Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aerobics CD player adviesje gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aerobics CD player adviesje gevraagd

Aloha,

Misschien een beetje afwijkende vraag, maar ik denk toch dat jullie de juiste raad kunnen geven..

Mijn vriendin valt nog wel eens in als aerobicsinstructice. Nou heeft niet iedere sportschool (tje) een CD player met pitch, en lesgeven zonder pitch is net zo ruk, als draaien zonder, dus dat moet anders. Nou ZOU je kunnen zeggen dat de sportschool maar even een beetje geld moet uitgeven, maar ik denk dat we maar voor de weg van de minste weerstand kiezen: zelf iets kopen. Een portable player zou namelijk thuis ook wel handig zijn, om een les voor te bereiden.

Nou heb ik al een beetje zitten kijken naar verschillende tabletop players (da's leuk spul zeg), maar ik vraag me af of die apparaten wel een beetje fatsoenlijk portable zijn. Ze lijken allemaal ongeveer het zelfde formaat te hebben (aan de online pics te zien dan), en qua gewicht zien ze er nou ook niet als een vedergewichtje uit.
    Op zich zou een "gewone" portable CD player (type Discman zeg maar) ook wel ok zijn, als er maar een pitch op zit. Maar die apparaten lijken niet te bestaan. Of heb ik iets over het hoofd gezien ?? :?
    Dan nog de features... mozes kriebel, wat een mogelijkheden. 8) Het enige extraatje dat voor mijn aerobicsjufje echt handig zou zijn is een BPM counter. Nou las ik ergens van een "tap-in BMP counter" (Axis4 bv)... maar is dat WERKELIJK dat je met je vinger de maat moet "tappen", en dat het displaytje dan de BMPs aangeeft? 8O Lijkt me niet dat je daar echt iets aan hebt. Zij niet in ieder geval.

OK -hardware kenners - graag dus een reactie op het volgende:
    :?: Is een tabletop eigenlijk wel een goede keuze als ik op zoek ben naar een portable player voor een stand-in aerobicsles? Denk aan een (dames) sporttas.
    :?: Is een tap-in BMP counter wat ik denk dat het is?
    :?: Zijn er goedkopere players met een automatische BMP counter?
    :?: Kennen jullie een eenvoudige portable CD player met (alleen) pitchcontrol?
    :?: Zitten er nog features op de players waarvan jullie denken dat het handig voor mijn aerobicsinstructeuze zou zijn?
    :?: Ander adviesje nog?

Bedankt....
    Bart

Het ligt er maar net aan wat je wil, de Tabletops die jij gezien hebt zijn waarschijnlijk allemaal bedoeld als DJ-spelers, deze zijn meestal niet portable, tenminste.. je kan ze in een flightcase / tas stoppen, maar t is geen smijt apparatur om t zo maar ff uit te drukken ;) bovendien hebben ze allemaal nog externe boxen nodig, nu moet dit in de meeste sportscholen niet echt een probleem zijn, die hebben ze meestal wel, voor zover ik weet.

de CDJ-100 lijkt me hier wel geschikt voor, heeft alleen geen BPM couter, maar die zitten meestal niet op de wat kleinere spelertjes, omdat het toch een feature is die niet echt nodig is voor een DJ. Deze speler is wel kwaliteit spul (pioneer) en kost een paar centen, maar je kan natuurlijk ook een look à like nemen.

Om je vragen even te beantwoorden:

- Die dames sporttas wordt een beetje lastig, ze kunnen wel tegen een tikje, maar een sporttas is toch een beetje kwetsbaar, een flichtcase is een beter idee (die kan je dan natuurlijk in die sporttas doen, moet denk ik net passen, er past dan alleen niet zo heel veel meer bij) Ik ken zelf niet echt portable cd-spelers met pitch controll, maar mits je er goed mee omgaat is een tabletop wel te doen denk ik.

- tap-in betekent dus dat je met je eigen vinger op de beat van de muziek moet 'tappen' waarmee het computertje het aantal beats per minuut berekent. let wel op, het is maar een grove schatting van de BPM. Maar na een jaartje werken kan je wel ongeveer horen hoeveel BPM je muziek heeft.

- hier laat ik even anderen over na denken.

- Zoals ik al zei, tabletops zijn te vervoeren, maar stoten en schokken zijn niet zo heel goed voor ze, portable CDplayers MET pitchcontroll heb k nog nooit gezien.

- een aerobicsinstructeuse heeft vooral de muziek nodig. De extratjes op de cd-spelers gebruik je waarschijnlijk heel weinig en zijn dus eigenlijk geldverscpilling.

- je zou ook eens kunnen kijken naar iets anders dan een cd-speler. Denk aan een oude laptop, moet wel voor een redelijk prijsje te krijgen zijn. En daar kan je dan een DJ programma op zetten, dan heb je ook je pitchcontroll erbij.

Mocht je nog vragen hebben, genoeg mensen die kunnen / willen helpen..

Comment

Eerste gedachte die bij mij opkomt is een DJN 1000 van Denon,
      Pitch aanwezig, speelt ook MP3 en al het moet meerdere tracks van dezelfde CD. Maar...

Heb je dat wel nodig?
      Ik heb vroeger voor een sportschool wel eens mixes gemaakt en de lessen zitten meestal redelijk strak in elkaar. ik bedoel 10 minuten warm up 10 minuten high impact, 20 minuten cardio training, 10 minuten cooling down.

