Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat zou voor mij de geschikte mixer zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat zou voor mij de geschikte mixer zijn?

Als eerste even voorstellen.

Bij de grootste basketbalclub van noord Nederland draai ik voor, tijdens en na de wedstrijden de muziek. Dit gebeurt in een hal waar maximaal een kleine 5000 man aan publiek in kan.
    Voor de rest draai ik thuis voor mijn hobby en remix ik af en toe wat muziekjes voor de club.

Afgelopen seizoen heb ik met een simpel huis tuin en keuken mixertje gedraaid. Met name in de Play-offs als er een zeer goede geluidsinstallatie in gehuurd word is dit mixertje niet geschikt.

Nu moet ik voor komende seizoenen een nieuwe mixer hebben, die aangesloten word op het systeem dat in Martiniplaza hangt. (waar de club speelt) Ik heb een 4 kanaals steriomixer nodig voor laptop, dubbel cd, en minidisk aan te kunnen sluiten. Voor de rest moet er sowieso 1 mic. ingang opzitten maar de 2e is zeer welkom omdat er met regelmaat ook gebruikt wordt gemaakt van een zender microfoon.

Het moet een goed degelijk apparaat zijn en absoluut ruisvrij!
    Het sponsor bedrag zal maximaal €1500,- zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar de: Pioneer DJM-800 dit lijkt voor mij een zeer geschikt paneel.

Wellicht zijn er ook andere merken en mixers zoals Allen & Heath Xone -62 of 92

Wat zijn jullie ideeën? wat voor mij geschikte mixer zou zijn?

pioneer djm 600?

Comment

Originally posted by dj_joey
      pioneer djm 600?
      Is zeker een leuke mixer (maar voor mijn gebruik) onhandig omdat hij 1 microfoon kanaal heeft.

Comment

Zoek je echt een DJ mixer, of mag het ook een kleine mengtafel zijn?

Ik bedoel, moet je daar ook platen mixen (tijdens de play-offs), of alleen maar schuifje open, en schuifje dicht? Dan is een DJM-800 niet echt aan te raden. Het is een machtig mooi apperaat, maar hoe vaak zal je alle functies gebruiken die er op zitten?

Tenzij je het mengpaneel ook thuis gebruikt, kan je beter een compacte tafel aanschaffen zonder al te veel toeters en bellen.

Comment

Originally posted by DJDyno
          Zoek je echt een DJ mixer, of mag het ook een kleine mengtafel zijn?..........

Het moet wel een DJ mixer zijn.
          Voor de wedstrijden, dus als de zaal langzaam vol loopt met publiek. wil ik (meer dan in afgelopen seizoenen) nummers aan elkaar mixen doormiddel van mijn Pioneer dubbel cd speler CMX-3000.
          Ook zal ik het toekomstige paneeltje uiteraard ook thuis gebruiken om platen en cd's te mixen.

Op mijn CMX-3000 zitten ook digitale uitgangen op. Als ik deze aansluit op bijv. de DJM-800, heb ik dan een veel betere geluidskwaliteit dan met de gewone tulp?

Comment

Originally posted by pascald
            Ook zal ik het toekomstige paneeltje uiteraard ook thuis gebruiken om platen en cd's te mixen.
            Dan is de DJM-800 een goede keus!

Originally posted by pascald
            Op mijn CMX-3000 zitten ook digitale uitgangen op. Als ik deze aansluit op bijv. de DJM-800, heb ik dan een veel betere geluidskwaliteit dan met de gewone tulp?
            Als het goed is wel.

Comment

Originally posted by DJDyno
              Als het goed is wel.
              En dat is het zeker!! Het kwaliteitsverschil tussen analoog / digitaal is bij de zelfde omstandigheden zelfs door een leek te horen! Zeker voor een ongunstige ruimte als een sporthal raad ik je digitaal aan. De DJM800 is dan een prima oplossing. Buiten de "hoofdmic" zit er zelf nog een extra mogelijkheid voor een submic via de faders op.

Comment

Digitaal of analoog..........digitaal hoeft helemaal niet beter te klinken. Als jou mengpaneel slechte A/D converters heeft en je CD speler hele goede dan klinkt het met je CD speler naar analoog beter. Heeft je CD speler mindere converters dan is het weer andersom.

Comment

Originally posted by Myzrael
                  Digitaal of analoog..........digitaal hoeft helemaal niet beter te klinken. Als jou mengpaneel slechte A/D converters heeft en je CD speler hele goede dan klinkt het met je CD speler naar analoog beter. Heeft je CD speler mindere converters dan is het weer andersom.
                  We hebben het hier over de CMX3000 en de DJM800.....niet een product van een B-fabrikant die van alles op de doos kalkt. (vb. als soundlab digitaal op z'n gear gaat zetten zou ik ook nog even nadenken)

Digitaal klinkt in dit geval dus beter dan analoog. Breng die jongen nou niet in de war......

Comment

Originally posted by Stephanie!
                    Originally posted by Myzrael
                    Digitaal klinkt in dit geval dus beter dan analoog. Breng die jongen nou niet in de war......
                    :wink: Vooruit :wink:

Comment

Ik denk dat ik er uit ben!

Ik zie niet veel andere mogelijkheden er bij komen, en ik moet vandaag mijn beslissing aan de sponsor door geven.

Ik laat een DJM-800 Bestellen.
                      Hij heeft mij te veel voordelen om het niet te doen :lol:
                      Het is een investering maar dit is een mixer waar we de komende jaren mee vooruit kunnen.

Bedankt voor de reacties

Comment

Graag gedaan, veel succes ermee!

Comment

Prima keus. Niks mis mee opzich 8)

Comment

...

Scheelt niet veel, geen hond die 't hoort met een hoge kwaliteits mixer, maar als je dan toch al een Pioneer CD-speler hebt dan doet de auto-start 't zonder problemen met je dubbeldeck !
                            Op het moment dat dan 't ene team komt binnenwaaien, schuif je de X-fader naar rechts (of links) en hun herkenningstune begint :)
                            Makkelijker kan niet en de DJM-800 is echt een vette mixer.

Was het voor ander gebruik met andere sponsoring dan waren er zeker andere opties geweest, maar dat maakt ook juist het kopen van een mengpaneel moeilijk. In dit geval is de DJM-800 perfect, juist omdat je dan ook niet zoals bij de A&H 62 of 92 vier kanaals EQ hebt :)

Comment

Pioneer is in het club circuit eigenlijk de mixer die veruit het meest wordt gebruikt. In mijn ogen is het een beetje een hype geworden. Er zitten allerlei mogelijkheden op die door slechts een handjevol mensen volledig zal worden benut. Allen& Heath en Vestax maken mixers voor de liefhebber en al wat jaartjes langer dan Pioneer. Zij gebruiken hoogwaardige componenten en zo min mogelijk gadgets waar je toch niks aan hebt. Voor 1500 euri kan je ook bij hun gaan shoppen

Comment

Working...
                              X