Announcement

Collapse
No announcement yet.

rmp 808 & rmx 30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rmp 808 & rmx 30

Ik ben van plan om vandaag of morgen mijn allereerste gear te kopen. Als er iemand laatste adviezen of opmerkingen heeft... POST HET HIER Alstublieft :D! bij elkaar is het 570 euro

Reloop Rmp 808;
    Specificaties:
    - MP3 compatible Single frontloader CD-Player - ID3-TAG support
    - Track- and Folder Search
    - 4 independent 5-seconds sample banks (pitchable, reversable)
    - 4 independent cuepoint banks
    - Oversized LCD-Display for all functions with amber illumination
    - Pitch range +/- 4/8/16/100% (with pitch lock and master tempo)
    - Pitch bend +/- 100 %
    - Pitch lock
    - Auto-Cue
    - Master tempo
    - XXL jog wheel
    - Seamless loop function per player (re-loop function)
    - Frame search
    - 1 bit technology (8-fold) instant start
    - Playing address
    - anti-shock memory
    - Elapsed/remain time display
    - Sleep timer
    - Instant playback from cue point
    - Relay play
    - Fader start play
    - Digital output

Reloop rmx 30;
    Specificaties:
    - Long Life TCT Crossfader (45 mm) met regelbare curve en reverse
    - Long Life Linefader (60 mm) met verstelbare curve en reverse
    - Extra LED display per kanaal
    - 3 Voudige toonregeling per kanaal met gain
    - 3 Voudige kill switches voor beide crossfader kanalen
    - Microfoonkanaal met 3 voudige toonregeling
    - 2 Regelbare uitgangen
    - Master 1 met gebalanceerde uitgang (6.3 mm jack) en cinch
    - Master 2:cinch aansluiting
    - Record uitgang
    - Aansluiting voor: 3x phono 6x line 1x mic.

Alvast bedankt
    gr Denvo

Proberen!!! Dit is een onbekend merk volgens mij, dus je weet nooit of het wel goed is! Dus veel proberen in winkels :)

Comment

Reloop is niet onbekend hoor volgens mij, ze maken alleen de wat goedkopere spelers, de instappers dus.

MAar over de kwaliteit van reloop kan ik helaas niks zeggen. Reviews zoeken en uitproberen.

Comment

stanton heeft dezelfde speler
        we hadden een keer als vervanging zo'n speler in de discotheek staan
        niemand wou m hebben hehehehehe

we hadden m later ook niet nodig maar ik heb toch even gevraagd of ik de speler mocht testen

nu stond ie naast een pioneer en als je dat gewent bent is het natuurlijk fiat500 vergelijken met een audi a8

maar yogum ook zegt ga het proberen en trek daar ook even een uurtje voor uit

bekijk of je de functies makkelijk kan bedienen

zoals jogwheel que etc etc

Comment

Ik heb geen idee waar ik het kan testen, woon niet echt dichtbij een dj winkel :roll:

Comment

oh even over heen gelezen... ik kende reloop wel... :oops:

Comment

en..?

Comment

en ik heb er alleen geen ervaring mee :P

Ik zou echt als ik jou was gewoon een middagje er voor uittrekken om ze ergens te gaan bekijken en proberen. En misschien een DJ die al wat verder in het vak zit meenemen voor een tweede mening.

Comment

Of je koopt gewoon via marktplaats 2 cdj100 van pioneer kost je maximaal 450 euro. En als je geneog geld hebt voor andere cd spelers verkoop je ze weer voor 450. Kost je dus niks en die reloops verliezen gelijk veel van hun waarde als je ze nieuw koopt.

Comment

Originally posted by jobbieboy
                    Reloop is niet onbekend hoor volgens mij, ze maken alleen de wat goedkopere spelers, de instappers dus.

MAar over de kwaliteit van reloop kan ik helaas niks zeggen. Reviews zoeken en uitproberen.
                    Reloop is in Duitsland al jaren een heel erg bekend merk; en zeker niet alleen voor instappers!
                    Ik heb leren draaien op hun turntables (dan heb ik het over 1995!) en die dingen waren niet kapot te krijgen!
                    Momenteel heb ik zelf een rmx 40 met effecten erop, maar die is qua opzet vrijwel hetzelfde; uiteraard nooit helemaal te vergelijken met de "grote pioneer broer", maar voor deze prijs een zeer vette mixer; overzichtelijk, robuust, strak, veel handige extra functies ( curves aanpassen van faders, toewijsbare crossfader, etc.) en erg prettig!
                    Kan alleen niet goed tegen langdurig stoffige omgeving, maar dat is meer een kwestie van afdekken en schoon houden.
                    Enig minpuntje zijn de overgevoelige killswitches, maar aangezien de EQ dusdanig grondig de frequenties cut, heb je die krengen toch niet nodig :!:

Dat neemt niet weg dat je die apparatuur gewoon moet uitproberen! Want al is het nog zo goed/hip of duur; als je er niet prettig mee kunt werken heb je er niks aan!

Comment

Working...
                    X