Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installatie aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Installatie aanschaffen

Deze zomer zou ik graag een installatie willen aanschaffen om beginnen te draaien. Ik zou daarmee vooral hardstyle, trance, techno en r&b willen draaien.

Ik heb al wel ervaring met mixen via een PC (virtualDJ), maar ik zou eens willen beginnen met een installatie. Mijn budget zal maximum 800 euro zijn. Heeft er iemand goede suggesties wat ik hier het beste mee kan kopen? Hierbij zou dan moeten zitten: cd-speler (liefst ineens dubbel), mixer en bijpassende flightcase.

Voor die cd-speler: wat is het verschil in draaien met een enkele of dubbele cd-speler? Wat is er aan te raden?

Bedankt alvast voor de info!

HE!

Over verschillen tussen enkele/dubbele spelers is hier al veel geschreven. Zou je vriendelijk willen verzoeken even de zoekfunctie te gebruiken voor die vraag.

Dan je budget. 800 euro voor mixer en cd-spelers. Enkele spelers gaat dan al moeilijk worden, zeker als er ook nog een flightcase bij moet.
    Maar tweedehands zou het moeten lukken. Bijvoorbeeld een Dateq XTC met 2 x Pioneer CDJ 100S. Ook ok zijn bijvoorbeeld Pioneer, Ecler, Rodec en Vestax.

Moet het nieuw zijn, dan is er veel keuze in het middensegment. Doet allemaal niet voor elkaar onder. Denk aan JB Systems, Gemini, Numark, SynQ, Reloop, etc.

Stel een lijstje op van wensen en post dat hier, dan kunnen we je ongetwijfeld beter helpen.

- Hoeveel kanalen, 2 of meer ivm uitbreiding in de toekomst
    - Toonregeling per kanaal nodig?
    - Effectenbak nodig?
    - 19" maat inverband met inbouw
    - Goede microfoonstrip nodig?
    - etc

Laat maar horen!

Comment

momenteel heb ik dit op het oog:

zo'n twee als cd spelers

en als mixer:

is dit een goede keuze? mijn budget is dan wel overschreden, maar dat moet wel lukken

Comment

Goed setje om mee te beginnen hoor!

Ik ben met heeeeeeel wat minder begonnen ... :wink:

Comment

ok dan zal ik voor dit gaan in de zomer;

ik heb alleen gehoord dat die mixer niet zo goed is qua kwaliteit van de output maarja

Comment

Mixer misstaat een beetje tussen de cd-spelers. Daar zou ik liever een van de genoemde merken tussen zetten. Of gewoon mee beginnen en later alsnog vervangen. Met die cd-spelers kun je zeker nog wel even vooruit.

Dit setje is alleen lastig in een flightcase te stoppen. Daar zijn waarschijnlijk geen fabriekscases voor, dus dat wordt maatwerk. Tel maar op zo'n 300 euro.

Comment

Even iets over waar je het koopt: Je zou echt eens moeten kijken op een paar duitse muziekwinkel-sites. Vaak zijn de DJ-spullen daar een stuk goedkoper!

Comment

.
                Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:37.

Comment

Die Denon's zijn toppie, daar kan je je geen breuk aan vallen. De Behringer is niet de beste van het stel. Als je het je kan veroorloven zou ik daar de kleine Denon mixer bij kopen, of voor een Behringer gaan die zich wat beter bewezen heeft.

Qua Flightcases, hier in Luxemburg kan je in de plaatselijke DHZ handel gewoon aluminium koffertjes kopen. daar passen ze namelijk zonder al te veel aanpassingen precies in. Kosten 20 euri per koffertje. Ander voordeel, omdat je ze niet in 1 flightcase vervoert is alles best te tillen. alhoewel die dingen niet echt super zwaar zijn.

Comment

Losse cases kan inderdaad ook. https://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/...ax-shop.nl/.de heeft op maat gemaakte cases voor zo'n beetje elke mixer en cd-speler. Snelle en goede service. Laat ze wel eerst even luchten want degene die ze in elkaar zet is zwaar aan de sigaar :wink:

Comment

.
                      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:37.

Comment

Ik zou inderdaat voor zon setje gaan, die Behringer mixer heb je niet nodig met die effecten, er zitten al een paar op je cd spelers! Je kan dus beter die zelfde €200 uitgeven aan een betere mixer zonder effecten! en eventueel met minder kanalen! Er bestaan een flightcases voor de DN-S1000 dus dan moet je inderdaad op maat laten maken of nog beter voor die set gaan! aangezien die set zonder de mixer al ongeveer €1000 waard is!

Comment

Working...
                        X