Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Recensie] Pioneer CDJ800 MK1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Recensie] Pioneer CDJ800 MK1

Product:
    Pioneer CDJ800 MK1 (Helaas alleen MK1 ter beschikking)

Technische specificaties:
    Disctypes: cd-r: ja cd-rw: ja
    Jog Dial size 206,0 mm
    Jog Dial type Touch sensitive
    Jog Modes CDJ / Vinyl Mode
    Frame Search 1/75 Sec
    Tempo Control Ranges (CD) +/-10%, +/-100% WIDE
    BPM Counter Yes
    Anti Vibratie/Shock proof: Yes/Yes
    analoge uitgang: ja stereo RCA
    Digitale uitgang: ja
    signaal/ruis verhouding: 115 dB
    frequentie bereik: 4 HZ ~ 20 KHz
    Stroomverbruik: 21 Watt
    Afmetingen: hoogte 10.9 cm breedte 30.5 cm diepte 34.4 cm
    gewicht: 3900 gram
    kleur: zilver

Voordelen
    -Schokbestendig, je zou haast in een off-road Jeep kunnen gaan draaien zonder dat het apparaat overslaat
    -Quickreturn in combinatie met jogdial op vinyl modus
    -Pitchcontrol/pitchbend werkt erg precies
    -Werkt perfect samen met een Pioneer mengpaneel met bijvoorbeeld faderstart functie
    -Groot bereik van de pitch control
    -Slot-in CD invoer

Nadelen
    -Af en toe traag met het zoeken via de jogdial zoals je dat bij een plaat zou doen
    -Plattersensor kan erg gevoelig zijn voor defecten als er op de verkeerde manier mee omgegaan wordt
    -als je Cue button in drukt kan je niet tegelijk de play drukken (zodat hij door draait) zoals bij de MKII en 200 en 1000's

Conclusie
    De CDJ800 MK1 is een perfecte CD speler voor thuis gebruik en zelfs voor professioneel gebruik zou het een prima apparaat zijn alhoewel de behuizing dan wellicht wat te wensen overlaat. Bij gebruik heeft de CDJ800 weinig gekke momenten. Één van de tegenvallers die mij opviel is het zoeken via de jogdial in vinylmodus. Zodra je de jogdial teruguit of vooruit draait krijg je soms het idee dat het apparaat je niet bij kan houden. Ook kan is de touchsensor in de platter gevoelig voor defecten als deze op de verkeerde manier gebruikt wordt. Leg dus nooit zware spullen op de platter en ga er vooral niet op drummen hoe gek dit ook klinkt. Wat ik erg fijn vind aan de CDJ800 is de quick return optie die als volgt werkt: Stel een que point in en zet quick return aan, nu heb je de mogelijkheid om meteen op je que point te zitten zodra je de platter indrukt waardoor je het nummer heel snel weer erin kan gooien. De Pioneer heeft ook geen enkel probleem met gekopieerde cd's, ik heb verschillende
    merken geprobeerd welke hij probleemloos tot zich neemt.

De MKI had ik ook...waanzinnig ding moet ik zeggen!! maar......upgrade was in mijn optiek nodig ;-) dus nu de MKIII's in huis :-)

Comment

Inderdaad vet ding
      Kosten ?

Comment

Kheb hem toen voor rond de € 550,- gekocht in duitsland.

Comment

das niet misselijk Joosd!!

1 ding btw.....als je Cue button in drukt kan je niet tegelijk de play drukken (zodat hij door draait) zoals bij de MKII en 200 en 1000's

Comment

Is 550 dan goedkoop of niet !

Comment

is veel geld maar wel goedkoop ja ;-)

Comment

Originally posted by DAY-ONE
                das niet misselijk Joosd!!

1 ding btw.....als je Cue button in drukt kan je niet tegelijk de play drukken (zodat hij door draait) zoals bij de MKII en 200 en 1000's
                Klopt... ben ik vergeten erbij te zetten... zal begin post ff aanpassen ;)

Comment

Ik heb de cdj800MK2 en op me werk staan der 2. Als ik moet kiezen tussen de cdj1000mk2 of de 800mk2 kies ik voor de 800. Het jogwheel reageert echt super en hij leest mp3 cd's. Verder weinig extra's maar wat erop zit werkt wel. Cd's laden gaat sneller dan bij de Numarks en de Denons. Enigste minpunt vind ik is dat er geen hotcue's opzitten.

Comment

Maar er zit wel een instant loop op.. :lol:

Comment

Originally posted by Toppertje
                      Ik heb de cdj800MK2 en op me werk staan der 2. Als ik moet kiezen tussen de cdj1000mk2 of de 800mk2 kies ik voor de 800. Het jogwheel reageert echt super en hij leest mp3 cd's. Verder weinig extra's maar wat erop zit werkt wel. Cd's laden gaat sneller dan bij de Numarks en de Denons. Enigste minpunt vind ik is dat er geen hotcue's opzitten.
                      Of kijk even naar de CDJ1000MK3 (als je toch moet kiezen :D ), jogwheel is daarop geheel instelbaar, leest ook mp3 en heeft hotcue's.

Comment

maar geen instant loop... :P

Comment

Originally posted by Stefjuuh
                          maar geen instant loop... :P
                          Mag toch hopen dat je zelf wel een strakke loop kan maken.....

Comment

:lol: , hoop ik ook..:P, moet ze eerst nog aanschaffe... En no way dat ik voor dat blauwe-ring-ding ga... :P

Comment

de mk2 draaid toch wel beter, zwaarder, en precieser.

ook idd dat hij als je de cue naar play knop indruk dat hij door blijft lopen, en hij laad VEEEEL sneller, soms ik zelf van: pff nog niet? is de cd kapot? OH:D daar is die dan.

Comment

Working...
                              X