Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ Master Tempo gebruiken tijden het mixen of niet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ Master Tempo gebruiken tijden het mixen of niet.

Bij het aanzetten van mijn spelers doe ik gelijk de master tempo aan.
    het verschil zit'm in digitaal geluid maar bij inmixen wel beter (geen duw pitch geluid) enige nadeel is merk ik dat als je de master tempo gebruikt dat hij wat langer over doet..maw vaker corriegeren
    en zonder master tempo niet! (krijg je wel die duw pitch geluid...) maar korter corriegeren.
    Wat mij opvalt is dat de BPM gevoeliger wordt zonder MT

Wat is jullie ervaring hier mee?!

btw ben nu zwaar aan het trainen zonder master tempo..in de hoop dat het mij in beide gevallen voordelen leverd ;-)

Zelfs op de beste machine hoor ik dat de master tempo gebruikt wordt, het geluid wordt er niet mooier op, ik zet hem dus altijd uit!
    Bij gebruik van master tempo moet de machine ook meer rekenwerk verrichten en dat kost tijd!!! alle veranderingen duren dus even voordat ze doorgevoerd worden!

Comment

Ik gebruik het niet zoveel. Voor kleine veranderingen maakt het toch niet zoveel uit, terwijl de geluidskwaliteit er bij flink "pitchen" met MT duidelijk op achteruit gaat.

Indien je samenwerkt met livemuzikanten is het echter wel weer aan te raden ivm stemmen.

Comment

is me nooit opgevallen ik gebruik altijd master tempo om dat beter klinkt in een mix (geen piep stemmen meer!!!)

hij is kan minder zijn dan gewoon pitch heb dit vaker gehoord bij die american audio/ dap/ korea airlines dingen

bij pioneer hoor ik het eigenlijk niet

en bij draaien???

je moet altijd bij draaien ze lopen altijd van elkaar af ;)

Comment

Draai eigenlijk vrijwel alleen met Pioneer. CDJ-100S was het ergste. De 800 is wat dat betreft een stuk beter. Ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel je de pitch gebruikt. 2% of 10%. Voor geintjes in de wide-mode gebruik ik wel altijd MT, dat klinkt sowieso al niet :wink:

Comment

Ik draai breaks en dus een vrij hoge pitch (soms) en ook verschil in de BPM's. daardoor moet ik wat meer corrigeren met MT gaat het wel maar zonder is het erg lastig en komt nog bij dat de 800 geen contra heeft op de jogwheel "losjes" (tenopzichten van de MKII) dus teveel is moordend. is een kwestie van know your machine denk ik...

Comment

Ik gebruik de MT alleen bij grote verschillen in BPM.....meestal dus vanaf +/- 5..... En soms klinkt een nummer zelfs op +7 zonder mT nog goed. Dus beetje van geval tot geval bekijken. Wat Digijay zegt is trouwens waar, MT kost meer rekenwerk voor de machine. Bij sommige fabrikanten merk je dit, anderen zoals Pioneer hebben er bij de capaciteit van het apparaat rekening mee gehouden.

Comment

Agh , dat verchil in geluidkwaliteit met MT valt best mee volgens mij in een club. Je moet niet te ver gaan uiteraard maargoed.......

De beste master tempo heb ik nog met Traktor DJ Studio op de pc gehoord. Als je daar de master tempo op de hoogste kwaliteit zet kan je met gemak tot 25% doorgaan terwijl het toch nog lekker klinkt. Leuk om nummers extreem omlaag te pitchen wat soms erg lekker kan klinken. Maargoed , ik gok dat de gemiddelde pc ook wat sterker is dan een CDJ qua rekenkracht.

Comment

Ik zet me nummers gelijk zonder MT en mix in met MT.

Comment

Originally posted by dj_joey
                    Ik zet me nummers gelijk zonder MT en mix in met MT.
                    heb ik nog niet geprobeerd....zal het van de week wel ff uitproberen ;-)

Comment

Dat van Traktor, was me ook al opgevallen!!
                      Maar dan heb je wel een goede processor om het heel fijn voor je uit te rekenen!!

Comment

@DigiJay

Met een 1,6ghz werkt het al helemaal top op de hoogste setting (en met wat minder dan 1,6 vast ook prima). Valt eigenlijk dus reuze mee aangezien dat tegenwoordig in een budget laptop al zit.

Comment

ik gebruik nooit master tempo... waarom? geen idee ik denk dat ik het zonder prettiger vind klinken en kan je ook horen aan de geluiden dat t bv wat sneller is

Comment

Eigenlijk is het een kwestie van smaak...op bepaalde punten na.
                            vinyl stop/start is uit den boze als je overweegt de MT te gebruiken en tijdens het mixen van MT naar analoog is moordend. (digital pitch verschil)
                            door dat ik de 800 (mk1) heb en de jogwheel wat losser zit ben ik gewend om vaak te corrigeren (MT aan) doe je dat zonder MT zit je er gauw weer naast.. (teveel omdat je de reactie van de MT gewend net)
                            het is niet de zelfde push nl

ik denk dat dit één van de reden is dat pioneer zo snel met de mkII kwam. want een correctie in MT mode of/naar analoog mode is vrij groot.
                            Dit WBT de 800 series dan!

Comment

door dat ik de 800 (mk1) heb en de jogwheel wat losser zit ben ik gewend om vaak te corrigeren (MT aan) doe je dat zonder MT zit je er gauw weer naast.. (teveel omdat je de reactie van de MT gewend net)
                              het is niet de zelfde push nl
                              Heb je het nu over master-tempo of het verschil tussen vinyl-mode en de "cdj-mode"? Daar zit inderdaad een verschil tussen de gevoeligheid van het jogwheel, maar bij MT merk ik daar niks van.

Comment

Working...
                              X