Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat nodig om house te draaien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat nodig om house te draaien?

Even mezelf voorstellen, ik ben 16, woon in België en wil graag mixen.
    Genre: house (mylo, tiga, felix da housecat enz. style)

Wat raden jullie me van gear aan om te beginnen draaien (in mijn kamer).
    Liefst nog geen vinyl, dit kan ik doen als ik er echt mee weg ben.
    alvast bedankt.

En ik heb de zoek functie gebruikt, en heb niets gevonden.

- EQUAL -

Ben jij die EQUAL die ook op het dj rimi forum rondhangt als eelco?

Zal binnenkort wel even uitgebreid antwoord geven op je vraag, maar lees eens rond dan leer je al heel veel :wink:

Comment

Welkom!!

2 CD-spelertjes met pitchcontrol
      mixer
      hoofdtelefoon
      en iets waar je geluid uitkomt

welke dan precies ligt aan je budget

Comment

Wanneer je zoekt op de term "beginner" zul je al een heleboel vinden. Het is niet zo dat je style grote invloed heeft op je materiaalkeuze, al wordt wel eens het tegendeel beweerd. Dat is wel zo wanneer je je vrijwel alleen bezig houdt met scratchen en andere tricks, maar om een gewoon setje te draaien maakt het niks uit of dat club, house, urban of heavy metal is.

Samenvattend zul je dmv de zoekfunctie enkele "vuistregels" tegen komen:

1. Goedkoop is duurkoop, maar

2. Wat voor jou kwalitatief goed is, is afhankelijk van het gebruik. Des te meer je het gaat gebruiken, des te hoger de kwaliteitseisen zullen zijn. Een Pioneer DJM1000 voor een beginnende bedroom-dj is waanzin.

3. Ga kijken, luisteren, ruiken, proeven voordat je iets koopt. Maar ook via internet kun je veel vinden mbt reviews en gebruikerservaringen. Hoeveel waarde je kunt hechten aan zo'n review is natuurlijk afhankelijk van de bron....

Comment

Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar als je in het noordwesten woont kan je naar bax in nederland (zeeland) gaan wanneer je gear wilt aanschaffen. Tijdelijk 10% korting op internetbestellingen; zo heb ik heb 2 pioneer CDJ-800 MKIIs aangeschaft daar voor maar €675 per stuk terwijl ze normaal rond de €800 zijn. Ik ben ook een beginner, heb nog nooit prof twee cd spelers aangeraakt, maar heb wel besloten het meteen goed aan te pakken. Ik ben ook zestien!

Wat is je budget?

Kijk ook even op:
          http://www.aboutdj.nl/ een hoop revieuws en een forum!
          http://www.bax-shop.nl/ de zeeuwse webshop!

Comment

Working...
          X