Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon DN-S5000 of Technics SL-DZ 1200

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

OK ik vind dat die Pioneer verheerlijking eens moet stoppen...
    Ja de 1000 Mk3 is gewoon een goede speler, daar gaat het niet om, ja het is een industrie standaard, maar waarom? Omdat elke debiel ermee kan werken. Is het ding beter??? Nee, niet noodzakelijk, het ligt er helemaal aan wat iemand ermee wil en wat zijn achtergrond daarbij is.

Het grote voordeel van de andere genoemde spelers is dat de platine echt draait en reageert als een draaitafel... als je weet hoe je daar mee om moet gaan kan je er dingen mee bereiken die je op een Pioneer nooit niet kan bereiken.

Denon heeft een jarenlange ervaring met CD spelers en ze bouwen ze redelijk degelijk. Technics heeft die niet, maar heeft een enorme ervaring met turntables en de eisen waar die aan moeten voldoen.

Het meest zinnig advies wat ik je kan geven is om die dingen gewoon een weekendje te huren en zelf te testen welke voor jou het beste voldoet. Bij de meeste zaken waar ik zaken mee doe krijg je het bedrag van de huur zelfs terug als je daarna de apparatuur besteld.

En of het dan een Pioneer, een Denon, een Technics of misschien helemaal iets anders wordt, dat zegt alleen iets over wat het beste voldoet in jouw situatie.

Comment

OK ik vind dat die Pioneer verheerlijking eens moet stoppen...
      Ja de 1000 Mk3 is gewoon een goede speler, daar gaat het niet om, ja het is een industrie standaard, maar waarom? Omdat elke debiel ermee kan werken. Is het ding beter??? Nee, niet noodzakelijk, het ligt er helemaal aan wat iemand ermee wil en wat zijn achtergrond daarbij is.

Verheerlijken is niet de juiste woord....het is gewoon een super ding zoals de 1200km's dat zijn bij TT!!! zijn de CDJ-1000 "DE" spelers punt..alle andere uitspraken zijn nutteloos.
      pioneer heeft op dat vlak goed naar de wensen van de pro dj's geluisterd.

---------------------------------
      Het grote voordeel van de andere genoemde spelers is dat de platine echt draait en reageert als een draaitafel... als je weet hoe je daar mee om moet gaan kan je er dingen mee bereiken die je op een Pioneer nooit niet kan bereiken.

Sorry maar is zo'n onzin....kan je hier een voorbeeld geven aub?!

----------------------------------

Denon heeft een jarenlange ervaring met CD spelers en ze bouwen ze redelijk degelijk. Technics heeft die niet, maar heeft een enorme ervaring met turntables en de eisen waar die aan moeten voldoen.

En dat zijn de cdj-1000 zeker!

------------------------------------

Het meest zinnig advies wat ik je kan geven is om die dingen gewoon een weekendje te huren en zelf te testen welke voor jou het beste voldoet. Bij de meeste zaken waar ik zaken mee doe krijg je het bedrag van de huur zelfs terug als je daarna de apparatuur besteld.

Hier ben ik helemaal met jou eens...geen twijfel mogelijk!!

-----------------------------------

En of het dan een Pioneer, een Denon, een Technics of misschien helemaal iets anders wordt, dat zegt alleen iets over wat het beste voldoet in jouw situatie.

ook bij deze mee eens!

Comment

Zowel met Denon als met Pioneer zit je gewoon in het top-segment.

Gelukkig is er met CDJ's wel plaats voor meerdere merken zoals heel lang in de Technics-hegemonie op de draaitafel markt NIET was. (met nu dan EINDELIJK de Super-OEM's voor de mensen die dan niet per sé een Technics hoeven)

Persoonlijk zou ik absoluut voor de Denon 3500 gaan binnen dit segment, supertoffe speler, kan min of meer alles wat de Pioneers kan; het enige wat mist is een Wave-display.

Als je niet zonder wave-display kan draaien ken je je platen niet goed genoeg, maar 't helpt wel ;) (Pioneer 1000 Mk 3)

Het helpt je van 550 goedverdiende euro's af te komen. Ik vind 't echt mooie spelers, maar voor 550 euro's meer biedt de Pioneer te weinig verbeterde functionaliteit.

