingen een schijf op de bovenkant heeft die uit 2 onderdelen bestaat? (rand en de vinyl schijf)

Comment

Working...
                      X