Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ecler nuo 5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ecler nuo 5

ik heb hierop mee in spanje gedraaid, en tot nu toe vind ik het wel 1 van de lekkerste mixers die er zijn.

dat switch knopje direct onder de bass knop, daar filter je de bas 100% mee weg.

de blauwe lampjes zijn voor je koptelefoon, die lampjes die uitstaan daar selecteer je mee welke kanelen je op je effecten box wil hebben (bij pioneer moet je aan een knopje draaien om te selecteren) bij de ecler kan je bijv dus ook meerdere kanalen op 1 effect box gooien,

rechts met die grote knop selecteer je je effect en kan je hem aan of uit zetten (door te drukken), de knopjes eronder, de kwartsmaten en het Maximum van je effect.. en dat crosfadertje, is gewoon een crossfader, links is geen effect, hoe verder je naar rechts gaat hoe meer effect je erin krijgt. tot het maximum dat je in gesteld heb.

bij de pioneer moet je een knop indrukken en aan de Min - Max. knop draaien rechts onder op de pioneer 600. dit is gewoon die 2 in 1.

dit vind ik beter werken, en het werkt sneller als het effect van de pioneer, je kan met dat crossfadertje gewoon even TIK doen.. zonder een vertraging. heerlijk gewoon

wij hadden in spanje ook een externe sampler erop aangesloten, met een wit glaasje links onder was een laag geluid, en rechts boven was een schel geluid. werkte natuurlijk ideaal samen,

dit werkt gewoon kwa effecten sneller dan de pioneer,
    zover ik me kan herinderen zijn deze faders wel anders dan die van de pioneer, je kan de instellen dat als je ze voor 90% omhoog doet geen geluid geeft, en de laatste 10% wel.

maar op de normale stand werken ze hetzelfde, alleen heb ik het idee dat deze goed gesmeert zijn, dat er iets van een olie meganisme tussen zit, het werkt net zo goed als de pioneer alleen voelt het gewoon anders, tja. geen idee hoe ik dat uit moet leggen. mocht je zo'n ding zien staat, zeker de moeite waard om even mee te spelen

ik vind deze mixer lekkerder om mee te draaien en je ding te doen.
    om mij echt uit te sloven doe ik dat liever op een Pioneer 600, puur ALLEEN gewoon omdat ik op de pioneer meer uren op heb zitten, en dus minder snel mis zou grijpen

maar ik ga me zeker wel verdiepen in deze mixer!

nogmaals:
    HEEERLIJK mixertje

wat technische specs:
    ------
    Product strengths
    1)Superb quality sound and reliability.
    2)Made in Europe under ISO:9001 quality standards.
    3)12 reprogrammable sound effects through edi:labsoftware.
    4)ETERNAL magnetic crossfader to accommodate all music styles.
    5)Excellent value for money.

Superb sound quality and reliability
    High profile electronics and best analog components.
    Oversized internal power supply for best sound dynamics.
    Excellent signal/noise ratio.
    Made in Europe under the strictest ISO:9001 quality standards.
    All units tested individually before shipping.
    A tradition of 40 years manufacturing mixers and professional audio.

Reprogrammable effects processor
    12 sound effects.
    Edit effects real-time with edi:labsoftware and load it into the mixer.
    Adapt effects to your music and DJ style.
    Effect library available to save the different user set-ups.
    Launch with DRY/WET crossfader.
    Individual channel effects assignable.

LFO FILTER LFO FILTER · LOW PASS FILTER LOW PASS FILTER · HIGH PASS FILTER HIGH PASS FILTER · DELAY DELAY · REVERB REVERB · FLANGER FLANGER · PHASER PHASER · VOCODER VOCODER · PITCH SHIFTER PITCH SHIFTER · ECHO REVERB ECHO REVERB · FILTERED ECHO FILTERED ECHO · FLANGER ECHO FLANGER ECHO

ETERNAL crossfader
    Contact-less magnetic crossfader with shape and cut adjustment.
    Scratch with the sharpest cut available in the market.
    Accommodate all music styles. No need for clubs to change the mixer for the DJ playing that night.
    Awarded by DJ Magazine in 2003.
    5 year warranty.
    Professional faders Professional faders
    Built to last high-end 60mm professional faders.