Ik kan me niet voorstellen dat je niet een weekje de tijd wil nemen om 's avonds een uurtje aan de Denon te "wennen" - voor zo ver dat überhaupt nog nodig mocht zijn - voordat je er mee aan de slag kunt.

550 euries niet uitgegeven HAPPA!

Allicht zijn de effecten iets anders, maar voor de prijs van 2 Pioneers CDJ-1000 Mk3 heb je twee Denon-3500 EN een Pioneer EFX-1000 ...

Kan je alleen je memory-cards niet inpluggen ...

Komt nog eens bij dat de Pioneer 1000 Mk3 nog steeds geen pitch-bend knoppen heeft :roll:

Comment

Originally posted by Soulshaker
          Komt nog eens bij dat de Pioneer 1000 Mk3 nog steeds geen pitch-bend knoppen heeft :roll:
          Als je niet zonder wave-display kan draaien ken je je platen niet goed genoeg, maar 't helpt wel Wink (Pioneer 1000 Mk 3)
          Uitleg graag...
          Jij bedoeld net een soort van skip button?! (mogelijk heeft de Denon dit als oplossing omdat de platter mee draait?)
          Als je bij de pioneer al bij de wheel kan draaien (pitch bend) links of rechts zie ik het nut van die knoppen niet! of jij moet het over een ander 1000mk3 hebben.
          Dat Denon en Pioneer bij de top segmenten horen klopt ook, maar op gegeven moment kan je geen alfa vergelijken met een ferrari toch?!

Dat merk je in de prijs/kwaliteit/prestatie en niet aan de zogenaamde effecten die je mee krijgt als kado en nog een effx1000 bij hmmmm

EDIT: wbt de wave-display:Sommige "pro" dj's krijgen van collega's of producers wel van die "white labels" (nog niet op de markt verschenen track(s) "promo's") dan is het erg handig om de wave-display als hulp middel te hebben ja! (hier is goed over nagedacht en heeft dus niets te maken met je platen kennen)

Comment

Originally posted by DAY-ONE
            Uitleg graag...
            Maar natuurlijk :)
            Jij bedoeld net een soort van skip button?! (mogelijk heeft de Denon dit als oplossing omdat de platter mee draait?)
            Als je bij de pioneer al bij de wheel kan draaien (pitch bend) links of rechts zie ik het nut van die knoppen niet! of jij moet het over een ander 1000mk3 hebben.
            Met pitch-bend knoppen kan je door middel van een paar tikjes op zo'n knop geven een preciezer en beter klinkende correctie maken (zeker met de master tempo aan hoor je er geen flikker meer van dat je corrigeert)
            Dat Denon en Pioneer bij de top segmenten horen klopt ook, maar op een gegeven moment kan je geen alfa vergelijken met een ferrari toch?!
            Je haalt er even een vergelijking met auto's bij ... Prima, trek ik die even door ;)

De basis-functie is gewoon een CD afspelen. Al dan niet gepitcht. Dat kunnen ze beide prima. Scratchen kan op allebei ook, en niemand hoeft er mee de Duitse snelwegen op. Bouwkwaliteit van beiden is ook prima, zijn allebei hufter proof. Ze hebben allebei Stutter en Hot-start mogelijkheden, en loop.

Als je het verder over een uiterlijk verschil in deze twee spelers wil hebben zeg ik :"no contest" want dat is een kwestie van smaak...

Ik vind het alleen overdreven om een dikke 500 euro meer uit te geven voor een apparaat wat hetzelfde doet. Maar als uiterlijk je ding is moet je zeker voor de Pioneer gaan als je die mooier vindt.

