Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon voor uit en thuis?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoofdtelefoon voor uit en thuis?

Hoi mensen,

Mijn Sony MDR-V500 is gisteren na een week of 55 gebroken. Het moest ervan komen, aangezien ik dat ding iedere week van Axel, Zeeland naar Eindhoven, Noord-Brabant en terug meenam, op de fiets, in de bus en trein aanhad, op het werk om naar cd's en webradio te luisteren en natuurlijk eenmaal terug in Zeeland om te mixen/draaien/radio te maken.

Maar ja, ik bedacht me opeens dat ik dan ter vervanging misschien beter twee hoofdtelefoons kan kopen. Een goede die ik bij mijn mengpaneel laat liggen (en meeneem in hoesje als ik moet draaien), en eentje die goed genoeg is voor in het ov, op de fiets en achter de pc.

Ik heb eens rondgekeken en mijn keuze voor de 'studio'-hoofdtelefoon is de Sony MDR-7509 geworden. Zie ook een of andere winkel van een of and(e)re man. Wie hem snappe, snappe wie ik bedoel. En anders is er nog de Sony Professional site. Het komt er in ieder geval op neer dat de 7509 de professionele versie is van de V900 en radio 538 er schijnbaar vijftig heeft ingekocht. En aangezien ik net zo veel broadcast doe als club, waarom dan niet deze?

Maar dan: een hoofdtelefoon voor onderweg. En dan niet zeggen 'koop toch gewoon oordopjes'. Ik moet gewoon een hoofdtelefoon hebben - is ook een stuk makkelijker afzetten en zo... En oh ja, ik weet het - deze site gaat over DJ-en, niet over luisteren naar je iPod, maar toch... Een Stanton Pro2000 dan maar? Maar ja, da's ook weer wat als je een van de beste thuis hebt...

Wie gebruikt er zijn hoofdtelefoon bijvoorbeeld ook voor zijn/haar mp3-speler of luisteren naar zijn/haar laptop? Ik ben toch vast niet de enige die ook een beetje geluidskwaliteit buiteom thuis wil hebben?

En de laatste vraag, die hierop inhaakt: of gewoon het op een hoofdtelefoon houden?!? Want tja, anders gebruik ik hem relatief wel erg weinig....

Een hoofdtelefoon is een heel persoonlijke keuze. Maar ik zou zeggen, koop niet een al te dure voor je mp3 ;) dan kan je er tenminste een beetje nonchalant mee omgaan zonder het gevoel te hebben dat je met het porselijnen theekopje van je oma aan het smijten bent ;)

Ikzelf ga voor oordopjes, 20 euro, hardstikke goed geluid.. natuurlijk niet zo goed als m'n boxen thuis en m'n hoofdtelefoon (wat trouwens ook maar een oud ding van philips is..)

Mijn Head is momenteel ook wel aan vervanging toe. Hij doet nogal zeer als ik hem langer dan een uur op me hop heb staan.. Hij mist ondertussen zo'n 6 schroefjes, waardoor hij een beetje buicht, waardoor er 2 van die fijne plastic knobbeltjes precies links en rechts vlak boven m'n slaap prikken. Voor die 20 E echter wel een goed ding, 't geluid laat niet veel te wensen over ;)

MAAR, zoals ik al zei, dit is een persoonlijke keuze. Ik zou wel voor 2 aparte gaan.

PS: My Aim (voor DJen): PIONEER HDJ-1000

Comment

Ja, nou ja, kijk... Met oordopjes iin kan je niet draaien. En als het even kan, zou het ook wel weer handig zijn als de 'onderweg'-hoofdtelefoon ook gebruikt kan worden als ik moet draaien. Dan hoef ik namelijk niet per sé mijn (studio)hoofdtelefoon 150 km te vervoeren en 150 km terug.

Plus het feit dat iik op mijn werk ook een hoofdtelefoon moet hebben.

Comment

Originally posted by NBeat
        ... Ikzelf ga voor oordopjes, 20 euro, hardstikke goed geluid.. natuurlijk niet zo goed als m'n boxen thuis en m'n hoofdtelefoon (wat trouwens ook maar een oud ding van philips is..)
        ...
        Als je buiten de deur een goeie (al dan niet draai-) koptelefoon nodig hebt, dan kan je maar beter of altijd een stevige tas meenemen, of een stevige koptelefoon nemen.

Ik kan je de Technics RP-DJ1210 aanraden. Het is 't broertje van de RP-DH1200, die veel harder kan, maar ook veel eerder stuk gaat.
        Ze hebben een geluid wat niet echt veel van de sony afzit, pas als je ze naast elkaar zou horen zou je 't verschil merken:
        Ze hebben allebei een overtrokken bas, en klinken mooi hoog door e.d.

Nou vind ik 't geen porum om met zo'n giga-ding op te lopen, plus je hoort dan echt te weinig van je omgeving, daarom heb ik ter vervanging van m'n iPod-oortjes de Sennheiser PX-30 gekozen (opzetter, geen dopjes) en dat bevalt redelijk (te weinig vermogen om hard genoeg te kunnen zonder vervorming, wel mooi geluid als je in een zachtere omgeving zit)

Comment

Hoofdtelefoon voor buiten? Als je voor kwaliteit gaat.......de Sennheiser HD-25...niks wat lichter en kleiner is en zo goed klinkt voor onderweg. Maar persoonlijk vind ik elke goed klinkende hoofdtelefoon wel prima voor buiten. Zal mij verrotten of ik een giga ding op mijn hoofd heb.....ik luister nogal graag muziek buiten. Die Sennheiser heeft dan ook nog het voordeel dat hij heerlijk rustig is in de trein of het station. De afsluiting van dat ding is echt subliem!

Comment

Heb ook de Senheiser omdat die niet van het zelfde materiaal is als de sony, pioneer of technics. Mijn technics is ook gebroken heb hem terug gestuurt naar dj stunter heb hem nooit meer terug gezien. Daarom heb ik hem dit keer ook gewoon in de winkel gekocht.

Comment

ik heb zelf de MDR-V700DJ en het bevalt super!!
              als die ooit eens stuk gaat ga ik wat lichter kopen...
              reden is..."zwaar" zo ook de pioneer en technics! ze hebben alle drie een top geluid!!

de sennheiser HD25 is echt super licht en goed geluid...( niet de zelfde als mijn sony natuurlijk)

Comment

De Sennheiser klinkt erg goed. Hij ziet er alleen gewoon niet stoer uit en heeft niet zo'n onwijs aangedikte bas. Voor een hoop mensen geld hoe meer bas hoe beter de hoofdtelefoon.

Comment

Originally posted by Myzrael
                  De Sennheiser klinkt erg goed. Hij ziet er alleen gewoon niet stoer uit en heeft niet zo'n onwijs aangedikte bas. Voor een hoop mensen geld hoe meer bas hoe beter de hoofdtelefoon.
                  hehehe geeft wel erggoed geluid weer....bas tja...neem ik voor lief.met of zonder (mega) bass :-)

Comment

Working...
                  X