Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI controller of cd spelers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MIDI controller of cd spelers?

Hallo,

Ik had een vraagje. Wat is de beste setup als je op feestjes wil gaan draaien?
    Ik ben namelijk van plan nieuwe spullen te kopen (werk nu met hercules dj console mp3 maar daar ben ik een beetje op uitgekeken). Dus wat kan ik beter doen? MIDI of CD?

Alvast bedankt!
    LilCreed

Re: MIDI controller of cd spelers?

Ligt eraan wat je wilt gaan doen;)

In mijn visie draait een Dj met Cd's of Platen en heeft -ie er een pc als back-up bijstaan.
    Maar anderen vinden dat iemand met een pc en een controller ook al Dj genoemd mag worden.

Gezien het feit je uitgekeken bent op je console kun je eens gaan kijken naar cd spelers en 'n mixertje.
    Bedenk dan wel dat je met cd's moet gaan werken.

Wil je het toch digitaal blijven doen kijk dan eens naar iets geavanceerder controllers of zelfs digitale draaitafels.

Maar ook belangrijk voor iemand hier je meer antwoord kan geven:

Wat is je budget? Wat heb je al? (geluidsset, lichtset etc)

Comment

Net midi-controllers kun je wel leuke dingen live doen overigens.

Alleen gok ik niet dat je daar naar opzoek bent, dus zou ik gaan voor CD's.

Comment

Ja ik ben niet echt uitgekeken op het midi mixen, maar op mijn midi controller (Hercules dj console mp3). Dit is een vrij eenvoudige midi controller. Ik vind alleen het nadeel dat als je live wilt gaan draaien dat je dan een hele pc mee moet slepen (ik beschik niet over een laptop)
        Ik vind alleen het nadeel dat er geen beatmatch op cd-spelers zit (Dit is dan wel meer een beginners handigheidje denk ik). Ik ben wel van plan om goed te leren beatmatchen

@Ra_ver
        Ik ben wel van plan live te gaan draaien.

Comment

Met live bedoel ik iets als:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aKMqyVHVVNI[/youtube]

maar inderdaad, als je niet beschikt over een notebook, dan zou ik sowieso voor cd-spelers gaan (notebook kost nou ook eenmaal niet niks :) )
          Op dit forum kun je genoeg voorbeelden vinden van mensen die zoeken naar (instap) cd-spelers, dus kijk maar even rond zal ik maar zeggen.

Dus tenzij je een notebook aangeschaft of je pc wil meezeulen, zou ik gaan voor cd-spelers (of natuurlijk vinyl!)

Wat betreft beatcounters: leer jezelf aan om het niet te gebruiken. Het is soms een aardige richtlijn, maar zelf degelijke beatcounters zijn niet 100% accuraat. (beatmatch functies zijn sowieso uit den boze :wink: )

Comment

Oke bedankt Ra_ver
            Ik zal eens opzoek gaan naar cd-spelers en alvast gaan oefenen met beatmatchen zonder beatsync.

Lilcreed

Comment

Working...
            X