Dat merk je in de prijs/kwaliteit/prestatie en niet aan de zogenaamde effecten die je mee krijgt als kado en nog een effx1000 bij hmmmm
            Daarom raad ik dus juist de Denon aan omdat je dan net zo goed CD's af kan spelen, en nog wat centen overhoudt ook :)

EDIT: wbt de wave-display:Sommige "pro" DJ's krijgen van collega's of producers wel van die "white labels" (nog niet op de markt verschenen track(s) "promo's") dan is het erg handig om de wave-display als hulp middel te hebben ja!
            Als je spontaan een CD-tje krijgt aangereikt loop je altijd een risico om die te gaan draaien, hoe goed je wave-display ook is. Je kent die plaat gewoon niet !!
            Dat je kan zien waar de break dan komt is zeker handig, maar je hebt alsnog geen idee hoe die klinkt en wat je erop moet mixen, laat staan dat je weet hoe de plaat verder verloopt ... In tegenstelling tot Frankie Wilde (zie film: It's all gone, Pete Tong!) kan niemand uit waves opmaken hoe een plaat klinkt.
            Mocht iemand 2 minuten stilte aan het einde van de track hebben gebrand dan zie je dat dan tijdig aankomen, maar de meeste DJ's die hebben voordat ze een plaat opleggen al een idee hoe ze die uit gaan mixen ;)
            (hier is goed over nagedacht en heeft dus niets te maken met je platen kennen)
            Een wave-display is handig, maar met vinyl kan je ook min of meer zien of er een break in een plaat zit, en als je je muziek kent dan weet je dat ook op CDJ's ...
            IMHO dus een nogal overbodige (maar cool uitziende) functie.

Comment

Dit kan een eindeloze discussie worden. ik probeer "niet" een pioneer de top in te prijzen maar mijn ervaring leert mij het volgende.

* Wave is een indicator wat betekend dit nou eigenlijk…Hij geeft enkel alleen aan waar de breaks zitten. (geen klank)
              * Als je de wave toch maar niets vind (dat kan) tik je nog eens op text mode en je wave is weg..

** Knoppen voor de pitch heeft de Denon keihard nodig omdat je simpelweg niet aan de wheel kan zitten tik, tik en je bent er!! Bij de pioneer gaat het meer op gevoel en ik gebruik mijn MT (master tempo) niet eens.. als je op de maat pitch is er geen probleem (dat doe je ook bij het tikken neem ik aan)

- 1 ding moet je niet vergeten dat het om persoonlijke voorkeur gaat!!
              - De meeste clubs hebben die dingen staan, dus moet het enige vorm van betekenis hebben in mijn optiek.

Al met al.. geeft jij €500,- minder uit omdat jou voorkeur naar de Denons gaat...is prima niets op aan te merken ;-) wederom is dit je persoonlijke voorkeur, mening cq standpunt.

Een ander denkt en vraagt zich af... waarom de meeste clubs Pioneers hebben......
              Of laat mij het anders stellen...waarom doet Denon er niets aan (zo ver ik weet) om zijn product(en) zo ver te krijgen dat het ook in (de meeste) clubs worden gebruikt?

Persoonlijk…. als ik achter een set Denons zou staan, zal ik de grootste moeite hebben met voornamelijk op gevoel pitchen ipv tik, tik, tik..in mijn geval vind ik dat niet fijn werken. En ik ben platen gewend dus ging je ook steeds aan de zijkant bij pitchen i.p.v tikken.

In mijn pleidooi vind je niets over afkraken van Denon producten in tegendeel. Ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn wbt de Pioneer cdj-1000mkIII dus zie dit niet als een aanval, maar kennis vergaring ;-)

Voorbeeld: Ik kwam bij een Cafe waar ze cdj-1000 mk’s hadden besteld voor een feest. Ik kom daar en het eerste wat ik bij de 1000 opzoek was is de quick return botton (1 van de eertse confrontaties) omdat de 800 wel een quick return botton heeft en gebruikte toen nooit de A-Cue stand (de 800 heeft de funktie niet dat als je op de Cue druk en tegelijk de play dat het door draait, wel de MKII versie daarvan) . Na een korte uitleg was ik weer de oude  (2e confrontatie is de jogwheel)…Bij de 800 is die losjes en bij de 1000 is die stroef ..dus pitchen in het begin sloeg nergens op!! Nu heb ik een gig staan waar ze de CDJ-200 hebben.
              Het zijn van die kleine dingen, maar wel lastig als je voor verassingen komt te staan.

