Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Korte en lange (vol) Fades

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil tussen Korte en lange (vol) Fades

De XTC is door nederlandse DJ's ontwikkeld en heeft 100mm Fades (lange dus) en komt bij dat de knopjes studio knopjes zijn.

Kan iemand mij dit duidelijk maken waarom de XTC dan wel voor bedoeld is.

wat de kwaliteit betref.."TOPPIE"

Gaat mij enkel om de lange fades en die (rot) fade knopjes.

Hier komt denk ik het eewige...."smaken verschillen" weer om de hoek kijken. voor een battle mixer zijn korte faders geleifd, maar deze is denk ik meer voor het betere (beat) mixwerk. Preciesie is dan belangrijker dan snelheid!

Comment

Re: Verschil tussen Korte en lange (vol) Fades

Originally posted by DAY-ONE
      De XTC is door nederlandse DJ's ontwikkeld en heeft 100mm Fades (lange dus) en komt bij dat de knopjes studio knopjes zijn.

Lange faders kan je subtieler mee mixen. Als je graag lange overgangen maakt, kan dat erg prettig werken. (progressive / trance / tech-house)

Voor bijv. Hardstyle en Techno en Hip-Hop zijn kortere faders veel lekkerder.

Kwestie van smaak... De perfecte mixer bestaat niet. Al komt de Rane Empath Rotary dicht in de buurt ;)

Maar voor een hardstyle / schranz / hip-hop DJ zou die mixer echt een ramp zijn :P

Comment

dateq heeft altijd al lange koolstof faders gehad en jah het is net wat je lekker vindt is net sex ;)

Comment

wat ik wil weten is enkel de logica achter meer niet...andere merken zoals denon, pioneer ed hebben allen korte fades.

wel een nederlands makelij dus vraag ik mij dat alleen af. wat hebben de nederlandse dj's met lange fades..(tenminste die er aan gewerkt hebben)

De logica wil ik weten no more no less ;-)

Comment

Re: Verschil tussen Korte en lange (vol) Fades

Originally posted by Soulshaker
            Originally posted by DAY-ONE

Lange faders kan je subtieler mee mixen. Als je graag lange overgangen maakt, kan dat erg prettig werken. (progressive / trance / tech-house)

Voor bijv. Hardstyle en Techno en Hip-Hop zijn kortere faders veel lekkerder.

Kwestie van smaak... De perfecte mixer bestaat niet. Al komt de Rane Empath Rotary dicht in de buurt ;)

Maar voor een hardstyle / schranz / hip-hop DJ zou die mixer echt een ramp zijn :P
            Okay dus de DJ's die eraan hebben gewerkt zijn meer progressive / trance / tech-house.
            En bij die gerne heb je belang bij de lange fades de xtc dus?

Comment

wat de dj wil

kijk lange faders kun je fijner werken qua infading kort daarin tegen vindt ik weer makkelijker ik mix wel maar is toch iets meer ram en rag werk ;)

Comment

Ik ben ooit eens in een (echte record) studio geweest en daar hadden ze een mengtafel daar zeg je "U" tegen!! en daar hadden ze ook van die lange fades. na dit gevraagd te hebben krijg ik als antwoord...lange faders kun je fijner werken preciezer, de juiste dossering van de volume icm klank..okay tot daaraan toe berijp ik de logica waarom lange fades in studio belangrijk is.

Comment

zelfde voor dj's

maar als ik aan het draaien ben en ik mik een kanaal eruit wil ik niet eerst tot aan parijs een fader weer omhoog hoeven gooien

kijk als je echt op feeling mixt met lange overgangen dan kan ik me voorstellen dat je lange faders wilt maar gewoon beatmixen en lekker vlot draaien (lees apres style) heb ik liever kort maar dat is weer dj gebonden

Comment

kort, werkt sneller:)

Comment

Working...
                    X