Duss..... je bent tegen dat merken immitaties maken. Maar je koopt ze wel? :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Behringer BCD-2000? (oid)
Collapse
X
-
Ligt aan de degelijkheid van een merk of het in de top 5 staat van veel verkochte producten en of je ze veel tegenkomt. Het enigste waar ik een beetje ontevreden over ben is me mixertje hier en daar een klein kraakje. maarja dat heb je als je iets koopt in de hele goedkope prijsklasse
Comment
-
Frontplaat eraf, met perslucht faderbanen schoonspuiten. Vervolgens kontakt 60 opspuiten en fader paar keer bewegen. Vervolgens een kwartiertje laten staan. Daarna grof vuil weg spuiten met perslucht of wegvegen met pluisvrije doek. Tot slot een klein beetje kontakt 61 in de faders. En je kunt voorlopig weer vooruit!
Comment
-
Idd back to topic
Ik ben het trouwens helemaal eens met T-nuzz... mijn halve studio is Behringer materiaal. Ze leveren goed spul als je gaat kijken naar de prijs/kwaliteits verhouding... Er zijn inderdaad zaken die minder goed werken, met name het nieuwe digitale spul heeft nog wel eens een firmware update of wat nodig voordat het betrouwbaar werkt. Maar indien er merken zijn die beter materiaal bouwen voor het zelfde geld wil ik dat weten... met name hun compressors en gates zijn uit de kunst.
Mijn advies, kijk even de kat uit de boom voor wat betreft nieuw uitkomend materiaal... zodra het zich in de praktijk bewezen heeft kan je het met gerust hart aanschaffen.
Voor mensen die Behringer per definitie afwijzen omdat het Behringer is heb ik slechts een boodschap... wie met semi-professioneel budgetspul geen goede sound kan krijgen kan het ook niet met het duurdere professionele materiaal... zo'n opmerking bewijst dus alleen maar dat je een onwetende prutser bent, ik zou je als soundengineer in ieder geval niet serieus nemen. Also sprach Zarathoustra
Comment
-
Damn! had een heel verhaal klaar, gaat er iets mis met het posten :(
Moraal van het verhaal was: Prijs-kwaliteit. Ken je jezelf (ervaring), ken je klanten (€€) en stem je materiaal daar op af. Indien je een beginner met een blinddoek achtereenvolgens achter een Behringer en een Midas Heritage zet zal ie niet aan kunnen geven welke er beter is. Al voel je dat natuurlijk al aan de knopjes, maar dat even terzijde ;)
Behringer maakt prima spul maar heeft ook een duidelijk plek in de markt en dat is niet de top. Maar zolang je geen 30 klussen per jaar hebt of er belangrijke opnames mee moet maken kom je er prima mee weg.
Comment
-
Ik sluit me aan bij Tinuszzzz... Behringer maakt heel mooi spul voor heeeeel weinig geld en natuurlijk heeft dat met kwaliteit te maken. Zolang je dat spul niet te veel gebruikt, is er niets aan de hand. Behringer maakt overigens ook hoogstaand spul en daar betaal je dan ook weer voor. Ik vind het jammer dat hier al negatief geoordeeld word over de BCD2000, want ik was er ook in geïntresseert. Ik gebruik in de club o.a. BPM studio met hardware op een Dateq mixer. Maar ben voor mijn doordeweekse klusjes op zoek naar een hardware oplossing op mijn laptop.... verder zoeken dan maar????
Comment
-
Ik kan je nu wat meer vertellen over de BCD2000, want ik heb hem maar gekocht, leuk speeltje, als het nix is, kan hij altijd nog naar de kinder kamer of naar E-bay...
De software die er bij zit, vraagt toch nogal wat van geheugen en processor, want de minimale eisen zijn 800 Mhz, maar op mijn 800Mhz laptopje werkt het bagger...
Op de pc van mijn Kids, een Athlon 2000 doet hij het wel prima.
Alles werkt, behalve de plug-ins, die zijn er gewoon nog niet.
Er zit wel een hele goede filter op die zowel hoog-af als laag-af werkt.
Wat betreft de software, vind ik alleen de toonregeling voor het hoog maar matigjes. maar daar is omheen te werken.
De hardware is een ander verhaal, het ziet er redelijk stoer uit, maar de feel is erg plastic-achtig en het is de vraag hoelang die knopjes het uithouden. Bij mij werkte alles prima en razendsnel met een latency tijd van 4 milli-seconden (net zo snel als een CD-speler)
De kopetefoon heeft een eigen stereo kanaal en gaat lekker hard... ook niet onbelangrijk.
Ik had hem willen gaan gebruiken voor doordeweeks als ik met een bevriende Apres-ski show op pad moet, maar dan zal ik toch eerst even een andere oplossing voor die laptop moeten zoeken.
Ik denk dat het een leuk dingetje is, om zo af en toe eens iets mee te pielen. Of voor thuis om een lekker mixje in elkaar te draaien. Want opnemen mag ook nog van Behringer.
PS... hij werkt ook goed met andere software, zoals DJDecks en Ableton-live...
Comment
-
Je kan de configuratie op normaal zetten en op advanced, maar op advanced werkt het een beetje vreemd en gaan de ledjes bij de knoppen ook aan wanneer je er op drukt en uit als je er nog een keer op drukt, waarom ze dat gedaan hebben is me een raadsel.
In Normal mode werkt het gewoon logisch voor een transport bediening met 2 knoppen. Als de player stilstaat, dan zet je een cue met de cue knop en start je hem met play/pauze en als hij al draait werkt de cue knop als Cue and play... dus hij gaat terug naar de cue en begint dan gelijk weer met spelen. Met de play knop kun je weer stoppen, waarna de cue knop weer de functie heeft om terug te gaan naar de Cue en daar te blijven staan... net effe wat anders maar wel logisch..
Als je gewend bent om met Denons te werken, moet je met Pioneers ook effe wennen, dan werkt dat ook net ietsje anders...
Comment
Comment