Dit reviewtje is bedoelt voor beginners met een klein budget.
Oké, veel mensen (ook ik :cry: ) overkomt het. Je hebt een klein budget, maar toch al heel lang gespaard, en je wilt nu toch wel eens een keer aan dat dj-gebeuren beginnen.
Wat je dus (vaak) doet is, kijken naar de goedkopere dingen.
Merken als: Skytec/Koolsound/Behringer/US-Blaster e.t.c
Soms is dat ook helemaal niet erg, aangezien veel budget-gear wel degelijk goed te gebruiken is.
Wat je echter niet moet doen is, naar goedkoperdangoedkopere versterkers kijken (kopen), hier heb ik het over de PRO serie van Skytec.
SkytecPRO-480
Ik zat ook in zo een dillema, en zag een versterkertje, de Skytec pro-480 op internet staan met de volgende gegevens:
Max Power @ 4 Ohm 2 x 240W
Vervorming <0>98dB
19-inch inbouwhoogte 2HE
Output Connector Schroef/Speaker/XLR
Gewicht 8kg
Afmetingen 482 x 270 x 88mm
Ik dacht nou, prima dingetje niet? Ik dat ding kopen, en gelijk aansluiten.
Tot en met 40% tja, prima geluid, maar daarboven... Sjezus wat een grafgeluid en vervorming...
Dus sta ik daar op mijn eerste feestje, na 2 uur op 80% blies dat ding op. kapoetus.
Zeer onbetrouwbaar dus, en dat is zeker niet fijn.
Verder maakt de fan een kl*ere herrie, zonder dat deze écht goed koelt, en pleurt hi juit elkaar als je er op gaat zitten.
Als ik al die gegevens nu na ongeveer een jaar teruglees lag ik men eigen kapot. Vooral hierom:
PA versterker voor semi-professioneel gebruik, welke in geen enkele DJ-installatie mag ontbreken. Moderne mosfet techniek staat garant voor langdurige top-prestaties.
Betrouwbare mosfet techniek
Verzonken volumereglaars per kanaal
Blauwe LED output meters per kanaal
Groot frequentiebereik
Snelle response-tijd
Electronische bescherming
Koeling dmv ingebouwde ventilator
Elektronische beveiliging? Niks ervan! Betrouwbare Mosfet techniek? Lekker betrouwbaar idd...:S
Nee ik geloof niet dat ik zo enthousiast ben over de Skytec PRO-480.
Dus ik zeg NEWBIES, LAAT DIT SOORT VERSTERKERS LEKKER LIGGEN, EN SPAAR DOOR TOT EEN GOEDE KWALITEIT VERSTERKER, ALS JE BUDGET WILT, KIJK DAN NAAR BIJVOORBEELD DE PALLADIUM-SERIE!!!!!
Oké, veel mensen (ook ik :cry: ) overkomt het. Je hebt een klein budget, maar toch al heel lang gespaard, en je wilt nu toch wel eens een keer aan dat dj-gebeuren beginnen.
Wat je dus (vaak) doet is, kijken naar de goedkopere dingen.
Merken als: Skytec/Koolsound/Behringer/US-Blaster e.t.c
Soms is dat ook helemaal niet erg, aangezien veel budget-gear wel degelijk goed te gebruiken is.
Wat je echter niet moet doen is, naar goedkoperdangoedkopere versterkers kijken (kopen), hier heb ik het over de PRO serie van Skytec.
SkytecPRO-480
Ik zat ook in zo een dillema, en zag een versterkertje, de Skytec pro-480 op internet staan met de volgende gegevens:
Max Power @ 4 Ohm 2 x 240W
Vervorming <0>98dB
19-inch inbouwhoogte 2HE
Output Connector Schroef/Speaker/XLR
Gewicht 8kg
Afmetingen 482 x 270 x 88mm
Ik dacht nou, prima dingetje niet? Ik dat ding kopen, en gelijk aansluiten.
Tot en met 40% tja, prima geluid, maar daarboven... Sjezus wat een grafgeluid en vervorming...
Dus sta ik daar op mijn eerste feestje, na 2 uur op 80% blies dat ding op. kapoetus.
Zeer onbetrouwbaar dus, en dat is zeker niet fijn.
Verder maakt de fan een kl*ere herrie, zonder dat deze écht goed koelt, en pleurt hi juit elkaar als je er op gaat zitten.
Als ik al die gegevens nu na ongeveer een jaar teruglees lag ik men eigen kapot. Vooral hierom:
PA versterker voor semi-professioneel gebruik, welke in geen enkele DJ-installatie mag ontbreken. Moderne mosfet techniek staat garant voor langdurige top-prestaties.
Betrouwbare mosfet techniek
Verzonken volumereglaars per kanaal
Blauwe LED output meters per kanaal
Groot frequentiebereik
Snelle response-tijd
Electronische bescherming
Koeling dmv ingebouwde ventilator
Elektronische beveiliging? Niks ervan! Betrouwbare Mosfet techniek? Lekker betrouwbaar idd...:S
Nee ik geloof niet dat ik zo enthousiast ben over de Skytec PRO-480.
Dus ik zeg NEWBIES, LAAT DIT SOORT VERSTERKERS LEKKER LIGGEN, EN SPAAR DOOR TOT EEN GOEDE KWALITEIT VERSTERKER, ALS JE BUDGET WILT, KIJK DAN NAAR BIJVOORBEELD DE PALLADIUM-SERIE!!!!!
Comment