Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ 2000 en CDJ 900

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ 2000 en CDJ 900

17 september presenteerde Pioneer haar nieuwe aanwinsten:

- De CDJ 2000 (opvolger van de cdj 1000)
    - De CDJ 900 (opvolger van de cdj 800)

Twee gloednieuwe spelers, die de nieuwe standaard mogen worden in dj-land.

Wat maakt ze speciaal?

Pioneer combineert nieuwe ontwikkelingen die we al eerder zagen de afgelopen 2 jaar.
    Het display en het kleurgebruik van de knoppen is gekopieerd van de DVJ series. Het display staat dus schuin omhoog, wat het lezen prettiger maakt.
    Daarnaast zijn de nieuwe (digitale) functies die de cdj 400 als eerste had, verbeterd en ook toegepast op deze spelers.
    (Midi en usb)

Geen verrassende dingen dus, dit had je al aan zien komen als je Pioneer had gevolgd de afgelopen tijd.
    Het enige nieuwe op de CDJ 2000 is de beat loop functie, waarmee je met 1 knop een loop van 4 beats kunt maken.
    Dit wordt gepresenteerd als zijnde "nieuw", maar de CDJ800 had dit ook al.

Volledige artikelen vind je hier:
    CDJ 2000
    CDJ 900

Mijn mening

Voor mij zijn deze spelers geen must have. Ik draai niet digitaal (hooguit mp3 cd's) en verder zijn er geen speciale ontwikkelingen. Maar voor de dj's die veel digitaal werken, zijn deze spelers een uitkomst! Weg met de laptop, die wordt overbodig gemaakt door deze apparaten. En dat is weer een vooruitgang in dj-land!

Re: CDJ 2000 en CDJ 900

Hallo,

Ik heb de apparaten eens goed bekeken en de functies die hij biedt en ik kan maar 2 dingen zeggen;

1. Wat een machtig ding
    2. Wat een ABSURDE prijs!!!

Pioneer, mooie apparaten met hele mooie toepassingsmogelijkheid, maar die prijs....

Toch jammer, voor 2 van die dingen heb je 2 CDJ-400's, een DJM400, een laptop én Traktor Duo.

Sjies!!

RotorDJ

Comment

Re: CDJ 2000 en CDJ 900

Dat "machtige" ding ben ik het niet mee eens, maar dat komt omdat ik geen mp3/digitale dj ben.

En de prijs absurd? 1700 euro, vind ik niet slecht hoor! Als je bedenkt dat 'n CDJ1000 rond de 1500 zit...

Comment

Working...
      X