Product:
Pioneer CDJ800 MK1 (Helaas alleen MK1 ter beschikking)
Technische specificaties:
Disctypes: cd-r: ja cd-rw: ja
Jog Dial size 206,0 mm
Jog Dial type Touch sensitive
Jog Modes CDJ / Vinyl Mode
Frame Search 1/75 Sec
Tempo Control Ranges (CD) +/-10%, +/-100% WIDE
BPM Counter Yes
Anti Vibratie/Shock proof: Yes/Yes
analoge uitgang: ja stereo RCA
Digitale uitgang: ja
signaal/ruis verhouding: 115 dB
frequentie bereik: 4 HZ ~ 20 KHz
Stroomverbruik: 21 Watt
Afmetingen: hoogte 10.9 cm breedte 30.5 cm diepte 34.4 cm
gewicht: 3900 gram
kleur: zilver
Voordelen
-Schokbestendig, je zou haast in een off-road Jeep kunnen gaan draaien zonder dat het apparaat overslaat
-Quickreturn in combinatie met jogdial op vinyl modus
-Pitchcontrol/pitchbend werkt erg precies
-Werkt perfect samen met een Pioneer mengpaneel met bijvoorbeeld faderstart functie
-Groot bereik van de pitch control
-Slot-in CD invoer
Nadelen
-Af en toe traag met het zoeken via de jogdial zoals je dat bij een plaat zou doen
-Plattersensor kan erg gevoelig zijn voor defecten als er op de verkeerde manier mee omgegaan wordt
-als je Cue button in drukt kan je niet tegelijk de play drukken (zodat hij door draait) zoals bij de MKII en 200 en 1000's
Conclusie
De CDJ800 MK1 is een perfecte CD speler voor thuis gebruik en zelfs voor professioneel gebruik zou het een prima apparaat zijn alhoewel de behuizing dan wellicht wat te wensen overlaat. Bij gebruik heeft de CDJ800 weinig gekke momenten. Één van de tegenvallers die mij opviel is het zoeken via de jogdial in vinylmodus. Zodra je de jogdial teruguit of vooruit draait krijg je soms het idee dat het apparaat je niet bij kan houden. Ook kan is de touchsensor in de platter gevoelig voor defecten als deze op de verkeerde manier gebruikt wordt. Leg dus nooit zware spullen op de platter en ga er vooral niet op drummen hoe gek dit ook klinkt. Wat ik erg fijn vind aan de CDJ800 is de quick return optie die als volgt werkt: Stel een que point in en zet quick return aan, nu heb je de mogelijkheid om meteen op je que point te zitten zodra je de platter indrukt waardoor je het nummer heel snel weer erin kan gooien. De Pioneer heeft ook geen enkel probleem met gekopieerde cd's, ik heb verschillende
merken geprobeerd welke hij probleemloos tot zich neemt.
Pioneer CDJ800 MK1 (Helaas alleen MK1 ter beschikking)
Technische specificaties:
Disctypes: cd-r: ja cd-rw: ja
Jog Dial size 206,0 mm
Jog Dial type Touch sensitive
Jog Modes CDJ / Vinyl Mode
Frame Search 1/75 Sec
Tempo Control Ranges (CD) +/-10%, +/-100% WIDE
BPM Counter Yes
Anti Vibratie/Shock proof: Yes/Yes
analoge uitgang: ja stereo RCA
Digitale uitgang: ja
signaal/ruis verhouding: 115 dB
frequentie bereik: 4 HZ ~ 20 KHz
Stroomverbruik: 21 Watt
Afmetingen: hoogte 10.9 cm breedte 30.5 cm diepte 34.4 cm
gewicht: 3900 gram
kleur: zilver
Voordelen
-Schokbestendig, je zou haast in een off-road Jeep kunnen gaan draaien zonder dat het apparaat overslaat
-Quickreturn in combinatie met jogdial op vinyl modus
-Pitchcontrol/pitchbend werkt erg precies
-Werkt perfect samen met een Pioneer mengpaneel met bijvoorbeeld faderstart functie
-Groot bereik van de pitch control
-Slot-in CD invoer
Nadelen
-Af en toe traag met het zoeken via de jogdial zoals je dat bij een plaat zou doen
-Plattersensor kan erg gevoelig zijn voor defecten als er op de verkeerde manier mee omgegaan wordt
-als je Cue button in drukt kan je niet tegelijk de play drukken (zodat hij door draait) zoals bij de MKII en 200 en 1000's
Conclusie
De CDJ800 MK1 is een perfecte CD speler voor thuis gebruik en zelfs voor professioneel gebruik zou het een prima apparaat zijn alhoewel de behuizing dan wellicht wat te wensen overlaat. Bij gebruik heeft de CDJ800 weinig gekke momenten. Één van de tegenvallers die mij opviel is het zoeken via de jogdial in vinylmodus. Zodra je de jogdial teruguit of vooruit draait krijg je soms het idee dat het apparaat je niet bij kan houden. Ook kan is de touchsensor in de platter gevoelig voor defecten als deze op de verkeerde manier gebruikt wordt. Leg dus nooit zware spullen op de platter en ga er vooral niet op drummen hoe gek dit ook klinkt. Wat ik erg fijn vind aan de CDJ800 is de quick return optie die als volgt werkt: Stel een que point in en zet quick return aan, nu heb je de mogelijkheid om meteen op je que point te zitten zodra je de platter indrukt waardoor je het nummer heel snel weer erin kan gooien. De Pioneer heeft ook geen enkel probleem met gekopieerde cd's, ik heb verschillende
merken geprobeerd welke hij probleemloos tot zich neemt.
![](http://www.pioneer.nl/images/products/cdplayerdj/pioneer/cdj800master_detailpage.jpg)
Comment