Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ Master Tempo gebruiken tijden het mixen of niet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mastertempo staat bij mij altijd aan. Omdat in de genres waarin ik draai de BPM verschillen heel erg groot zijn, kan ik niet anders. Afgelopen vrijdag had ik er nog eentje op +16 staan. :D

Met mastertempo vind ik sowieso beter klinken. Wat mixen en bijdraaien betreft heb ik nooit verschil bemerkt tussen met, en zonder.

Comment

Originally posted by djkrat
      Mastertempo staat bij mij altijd aan. Omdat in de genres waarin ik draai de BPM verschillen heel erg groot zijn, kan ik niet anders. Afgelopen vrijdag had ik er nog eentje op +16 staan. :D

Met mastertempo vind ik sowieso beter klinken. Wat mixen en bijdraaien betreft heb ik nooit verschil bemerkt tussen met, en zonder.
      Nouja , de BPM verschillen niet zo maar de pitch verschillen inderdaad wel. Van 100 naar 110 is toch alweer 10% terwijl van 140 naar 150 al weer een veel kleinere stap is. 'k Vind zelf mastertempo in een club ook niet zo'n ramp...dat verschil in geluidskwaliteit merk je meestal toch niet zo. En beter dat dan piepstemmetjes of lage stemmen want dat klinkt gewoon niet.

Comment

heb master tempo op de pioneer cdj 100s en 800's (MK1)altijd aan staan.

anders heb je idd met bij draaien al gauw zo'n *mauow* geluid, weet niet hoe het is met de pioneer 1000, dus daar kan k geen oordeel over geven,

Comment

Heb je het nu over master-tempo of het verschil tussen vinyl-mode en de "cdj-mode"? Daar zit inderdaad een verschil tussen de gevoeligheid van het jogwheel, maar bij MT merk ik daar niks van.
          ik heb hier over een samenhang van MT on of off en icm met de losse Jogwheel van de CDJ-800

met MT aan kan je beter/sneller corrigeren, maar als je dat gewend bent en je doet de MT uit moet je wat gevoeliger met de Jogwheel omgaan. dus niet met de zelfde feeling corrigeren. het verschil is te groot denk ik waardoor Pioneer de resistance Jog heeft geimplimenteerd in de MK2 versie..zodoende heb je het zelfde (of bijna) feeling bij MT als zonder MT.

Eigenlijk zou dit uitgetest moeten worden door de admins;-) en hier hun ervaringen over kwijt...

Comment

Eigenlijk zou dit uitgetest moeten worden door de admins;-) en hier hun ervaringen over kwijt...
            Waarom admin's? Be my guest zou ik zeggen!

Comment

Working...
            X