Je vriendin kan natuurlijk ook gewoon een aantal CD's op die manier voorbereiden door met behulp van een eenvoudig DJ programma op de PC en wat MP3 tracks een mix te maken en die naar CD te zetten.

Hoeft ze alleen maar een mapje mee te nemen met daar in de kant en klare CD's. Sim-pel

Comment

Inderdaad......die Denon..........DAT is portable!

Comment

Zolang je het niet met regelmaat gebruikt zou ik er niet teveel geld aan uitgeven. Klein en goedkoop, dan kom ik uit op de Gemini CDJ15X.
          Slechts 213 x 95 x 225mm klein en 2 kilo licht. Pitch wel voorhanden, maar geen ingewikkelde functies of een jowheel, want dat heb je immers toch niet nodig. Geen BPM, maar dat bepaal je gewoon één keer en dan schrijf je het gewoon op de cd. Owja de prijs : 144 euro.

Comment

NBeat, LorddWorde, bedankt voor je reacties.

Originally posted by NBeat
            Die dames sporttas wordt een beetje lastig, ze kunnen wel tegen een tikje, maar een sporttas is toch een beetje kwetsbaar, een flichtcase is een beter idee
            Hmja, een flightcase is natuurlijk wel stevig maar qua meeneembaarheid toch een beetje lastig denk ik

tap-in betekent dus dat je met je eigen vinger op de beat van de muziek moet 'tappen'
            Dat vreesde ik al. Maar inderdaad, met een beetje ervaring kun je het ook wel heel aardig schatten. Ik dacht er ook alleen maar aan alsd een nicve-to-have-feature

je zou ook eens kunnen kijken naar iets anders dan een cd-speler. Denk aan een oude laptop..... daar kan je dan een DJ programma op zetten, dan heb je ook je pitchcontroll erbij.
            Een laptop! Wat een goed idee, zeg!! :idea: Stom dat ik daar dan niet op kom... :oops:

Originally posted by LorddeWorde
            Eerste gedachte die bij mij opkomt is een DJN 1000 van Denon...
            Die is inderdaad een stuk compacter, maar nu eigenlijk (plaatje gezien met een 'mens' erbij) valt me op hoe groot ie toch nog is... De andere tabletops zijn dan helemaal onpractisch (voor mijn idee dan).

Originally posted by LorddeWorde
            Heb je dat wel nodig? Ik heb vroeger voor een sportschool wel eens mixes gemaakt en de lessen zitten meestal redelijk strak in elkaar. ik bedoel 10 minuten warm up 10 minuten high impact, 20 minuten cardio training, 10 minuten cooling down.
            Die CDs heeft ze wel (http://www.solid-sound.com/), maar niet alle CDs zijn van voor naar achteren helemaal leuk, of soms wil je halverwege een andere soort muziek opzetten. Of wil je eerst het "blokje" (serie pasjes) oefenen op rustige muziek, en later het tempo omhoog gooien. Als je dan ineens terugvalt op een lagere BMP, dan staat in eens heel 'de dansvloer' stil. en da's niet fijn. Die CDs nemen een hoop moeite weg, maar een pitch is toch wel makkelijk.

Maareh... ik ga idd eens kijken of een laptop wat is... Hoeft ze niet eens meer CDtjes mee te nemen. Alles op HD. Whooppee

Bedank bedankt

Comment

Originally posted by T-Nuzz
              Zolang je het niet met regelmaat gebruikt zou ik er niet teveel geld aan uitgeven. Klein en goedkoop, dan kom ik uit op de Gemini CDJ15X.
              Slechts 213 x 95 x 225mm klein en 2 kilo licht. Pitch wel voorhanden, maar geen ingewikkelde functies of een jowheel, want dat heb je immers toch niet nodig. Geen BPM, maar dat bepaal je gewoon één keer en dan schrijf je het gewoon op de cd. Owja de prijs : 144 euro.
              Hm.... donders... voor die prijs... Da's niet duur zeg. En qua functionaliteit voldoet 't prima idd.
              Hè... toch maar even naar deze CD speler kijken... :)

Die BMP trouwens verloopt trouwen best wel op die aerobics CDs. Maar OK, ook dat kun je op schrijven.

Comment

Die CDs heeft ze wel (http://www.solid-sound.com/), maar niet alle CDs zijn van voor naar achteren helemaal leuk, of soms wil je halverwege een andere soort muziek opzetten. Of wil je eerst het "blokje" (serie pasjes) oefenen op rustige muziek, en later het tempo omhoog gooien. Als je dan ineens terugvalt op een lagere BMP, dan staat in eens heel 'de dansvloer' stil. en da's niet fijn. Die CDs nemen een hoop moeite weg, maar een pitch is toch wel makkelijk.
                Mijn ervaring is dat lesgeven en de muziek bedienen niet samen gaan. Daarom je lessen goed voorbereiden: ook de muziek van tevoren samenstellen op een CD-RW'tje. Kun je zelf je lesindeling bepalen: warming-up, high impact, low impact, wat u maar wil.

Comment

precies en om dan niet steeds te hoeven spoelen kun je met music maker handige korte stukjes maken of 1 mix!

dat houd het tempo erin!!

Comment

kijk is bij gemini en dan de goedkoopste die is discman in de oppervlakte discman voormaat. staat er volgens mij nog 1 op marktplaats voor 50 euro

Comment

Working...
                    X