Announcement

Collapse
No announcement yet.

RODEC BX-9 VERSUZ DENON x100

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RODEC BX-9 VERSUZ DENON x100

Yo,
    Ik zit in een dilemma en heb jullie julp nodig.
    Ik draai nu met een rodec bx-9 mixer en twijfel om hem te verkopen voor 350EURO en met dat geld een DENON x100 te kopen die dan beter zou gaan bij mijn 2 DENON S1000 cdspelers. De rodec is 3 jaar oud en niet alle kanalen werken perfect en er zit een beetje ruis op de faders

Denken jullie dat dit een goed idee is of beter niet?

tnx,
    DJ JAck :?:

mijn mening......verkopen die hap ;-) (liefst een club mixertje natuurlijk ;-) )

Comment

ik heb nu ook 2 denon dns1000 en een x100.
      de x100 is een goede mixer die alles gewoon goed doet.
      soepele faders goeie eq.. en hij matcht goed bij de denons :wink:
      dus mijn advies: ga 200% voor de x100

Comment

X100

Ja dat heb ik nog gehoord! Nu vraag ik me alleen af of de x100 niet meer bedoeld is om HipHop te draaien (vandaar de kleine afmetingen zodat hij dichter bij de draaitafels staat?) of maakt dat helemaal niet uit?
        Je kan er dus perfect house, trance of electro mee draaien?
        Je vindt dit mss een rare vraag maar ik stel ze gewoon omdat ik al verschillende keren gehoord heb dat het ene mengpaneel beter is voor een bepaalde stijl van muziek dan het andere...

Any comments are welcome!

Comment

Re: X100

Originally posted by DJJAck
          Ja dat heb ik nog gehoord! Nu vraag ik me alleen af of de x100 niet meer bedoeld is om HipHop te draaien (vandaar de kleine afmetingen zodat hij dichter bij de draaitafels staat?) of maakt dat helemaal niet uit?
          Je kan er dus perfect house, trance of electro mee draaien?
          Je vindt dit mss een rare vraag maar ik stel ze gewoon omdat ik al verschillende keren gehoord heb dat het ene mengpaneel beter is voor een bepaalde stijl van muziek dan het andere...

Any comments are welcome!
          volgens mij maakt de afmeting van je mengpaneel weinig uit..
          de lengte van je faders en de grootte van je potmeters daarintegen weer wel, maar dat is een heel persoonlijke kwestie. Ikzelf vind langere faders prettig werken, maar dr zijn ook mensen die korte 'beter' vinden.

Comment

Re: X100

Originally posted by NBeat
            volgens mij maakt de afmeting van je mengpaneel weinig uit..
            de lengte van je faders en de grootte van je potmeters daarintegen weer wel, maar dat is een heel persoonlijke kwestie. Ikzelf vind langere faders prettig werken, maar dr zijn ook mensen die korte 'beter' vinden.
            Hmmm maat van een mixer maak degelijk uit in de zin van battle setup..
            je wil daar geen DJM-600/800 tussen hebben gezien de afstand tussen TT's en je heb maar twee channels nodig de rest is overschot..komt bij dat je de afstand tussen TT's zo klein mogelijk wil houden ivm event. backspin e.d.

De DJM 909 is zeker een volwaardig battle mixer.
            De vestax PMC08PRO/PMC-37PRO mag je "zeker" niet over het hoofd zien ;-)

Al met al gelang de style de juiste mixer ;-)

Comment

ja ok, das waar natuurlijk, zo'n onnoemelijke grote afstand tussen 2 TT's is vrij onhandig als je snel vanaf beide TT's naar crossfaders / channelfaders moet.. maar voor trance / dance DJ is dat niet zo van belang lijkt me.

Comment

Op dat vlak ben ik het voledig met jullie eens, de afstand tss tt's mag idd niet te groot zijn, dat is nu met mijn RODEC BX-mixer wel het geval. Dit is een van de redenen waarom ik wil overschakelen naar een kleiner, compacter mengpaneel.
                Is er iemand die ervaring heeft met de DENONX100?
                Of zijn er mensen die betere voorstellen hebben?

tnx 4 your reply

Greetz :!:

Comment

ik draai ook house/ club/techno lounge. dus helemaal geen hiphop, en ik ben erg tevreden met de x100. helemaal geen last van dat hij klein is!

Comment

Working...
                  X