Announcement

Collapse
No announcement yet.

iemand tips voor > cd-spelers of draaitafels ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iemand tips voor > cd-spelers of draaitafels ?

Joo, 8)

Ik intreseer me nu al een hele tijd in muziek etc en nu zou ik er ook graag met bezig zijn.. :wink:

ik zou als dj willen starten maar weet niet goed of ik cd-spelers of gewoon draaitafels zou kopen ?

Zouden jullie me wa tips en voor- en nadelen kunnen geven van deze 2 mogenlijkheden ?

regards, flexor[/quote]

SEARCH

Comment

ik bedoel ermee wat het beste is om aan te raden ? :)

bv. platen is cooler, maar cd's kan je kopies maken etc ?

dus.. draaitafels met platen of cd-spelers met cd's ? :)
      [/quote]

Comment

;) dan nog ;) zijn genoeg topics over op dit forum :P

Comment

Sorry, even een edit, want ik was even lui :)

Maar ja, ik denk dat je gewoon het allebei een tijdje moet uitproberen. Ik weet het zelf ook nog niet, ik heb het allebei al een beetje geprobeerd, en ik denk dat ik met vinyl ga beginnen, maar ik weet het nog niet zeker.

Comment

Het ligt eraan wat je ermee wilt bereiken...
            Wil je gewoon thuis op je kamertje draaien of ook op feesten gaan staan?

vinyl of cd spelers? meningen verschillen hierin. Dat is echt een persoonlijke keuze.
            Ikzelf draai met beide.

Ik zou zeggen.... kijk in je vriendenkring of iemand draaitafels heeft... en ervaar het zelf... of gewoon naar de speciaalzaak.

suc6!

Comment

Het is wel zo.. Er zijn spelers waarmee je cd's als vinyl gebruikt (deze zijn wel prijzig).. Maar niet andersom. Ik zelf draai met cd spelers..

Comment

ik draai met vinyl.........kvind het zelf gewoon meer het idee dat je controle hebt over je platen.

CD-spelers (fatsoenlijke) zijn duurder in de aanschaf, maar CD-tjes kun je weer branden.......

Draaitafels zijn goedkoper in de aanschaf maar platen zijn weer duurder.

Het is maar net wat je zelf het leukst lijkt.......ik heb horen zeggen dat CD-spelers makkelijker zijn voor beginners en er zitten ook meer functies op vaak.

Persoonlijk vind ik het aanraken van vinyl veel fijner dan zo'n draaischijf op een cd-speler maar dat is bij iedereen anders.

Mijn suggestie is: kijk goed rond naar wat voor materiaal anderen hebben.....probeer het allebei uit als het kan bij een vriend ofzo.
                en bedenk dan pas wat je precies wilt en hoe het verder zit met je budget ook.

Comment

Originally posted by Sjoerdow
                  Het is maar net wat je zelf het leukst lijkt.......ik heb horen zeggen dat CD-spelers makkelijker zijn voor beginners en er zitten ook meer functies op vaak.
                  Dat het makkelijker is klopt geen moer van, je moet bij allebei tellen en op het juiste moment starten, bijsturen is ook bij allebei nodig...

Dus makkelijker denk ik niet hoor.. :roll:

Voor de rest heb je wel gelijk :P

Comment

Dat het makkelijker is klopt geen moer van, je moet bij allebei tellen en op het juiste moment starten, bijsturen is ook bij allebei nodig...

ik heb horen zeggen..........keb zelf nooit met CD-spelers gewerkt......

trouwens, bij CD-spelers heb je wel vaak 2-4-6 of 8- staps knopjes waardoor je een aantal beats kunt herhalen en dat maakt het wel makkelijker.......sommige songs hebben namelijk niet de hele tijd een regelmatige beat.

maarjah.....zoals ik al zei ik heb geen ervaring met CD-spelers.

Comment

Dan praten je weer over extra functies, het clean mixen is bij allebei even moeilijk

Comment

Working...
                      X