Je vraagt je nu af, wat is dan het moraal van het verhaal….Simpel. Thuis draai je de sterren van de hemel op je Denons en uiteindelijk krijg je de kans (de kans van je leven) om voor groot publiek te draaien, maar de club waar je moet draaien heeft een set CDJ-1000 en een leuke DJM-600 staan…En daar ben je van bewust. Laat de kans glippen omdat je perse op Denons wil draaien of ga je toch draaien met alle gevolgen van dien?

EEN DING IS ZEKER!!! ITS ALL ABOUT THE DJ!!

Comment

goed stukje day-one & soulshaker!!

bij de mk3 hebben ze het met de jogwheel opgelost je kunt daar je intensiteit op instellen erg handig moet ik zeggen

heb laatst een setje mee gehad voor een weekend en moet zeggen de mk3 heeft een goede vooruitgang gemaakt op de mk2 alleen jammer dat de sd kaarten niet werken van een mk2 op de mk3

mk2 is fat 32
                mk1 is fat 16

denon

heb laatst nog weer eens staat kutten met die dingen en moet zeggen zijn idd tegenstanders van de pioneer

maar wat day-one ook zegt je bent thuis lekker bezig sterren van de hemel en komt op een gig en dan jah vaak pioneer

wel leuk dat je op de denon spelers (weet zo even niet welke maar iig de 3500 en de 5000) een "pioneer mode" kunt instellen je que is dan gelijk aan de pioneer omdat denon een andere que punt systeem heeft

mag alleen geen pioneer mode heten ;)

Comment

Originally posted by DAY-ONE
                  Een ander denkt en vraagt zich af... waarom de meeste clubs Pioneers hebben......
                  Of laat mij het anders stellen...waarom doet Denon er niets aan (zo ver ik weet) om zijn product(en) zo ver te krijgen dat het ook in (de meeste) clubs worden gebruikt?
                  Ik weet niet waar jij zo allemaal draait, maar ik kom nog regelmatig in clubs waar geen pioneers staan... ik denk ook dat het ligt aan welk genre en in welke landen je draait. Ik kom in Nederland inderdaad veel vaker Pioneer tegen als in Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld.

Waarom ze in veel clubs staan kan ik wel verklaren, Een tijdlang was de MK1 gewoon een van de beste spelers die je kon krijgen. en daardoor zijn de Pioneers zijn een industriestandaard geworden. Tegenwoordig wordt Pioneer aan alle kanten voorbij gestreefd. Een goed voorbeeld is hun laatste mengpaneel. wat nu eindelijk ook eens een keertje digitale signalen aankan, iets wat Denon en Tascam bijvoorbeeld echt al jaren hadden.

Wij hadden in mijn oude club ook Pioneer staan, die zijn vervangen door Denons (voordat ze gejat werden) Wij hadden gewoon bij de leverancier alle in aanmerking komende modellen besteld en hebben daar een avondje mee zitten draaien, aan het eind van de rit kwamen de Denons als beste eruit. Een beslissing van 8 DJ's, met verschillende stijlen. Nu na de inbraak staat er een dubbele Pioneer speler ingebouwd. (omdat die losse spelers waren wel heel makkelijk mee te nemen waren en we hiervan de Pioneer weer beter vonden)

Wat ik wel bemerk is dat als ik in een club ga draaien ik meteen met alle spelers uit de voeten kan, maar dat gast DJ's in onze club toch even achter hun oren krabden als ze geconfronteerd werden met de Denons.

Ik persoonlijk heb geen problemen met alle genoemde spelers, ik ken hun voor- en nadelen en ik kan ermee omgaan. Ik kon altijd oefenen in de club, dus ik heb thuis gewoon een heel simpel Omnitronic setje staan, en ik weet dat als ik daar vette shizzle mee kan bouwen dat ook in de club wel goed komt...

Koop dus gewoon een player die jou het beste bevalt en waar je zelf het lekkerste mee uit de voeten komt. En dan kan het best zijn dat Pioneer helemaal niet het beste is.

Comment

Ik zouw voor de technics gaan!

Comment

waarom?

Comment

Working...
                      X