Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rloop rmp2 doen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rloop rmp2 doen of niet?

heeej.

ik  zit al een tijdje met dezelfde vraag als iemand hier op het forum

de rmp 2 of de denon s1200

ik heb gelezen wat jullie er van vonden en de meeste gingen voor de denon.
    maar ik ben ook in een dj zaak geweest en het daar gevraagd.

tegen mij werd gezegt dat je beter de reloop kon nemen omdat dit
    beter loopwerk ( sony )  en die heeft lekkere knoppen die overeenkomen met de cdj 1000 van pioneer en ook de draaischijf is lekkerder op het gevoel. ( hij is ook even groot als de cdj1000 en het lijkt wel een kopie)

maarja ik ben nu behoorlijk aan het twijfelen .

ik wil ze gebruiken voor '' on the road '' en voor onze radiostation.
    ik wil een betrouwbare speler. rond deze prijsklasse .

iemand een andere optie

graag iemand met tips en dingen waarmee ik uitmoetkijken

met vriendelijke groet DJDaem

Re: Rloop rmp2 doen of niet?

Ik wil niet al te betweterig overkomen ten opzichte van de Dj zaak, maar ik vind het een beetje raar dat ze je Reloop boven Denon aanprijzen :S

Eerlijk is eerlijk: Loopen met een Denon werkt aanvankelijk lastig en luistert heel nauwkeurig, maar perfecte naadloze loops maak je in mijn ogen alleen maar met 'n Pioneer of 'n Denon.

Als het je echt om de loops te doen is, koop dan trouwens een Pioneer CDJ800, met z'n standaard loop functie ideaal!

Maar goed even terug naar je bericht: Inderdaad, de RMP LIJKT niet alleen een kopie, het IS een kopie, maar dan wel een kopie in B-uitvoering wat betekend dat ie lang niet de pioneer cdj1000 feeling zal hebben, minder stootbestendig is, de knoppen sneller zullen slijten, de speler minder nauwkeurig is en ga zo maar door.

Ik wil 'm niet af gaan kraken, het is wel degelijk 'n fatsoenlijke speler, maar zoals reviews op 't internet zeggen: ook ietwat te duur voor wat -ie waard is.

Denon is een merk apart: Het bevalt of het bevalt niet (Net als Dateq mixers)
    Denon kan aanvankelijk lastig werken omdat veel knopjes een dubbele functie hebben en zodoende functies dus "verstopt" zijn. Pioneer is wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker, en gezien het feit de RMP een kopie is, is zijn gebruiksvriendelijkheid ook wat hoger.

Als je vraagt naar betrouwbaar kom ik toch uit bij Denon, deze spelers zijn haast niet kapot te krijgen. Nadeel van de 1200 is dat ie erg klein is, kan fijn zijn bij inbouwen of weinig ruimte maar heeft ook dan weer zijn nadelen.

Het is dus aan jou waar je voor gaat: Of de mooie, grote duidelijke RMP waarvan je niet met volle zekerheid van kan zeggen hoe -ie zich gaat gedragen na langer gebruik of de minder mooie, kleinere, aanvankelijk onduidelijkere maar wel zeer betrouwbare denon.

Begint een beetje lang verhaal te worden dus zal 't vanaf nu kort houden.

Tips voor iets anders?
    Kijk eens naar 2de hands pioneer (de 800 of misschien zelfs de 200)
    Een andere speler kan ik niet bedenken voor je.

Tips en dingen waar je mee uit moet kijken?
    Niks dan het standaard protocol: test je speler goed uit, koop je speler niet omdat ie er vet uit ziet (doe je ook niet met je auto, daar gaat het ook om de motor)
    Koop er fatsoenlijke kabels en in jouw geval ook flightcases bij.

Tenslotte: Koop niet te snel iets,  beter wat langer nadenken of zelfs doorsparen voordat je snel iets aanschaft waar je later spijt van krijgt.

Hoop je wat antwoorden gegeven te hebben!!!

Comment

Weet niet hoe duur die reloop is maar is de cdj-400 van pioneer niet een optie? Ben ik zelf erg tevreden mee.

Comment

ik ga dinsdag de reloops uit testen.

ik lees steeds meer goede reacties en sommige dj's die ik ken vinden het echt een top ding.
        zelfs beter dan de denon en de cdj400.  de denon is echt een klein ding. moeilijk om te srachen enzo

en als de reloops mij bevallen koop ik ze maar natuurlijk wel de witte met een rmx30 of als het meezit de rmx 40  wit mengpaneel erbij
        en dan schrijf ik er een recentie over.

de denon is voor mij al afgekeurd wegens zijn kleine jog wiel en dat je hem in moet drukken vindt ik ook niks
        de reloops zien er nog is goed uit ook :D..  
        ook zie je weinig rpm2's te 2e hands te koop staan dat zegt ook al genoeg toch ?

Comment

ik heb ze getest   en wat zijn die dingen vet:P

ik vindt ze beter dan de cdj1000   mensen als je aan het sparen betn voor een dure pioneer.
          ga de reloop rpm2 testen;) en wees verkocht

ik vindt ze echt super mooi.   echter zijn er vele pluspunten
          maar daar schrijf ik wel een apart topic over.  als ik ze heb gekocht nog 2 weekjes werken en ik ga ze kopen.

iedereen vindt reloop niks maar   kijk maar ga ze testen en ik weet zekr dat je ze ook koopt.
          inplaats van 1 cdj1000 heb je nu 2 rpm2 's   alels werkt hetzelfde en reloop geeft goede garantie.
          gaat iets kapot je stuurt ze op en 2 weken later krijg je hem terug.

vele pluspunten maar daar over een weekje of 2 meer over

Comment

ik heb helemaal niks tegen Reloop hoor! Sterker nog; ik heb al jarenlang mixers van die gasten, en m'n allereerste draaitafels waren ook van Reloop; toen ze hun apparatuur nog in elkaar flansten in een vervallen loods in het duitse Münster. Die jongens hebben echt al heel veel jaren ervaring en elke upgrade is ook echt beter, mooier en functioneler.

En voor een redelijke prijs. Dus als je de RMP2 mooi vindt en ze bevallen zelfs na het testen ervan; koop ze, en staar je niet blind op wat anderen zeggen; al dat gelul over "dit is beter dan dat" en "dat is niks, want alleen Pioneer is goed", etc.
            moet je gewoon vergeten; koop iets waarmee je goed kunt werken; uiteindelijk gaat het om skills, niet om wie de beste apparatuur heeft!

Comment

juist en daarom moet je kopen wat je zelf wil maar sta open voor kritiek;)

Comment

Hello, wellicht een late reactie maar bij deze. heb zelf een 3 mnd de reloop mogen gebruiken maar blijf erbij dat het een goede kopie is van de cdj1000 maar het qua fijnafstemming pioneer/denon beter is. Een groot makke is, als je er al geen last van hebt, is de cuebutton. deze zijn erg zwak en zullen na goed gebruik stuk gaan. Ik heb er al een aantal retour zien gaan naar de levarancier daarvoor.
                Ik kies nu de voorkeur voor de cdj400. compact, veel mogelijkheden en perfect bij USB gebruik.

grt DjDanza :D

Comment

Working...
                X