Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DJM-400 Revieuw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De Technics zijn voor normaal mix-werk heel erg geschikt, maar waren oorspronkelijk bedoeld als luxe Hi-Fi-bak. Dat zijn het in feite natuurlijk ook :wink:
    maar de Vestax en Stanton hebben vaak verkorte armen*, en reverse functies, wat ze 10 x zo geschikt maakt om te scratchen en gek te doen (turntablists represent :twisted: )

De Technics zijn lang en breed verslagen door de Super-OEM's die, als er geen speling meer op de platter zit, op alle vlakken - behalve dan misschien interne damping** - beter zijn dan de Technics. Betere pitch-range, betere motor, betere sensor, beter corrigeergedrag, en soms nog een reverse ook :)
    Ze zijn alleen echt poep-lelijk.

Voor thuis kan je (bijna?) net zo goed twee Lenco's nemen, die hebben zowaar pitch-bend, en kosten een derde van de Technics, en echt spijt zal je daar volgens mij niet van krijgen als je dik 700 euro niet uit hoeft te geven...
    *Vestax PDX-2000/2300
    Stanton STR8-150
    ** Mocht de muziek gewoon te hard staan, dan slaan Technics ook nog wel over hoor, ondanks dat ze een betere damping hebben (Innercity 2005?), maar heb je een Drive-IN, of een club of je woont toevallig zo anti-kraak dat je echt kan blazen dan blijven de Technics koning.

Comment

Originally posted by Soulshaker
      De Technics zijn lang en breed verslagen door de Super-OEM's die, als er geen speling meer op de platter zit, op alle vlakken
      Wel weten waarover je het hebt, speling op een platter is namelijk niet te verwijderen aangezien de spindle lagering voorzien is van een lager welke niet gesteld kan worden. Het gaat om de speling op een toonarm, dat is heeeeeeeel wat anders dan speling op een platter.

Een draaitafel met speling op de platter kan linea recta de kliko in want die is gewoon onbruikbaar.

- behalve dan misschien interne damping**
      Das niet mischien, dat is gewoon zo. Tenzij je een Stanton ST150 of T120 hebt die beiden voorzien zijn van een extra stuk lood in de rubber bodem en waarbij de deckplate iets dikker gemaakt is.

- beter zijn dan de Technics. Betere pitch-range
      Wat is er beter aan een pitch range? Voorlopig staat overal nog een SL1200 en die gaan echt niet meer weg en mochten ze ooit weg gaan dan is de platenspeler uitgestorven en vervangen voor een ander medium. Hoger pitchen dan 8% is sowieso zinloos want ik heb nog nooit een plaat gehoord die er beter van ging klinken.

Ze zijn alleen echt poep-lelijk.
      Kwestie van smaak, ik vind de stantons toch echt vele malen mooier dan alle andere draaitafels.

Voor thuis kan je (bijna?) net zo goed twee Lenco's nemen, die hebben zowaar pitch-bend
      Helaas is die pitch bend niet progressief en relatief dus compleet onbruikbaar om mee te draaien. De enige draaitafels die beschikken over een goede pitchbend zijn de Stanton T120 en de Reloop RP5000.

Mocht de muziek gewoon te hard staan, dan slaan Technics ook nog wel over hoor, ondanks dat ze een betere damping hebben (Innercity 2005?), maar heb je een Drive-IN, of een club of je woont toevallig zo anti-kraak dat je echt kan blazen dan blijven de Technics koning.
      Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, demping heeft niets met overslaan te maken maar met feedback van het omgevings geluid op de draaitafel en de daardoor ontstaande rumble. Das heel wat anders dan het overslaan van een naald.

Mischien handig om je eerst te verdiepen in de materie voor je iets roept, anders zijn er altijd wel weer van die klootzakken zoals ik die je teksten met alle liefde even verbeteren ;)

Comment

@Reind

Omdat jij ze grondig hebt getest. Kan jij wat zinnigs zeggen over de geluidskwaliteit van de SuperOEMs en de Technics. Of zit er geen groot verschil in? De Technics lijkt betere specs te hebben maar ik betwijfel of dat realistische specs zijn en of het voor de geluidskwaliteit wat uit maakt. Zit een beetje tussen beiden te twijfelen namelijk....

Comment

Originally posted by Myzrael
          @Reind

Omdat jij ze grondig hebt getest. Kan jij wat zinnigs zeggen over de geluidskwaliteit van de SuperOEMs en de Technics. Of zit er geen groot verschil in? De Technics lijkt betere specs te hebben maar ik betwijfel of dat realistische specs zijn en of het voor de geluidskwaliteit wat uit maakt. Zit een beetje tussen beiden te twijfelen namelijk....
          Geluids kwaliteit hoef je bij voorbaat al geen vinyl meer voor te pakken aangezien de persingen van vandaag de dag echt steeds harder achteruitgaan.

Daarnaast zul je het verschil niet horen, kwaliteit is meer afhankelijk van het element + toonarm. Ik vraag me trouwens af bij welke specs jij de conclusie zou kunnen trekken dat de ene beter zou klinken dan de ander.

Comment

misschien is het handig een ander topic over te starten?!

Comment

Working...
            X