Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is ga een nieuwe dj-installatie kopen, mar is dit degenlijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is ga een nieuwe dj-installatie kopen, mar is dit degenlijk?

dag,

ik ben een nieuwe dj en ben van plan om een hele nieuwe dj installatie te kopen met alles erop en eraan. Maar omdat ik er nog weinig van ken weet ik niet of ik de juiste apparatuur ga kopen en of deze wel van goede kwaliteit zijn. Hieronder vnd u de lijst van alles wat ik ga aankopen voor 2500 euro (alles incl.)

- 2 x Luidspreker Beat SP15

- Versterker BST DJ450

- Dubbele MP3 CD Speler MCD580 JBSystems

- Mengpaneel Activ-326

- Strobe 1000 Kool Sound

- Nicols CL-405 Licht Stuurpaneel

- Nicols Fire Led

- DC-6 Licht Switch Paneel.

- Alle benodigde bekabeling.

- 2 x Flightcase [CDM6.4 & rrm4U]

- Laser Green Ghost 30mWatt

- 4 x par 56 spot

- T-statief voor spots

- ENTTEC controller

- 4 x 10 Meter XLR Kabel

- Mac Mah 1500 Watt

In de 1ste flight case gaat alle apparatuur voor het geluid zitten en in de 2de alles voor het licht.

Re: Is ga een nieuwe dj-installatie kopen, mar is dit degenl

Ik zou zelf mijn set dan iets anders indelen:
    Liever wat meer geld in je geluid stoppen en wat minder in het licht, daar het geluid toch het belangrijkste is en blijft.

Mijn set-up voor 2500 euro zou als volgt zijn (ik heb hiervoor "geshopt" bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl)

GELUID
    DAP Soundmate Active 2 MKII

OF  

LEM Actieve Hurricane Set (Actie)

cd speler: Numark CDN-35

Mixer: Jb Systems MX4 MKII
    Kabels: 7 euro (xlr zit er al bij de geluidssetjes bij)

LICHT
    4 keer PAR 56 met statief en JB Systems Dimmer

En dan heb je misschien niet een grote lichtset, maar dat doet er in aanvang ook niet toe, met deze geluiddset kun je nog jaren vooruit en dan kun je daarna gaan investeren in je licht.

Als Dj zijnde blijft je geluid immers het belangrijkst, stel je wordt straks ontdekt en gaat naar clubs o.i.d en dan staat thuis dat licht te kijken, terwijl je het geluid altijd nog kunt gebruiken om zelf te oefenen.

Comment

Re: Is ga een nieuwe DJ-installatie kopen, mar is dit degenl

Originally posted by djtimm";p=" View Post
      Ik zou zelf mijn set dan iets anders indelen:
      Liever wat meer geld in je geluid stoppen en wat minder in het licht, daar het geluid toch het belangrijkste is en blijft.

Mijn set-up voor 2500 euro zou als volgt zijn (ik heb hiervoor "geshopt" bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl)

GELUID
      DAP Soundmate Active 2 MKII

OF  

LEM Actieve Hurricane Set (Actie)

cd speler: Numark CDN-35

Mixer: Jb Systems MX4 MKII
      Kabels: 7 euro (xlr zit er al bij de geluidssetjes bij)

LICHT
      4 keer PAR 56 met statief en JB Systems Dimmer

En dan heb je misschien niet een grote lichtset, maar dat doet er in aanvang ook niet toe, met deze geluiddset kun je nog jaren vooruit en dan kun je daarna gaan investeren in je licht.

Als DJ zijnde blijft je geluid immers het belangrijkst, stel je wordt straks ontdekt en gaat naar clubs o.i.d en dan staat thuis dat licht te kijken, terwijl je het geluid altijd nog kunt gebruiken om zelf te oefenen.
      Mijn speakers zijn ze echt slecht of vallen ze nog mee, voor hoeveel mensen kan je spelen met die boksen ?

Comment

Njah het zijn wel enigzins B-merk speakers.

Als je ze op statief zet zouden ze tot 60 personen wel kunnen halen.

Comment

Als je 60 personen in een huiskamer gepropt krijgt ja...

Mijn eerlijke mening, zonde van je geld. koop voor die 2500 liever 2 goede cd spelere, 2 platen spelers en een goede mixer.

Die speakers zijn nog niet eens goed als brandhout om over de rest nog maar te zwijgen. Als je dan een keer een feestje draait doe je er beter aan om professioneel spul in te huren. Ik betaal voor een goede professionele sound installatie ongeveer 100 tot 500 euro voor de versterking en afhankelijk wat ik aan licht, buhne en backline nodig heb tussen de 50 en 500 euro voor de rest. En dat is in Luxemburg waar alles vet duurder is als in Nederland, volgens mij zijn er PA firma's die al voor 150  euro een complete discoset (apparatuur, versterking en licht) uithuren...

Comment

En ik wilde nog wel subtiel zijn .......... ;)

Maar je hebt wel gelijk, vandaar dat ik je ook een iets andere (weliswaar nog steeds B-set) aanraadde.
            Huren is in Nederland geen probleem, maar aan je schrijfstijl te zien kom jij uit Belgie?

Comment

Nee hoor, ik heb nog fatsoenlijk taalgebruik geleerd op school ;-)
              Ik kom origineel uit Hellevoetsluis (Zuid Hollandse Eilanden) maar woon al een tijdje in het buitenland, vandaar

Comment

Ow sorry, beetje verkeerd geschreven, de vraag of je uit Belgie kwam was bedoeld voor de originele poster, csound.

Tjah mijn Nederlands is wel fatsoenlijk, nu nog duidelijk over proberen te komen.........

Comment

Ow sorry, beetje verkeerd geschreven, de vraag of je uit Belgie kwam was bedoeld voor de originele poster, csound.

Tjah mijn Nederlands is wel fatsoenlijk, nu nog duidelijk over proberen te komen.........
                  Ja ik kom uit belgie, maar zou graag een dj-installatie kopen ipv er een te huren. Wat raden jullie aan als dj-installatie te kopen en waar ?

Comment

Ja kijk dat ligt er dus aan of je vaak draait ja of nee, draai je nog niet zo vaak dan kun je in het begin beter huren en zelf bijvoorbeeld goede cd spelers en mixer kopen en 2 monitors voor thuis, als je dan gaat optreden dan kun je die huurprijs doorrekenen in je uiteindelijke prijs.
                    Maar ik weet dus niet hoe die huurprijzen in Belgie liggen, vandaar mijn vraag of je uit Belgie kwam, anders had ik je nog wel wat nederlandse bedrijven kunnen geven

Comment

Ja kijk dat ligt er dus aan of je vaak draait ja of nee, draai je nog niet zo vaak dan kun je in het begin beter huren en zelf bijvoorbeeld goede cd spelers en mixer kopen en 2 monitors voor thuis, als je dan gaat optreden dan kun je die huurprijs doorrekenen in je uiteindelijke prijs.
                      Maar ik weet dus niet hoe die huurprijzen in Belgie liggen, vandaar mijn vraag of je uit Belgie kwam, anders had ik je nog wel wat nederlandse bedrijven kunnen geven
                      Wat zou jij aanraden als dj-installatie met een budget van 2500 ?

Comment

Working...
                      X