Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap Setje (Beginnende Dj)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap Setje (Beginnende Dj)

Hallo mensen,

Ik wil graag even jullie meningen horen van deze geluidsset.

Speakers:
    Dap K-115
    Versterker: Dap Paladium P-1600
    Mengpaneel: Dap Dj Station 4 kanaals
    Statieven: Dap max. 30Kg
    Kabels: 2x Speakon Kabels van Dap,
                   2x XLR Kabels van Dap.

Graag jullie mening hierover dus. Ik weet dat het niet zo'n
    hele geweldige set is voor de meeste onder ons. Maar voor
    mij is hij goed genoeg om te beginnen denk ik zo. het is
    vooral voor op mijn kamer en voor af en toe eens een feestje
    te draaien (En dan niet Full-Power).

Aub geen dingen zoals: Klote set, of dit of dat. Want ik weet
    dat het niet het beste A-merk is. Maar denk er wel even aan
    voor welke dingen ik het ga gebruiken (En ik ben beginner!!)

Please alleen nuttige dingen dus. :D

Met vriendelijke groet,

Arjan.

Re: Dap Setje (Beginnende Dj)

Los van de kwaliteit zijn het wel speakers die je op je kamer neer kan zetten. Feestje zou ik er zelf niet mee doen.

Raad je wel aan om geen kabels van DAP te gebruiken, kijk naar kabels van Proel of Procab, als er in ieder geval maar Neutrik pluggen op zitten!

(en als je volgende keer iemands mening vraagt moet je niemand in z'n vrijheid gaan beperken, als iemand het echt een slechte set vindt moet -ie dat eerlijk kunnen zeggen!!)

Comment

Mening

Je hebt gelijk over die meningen. Maar wat ik daarmee bedoel is:

Heel veel mensen zeggen dat Dap een slecht merk is. Dit is misschien
      niet het duurste Pro merk. Maar toch is het een gewéldig merk kwa
      prijs/kwaliteit. Je ziet zo vaak in iedere (Soms professionele!!) wel een
      Dap Paladium staan of een stel floor monitors van bijvoorbeeld de
      Dap K-115. Je ziet ze dus méér dan genoeg, dat merk Dap!!

Dus heel veel mensen oordelen véél te snel, en vaak ook zéér
      onterecht over het merk Dap. Want je ziet ze niet voor niets in een
      hele grote hoop Dj sets.

Gelijk of niet?? Maar laten we hier nu maar niet te uitbundig over
      gaan discusieren.. :D :D

Comment

Ja als je het zo motiveert dan is een koffergrammofoon met zwengel toch ook wel een fantastish betaalbaar alternatief voor een Technics draaitafel. Wat zo'n verkoper je ook vertelt. DAP is geen pro merk. Vergeleken met echte pro merken (zoals bijvoorbeeld Nexo, Turbosound, LAccoustics, DAS en EAW) dan is DAP gewoon duur brandhout.  

DAP is leuk voor bands die een zanginstallatie willen of DJ's die af en toe eens wat draaien en zo nodig een eigen installatie willen voor weinig geld. Het kan zelfs nog een beetje mee in het Semi-Pro segment. Maar pro-sound is het zeker niet. Het geluid is aardig, maar meer ook niet, zeg maar gelijk aan de prijsverhouding. Niks ten kwade over DAP trouwens als je ze vergelijkt met de concurrentie in hun markt en prijs bereik leveren ze echt wel kwaliteit.

Ik heb in een kleine club waar ik de sound deed ook nog een klein DAP setje staan die we gebruikten voor de wat kleinere feestjes en als monitors bij bandjes, en als je weet wat je doet krijg je er een redelijk geluid uit.

Comment

Ik wil de discussie ook niet verder aanzwengelen, het is idd een fatsoenlijk merk waarbij je voorweinig geld relatief meer kwaliteit krijgt. Moet wel zeggen dat ik ze in de Dj sets die ik zie (van professionele drive-in shows en 'n aantal kroegen) ze nog nooit tegen gekomen ben, allemaal HK, JBL, Nexo of, waar ik zelf mee werk, Sound Projects.

Een equalizer ertussen doet vaak al wonderen, ken iemand die 2 dapspeakers heeft en er door z'n equalizer van 50 euro een behoorlijk goed geluidje uit weet te persen. Nogmaals, voor thuis dan, eerlijk toegegeven ben ik wel iemand die als ie ergens draait een goede sound wil hebben.

Maar wat ik ook bedoelde met andere kabels is niet dat de kwaliteit van DAP kabels minder is, maar dat Procab of Proel langer mee gaan, ze zijn in aanschaf duurder maar gaan dubbel zo lang mee, dus uiteindelijk beter! (In de tijd dat je 1 prof. kabel gebruikt kun je 2 of 3 b-merk kabels verslijten)

Comment

Heb ook een dap setje staan(voor gebruik op mijn kamer en voor de feestjes die ik dan doe).
            het zijn gewoon goede boxen voor hun klasse. pro audio is het absoluut niet. maar als dj zelf hoeft dat ook niet. voor een gevorderde drive-inn misschien net. ik heb dan 2 paladiums en 4 actieve speakers. er komt een heerlijk zuiver geluid uit,maar dat is maximum nu voor 200 man! voorlopig is dit voor mij zat. ik heb ook procab kabels en het verschil in de kabels zijn alleen zichtbaar in het verslijten van die dingen. dus zie maar wat je er mee doet!

hopelijk kan je er wat mee!
            Ciaoz!

Comment

als je de set zou willen verbeteren kun je er het beste een subwoofer en een equaliser bij kopen
              dap is over het algemeen niet zo best maar de luidsprekers die jij hebt klinken redelijk voor dap kwaliteit

Comment

Working...
              X