Other features
    Double LINE inputs LOW and HIGH for different devices.
    Ergonomic EQ knobs.
    Precise and progressive full-cut tone control.
    EQ low kill.
    Fader shape adjustment.
    Microphone Talk Over.
    2 REC Outputs.
    Split cue monitoring.
    Double headphone connection.
    USB connectivity.
    MIDI Clock and MIDI Start/Stop commands.
    Master level rotary controls.

* 5 x Stereo Channels
    * Balanced XLR Outputs
    * 4 x Phono, 6 x Line, 1 x Aux, 1 x Micro inputs
    * Signal present (SP) and Peak monitoring per channel. Dedicated PFL VU-Meter
    * 3-band "Cut" EQ with extra large rotary knobs, and "Bass Off" switch per channel
    * VCA 60mm faders with curve selector
    * Eternal Magnetic crossfader (5 year warranty) with cut-in time and shape adjustments
    * Talk over feature
    * Internal beat synchronized sound processors with LFO, Manual HP filter, Manual LP Filter, Delay, Reverb, Pitch, Flanger, Phaser, Filtered Echo (Band Pass Delay), Echo Reverb and Flanger Echo
    * Optimized effect control panel: FX Send per channel, Master FX Level, Time/Beat, Parameter, FX Mix Slider (Wet/Dry), FX Cue
    * USB Port for Edi:Lab software remote control
    * Internal switching oversized power supply with universal input: 90V - 260V
    * Optional Rack Kit available
    * Midi Clock and Midi Start/Stop functions
    * Dimensions: 320 x 80 x 370mm (W x H x D)
    ---------
    hij is dus ook via de USB in te stellen, zover ik heb begrepen van de spaans techniqus kunnen ze via die usb bijv. de maximale dB output bepalen, de maximum gain output, de maximum bass,mid,high die je op je mengpaneel heb, zal vast nog wel meer zijn. je kan hem dus zo limiten en aanpassen als jij dat wilt,

adviesprijs volgens internet:
    € 1182 incl.

reacties over deze mixer? post ze hier

Bij deze mixer is het ook mogelijk om je effecten op de computer zo te bewerken dat je om het even simpel te zeggen je eigen unieke sound kan creëren in je effecten.

Comment

ik wil niets anders hebben dan de DJM series :-) een 400 of 800 verder neem ik geen genoegen met minder...hehehehe

man ik had zo'n DJX700 Pro nou echt...sorry maare nope 1x aan de DJM-400 begonnen is geen terug keer meer mogelijk...

Comment

geloof me, die ecler draaid lekkerder.

maar pioneer voelt natuurlijk vertrouwder;)

Comment

Originally posted by Tomazos
          geloof me, die ecler draaid lekkerder.

maar pioneer voelt natuurlijk vertrouwder;)

:-) nou....Okay ik geloof je ;-) maar toch wat die 400 kan...wow okay genoeg hier over :-) leuke revieuw

Comment

Ziet er eigenlijk wel heeeeel oud uit
            Of lijkt dat maar

Comment

Oud?

Niet zo nieuw als een DJM800 o.i.d., maar toch wel zeker 'jong' genoeg om bij de top te horen.

Comment

Originally posted by Matrix
                Ziet er eigenlijk wel heeeeel oud uit
                Of lijkt dat maar
                dat ding zit vol met (computer) techniek,

dat merk je als je ermee draaid, of aan de knoppen zit,

Comment

Ja oke
                  Ik vind het alleen maar zo lijken

Comment

vroeger was ecler een heel populair bedrijf qua mixers heb ik gelezen
                    toen waren ze om een of andere rede gestopt of niet meer gericht op dj mixers
                    en toen kwamen ze met de nuo serie vol met techniek
                    en dan krijg je dus zoiets :D

op bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ zijn ze nog maar 999 euro 8O leuk om te weten

Comment

En nu hebben ze de Evo 5

Comment

oeh... :kwijl: ziet er wel erg ingewikkeld uit maar die gaan we zeker een keer proberen.. :twisted:

Comment

Die nuo 5 mag er mischien uitzien hij is wel duurder en nieuwer dan de pioneer djm600. Merk is populair omdat bijna alle grote namen er mee werken en ze in bijna alle grote clubs en evenementen aanwezig zijn. Daarom zou ik ook eerder voor een pioneer kiezen dan een ecler.

Comment

Nou staat er een andere foto
                            Nou lijkt ie niet meer zo oud !

Comment

Maja je betn natuurlijk nog maar 11 dan lijkt alles nog oud ;)

Comment

Working...
                              X