Announcement

Collapse
No announcement yet.

Technics element

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Technics element

Hey boys,

ik vroeg me af of iemand mij hier een kleine indicatie kan geven wat zo de gemiddelde prijs moet zijn voor een 2e hands (volledig werkend) technics element. Dit is dus zonder naald, slechts 1 element...

Ik hoor 't wel,
    mzzl
    Ray

Re: Technics element

Originally posted by RayJay
    Hey boys,

ik vroeg me af of iemand mij hier een kleine indicatie kan geven wat zo de gemiddelde prijs moet zijn voor een 2e hands (volledig werkend) technics element. Dit is dus zonder naald, slechts 1 element...

Ik hoor 't wel,
    mzzl
    Ray
    Sinds wanneer maakt Technics dan elementen ? Die draaitafels van ze verkopen zo al zo'n dikke 30 jaar zonder :P

Comment

sinds jaar en dag...

Comment

Is er echt niemand die me hiermee kan helpen???

Comment

Technics zijn redelijk waardevast.....dus in goede staat ligt de prijs tamelijk dicht bij de nieuwprijs. Heb mijn Technics (1,5 jaar oud) voor nog geen 100 euro onder de nieuwprijs verkocht. En kon kiezen uit de gegadigden!

Comment

voor de goede orde, ik heb het over de ELEMENTEN van technics, niet de naalden, niet de platenspelers... Ik zou graag van je willen weten, Stefanie, wat 1 technics element voor jou nieuw heeft gekost.

Dank,
            Ray

Comment

voor de goede orde, ik heb het over de ELEMENTEN van technics, niet de naalden, niet de platenspelers... Ik zou graag van je willen weten, Stefanie, wat 1 technics element voor jou nieuw heeft gekost.

Dank,
              Ray
              Ik vraag me zo langzamerhand af of je niet een headshell bedoelt van Technics, want ik heb me nog enigzins verdiept in de materie, en op internet gespeurd, maar elementen of naalden van Technics heb ik nergens kunnen vinden.

Geïntegreerde headshells en elementen heb je ook wel, (bijv. de Shure Whitelabel of de Concordes) vandaar misschien de verwarring.

Technics maakt geen elementen voor zover ik weet.

Een reserve head-shell voor een platenspeler kost slechts 9 euro voor een Reloop bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ : http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...ew.asp?i=13560

Technics is al snel 4 a 5 keer duurder, voor 't zelfde stukje plastic...

En dat waren echt de goedkoopste die ik kon vinden...

Comment

Ok, hartelijk dank... t is me nu al een stuk duidelijker. Ik heb 't idee dat je me wel kunt helpen soulshaker, vandaar dat ik je m'n probleem ff uitleg:

Ik heb m'n beide draaitafels (1210's) verkocht, maar al een half jaar geleden, voordat ik in Zuid Amerika ging draaien heb ik de shells/elementen & naalden eraf gehaald. De naalden heb ik bij de draaitafels meegeleverd, maar de shells niet, met daarin (volgens mij dus) de elementen (ook wel cartridge, waarvan ik nu niet meer weet of 't technics was of niet, zal dus wel niet). Nou wil het feit dat ik de dingen dus niet meer kan vinden en ik waarschijnlijk een klein bedrag terug moet gaan storten.

Nog even voor de duidelijkheid, het betreft hier dus een shell (van maakt niet uit welk merk) en cartridge (maakt ook niet uit).... zolang ze maar op een technics arm passen. Ik wil graag weten wat dit per stuk 2e hands zou kosten...., opdat ik dit bedrag iin mindering kan brengen.

Alvast bedankt,
                Ray

Comment

Nog even voor de duidelijkheid, het betreft hier dus een shell (van maakt niet uit welk merk) en cartridge (maakt ook niet uit).... zolang ze maar op een technics arm passen. Ik wil graag weten wat dit per stuk 2e hands zou kosten...., opdat ik dit bedrag iin mindering kan brengen.

Alvast bedankt,
                  Ray
                  Tweedehandsshells kom je niet zo vaak tegen volgens mij, laat staan naalden ;)

Maar als die headshell dus nieuw 9 euro is, en een cartridge met naald begint bij zo'n 40 euro, terwijl een naald begint bij 25 euro (vb dus de Stanton AL 500-II)

Zou ik zeggen 2 x 9 + (40-25) = 48 euro vervangende nieuwprijs.

Comment

Brings back memories Stanton AL 500-II

Comment

Hehehe , yip ik ga morgen eens luisteren of die Stanton 500 echt zo'n ramp is. Ik hoop dat het meevalt ;)

Comment

Originally posted by Myzrael
                        Hehehe , yip ik ga morgen eens luisteren of die Stanton 500 echt zo'n ramp is. Ik hoop dat het meevalt ;)
                        SOLID!!! die dingen heb ik eindeloos (toen) mee gescratch ze zijn niet stuk te krijgen...

Comment

Originally posted by Myzrael
                          Ach ja, die witte naalden zijn de blauwe niet ...
                          Het schijnt dat je de witte moet hebben ;)

Comment

Anyways.... thanx! Kan ik wat mee

Comment

Working...
                            X