Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop/vereisten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke laptop/vereisten.

ben op zoek nr nieuwe laptop welke kan ik beste gebruiken als ik traktor sracth pro heb? en welke syteemvereisten zijn het belangrijkst?

groet,

Dit zijn de systeemeisen van Traktor: Windows® XP (SP2, 32 Bit)/Vista (SP1, 32 Bit, 64 Bit), Pentium IV or Athlon 1.4 GHz (SSE1), 1 GB RAM
    Mac OS® X 10.4, Intel® Core™ Duo 1.66 GHz, 1 GB RAM

Let wel, de minimale systeemeisen. De standaard is toch een Apple. Het hoeft niet meteen een macbook pro te zijn. Maar alles hangt van je budget af natuurlijk.

Comment

Ik ben het met Marc eens. Apple's zijn gewoon veel stabieler en er is werkelijk waar niets erger dan dat Traktor of Windows zou crashen/haperen tijdens een set.

Comment

Macbook pro nemen

Comment

Wat is je redenatie? Ik heb ook traktor scratch pro dat niet helemaal lekker werkt op m'n windows laptop, maar een apple is me toch te duur. Is er geen goedkopere oplossing?

Comment

Inderdaad kom ik ook veel macbooks tegen als er met traktor gedraait word. Misschien toch overwegen?

Comment

Ik vind €999 voor een instap laptop toch te veel, voor dat geld kan ik een hoop andere leuke spullen kopen.:)

Comment

Maar als die spullen samen moeten werken met een haperende en stotterende laptop schiet het niet op. ;)

Wat je ook kunt doen, is een volledig kale windows laptop nemen waar je alleen je DJ-spulletjes op zet. En verder niets.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                  Ik vind €999 voor een instap laptop toch te veel, voor dat geld kan ik een hoop andere leuke spullen kopen.:)

goed spul is nou eenmaal duur

alle normale dingen doe ik op een windows pc
                  maar voor muziek geef ik toch echt de voorkeur aan een mac

iedereen die op mac werkt en draait zal dit beamen en das nie voor niks

komt nog bij dat de gemiddelde mac ook langermee gaat als een
                  plastic windows pc of laptop

Comment

999 euro voor een macbook te duur? vind ik niet. (uitleg waarom niet:

Wat pas echt te duur is is een laptop met windows voor een 400 - 600 euro. Waarom zul je denken? Omdat die steeds trager worden, vast blijven hangen, kapot gaan. Vervolgens moet je er een hoop geld tegen aan gooien voor reparaties, onderhoud, updates en dat soort ongein. Ben je er dan uiteindelijk helemaal klaar mee, en wil je hem verkopen? dan kan je blij zijn als iemand meer dan de verzendkosten er voor geeft. Oftewel je geeft een hoop geld uit aan iets waar je niks mee kan.

Of je geeft een keer iets meer geld uit aan iets waar je vele jaren plezier van zult hebben, een deugdelijk product, niet zo maar een computer, maar echt een apparaat wat doet wat JIJ wilt en niet enkel wat hij vindt dat goed is. Geen crashes, virussen of langzaam dicht slibben, en mocht je dan een nieuwe willen. Die oude heb je zo verkocht, of je geeft hem aan je kinderem / neefje whatever, welke je eeuwig dankbaar zullen zijn.

Overigens ga niet gewoon even in een apple store kijken, en als je iets niet lukt denken; nee ik vindt het niks want dit lukt niet / gaat onhandig. Toen je de eerste keer met een computer diende te werken ging ook nog niet alles zo soepel. Je zult opnieuw moeten leren "computeren", maar dit keer wel op een manier zoals computers bedoeld zijn (mensen te ondersteunen, niet om last te veroorzaken)
                    Oftewel je kunt pas een mening vormen over een mac als je er zelf een hebt. En geloof me, dat zal een positieve mening worden.

Ben 3 jaar geleden zelf overgestapt naar mac, eerst een imac, toen een macbook pro erbij. Iets anders zal er hier niet meer snel inkomen.. t is niet voor niks dat iedereen die zichzelf serieus neemt op het gebied van audio / media met mac werkt :P
                    Last edited by SLGV; Tuesday-19-04-2011, 13:41.

Comment

Maar als je dan een Macbook voor 999,- koopt krijg je gratis een compleet dichtgetimmerd OS waar Apple bepaald wat je wel/niet mag installeren en welke applicatie je waarvoor moet gebruiken, 90% van de verkrijgbare software werkt niet op OSX en als je printer het niet wilt doen of je router een heeeeeel klein foutje in de WiFi firmware heeft (zoals bijna alle Thomson routers), heb je mooi pech, dan werkt het niet of deels niet (moet je eens proberen te printen vanaf een Macbook over een Thomson router via een Windows host :) ).

Nee, doe mij toch maar een solide laptop waar Windows op draait. Als je een beetje weet hoe je dat moet onderhouden gaat het jaren mee zonder enig probleem. Er zijn voldoende laptops te krijgen die net zo solide of zelfs steviger zijn dan de Macbooks. Asus K52 serie is niet gek, Dell heeft een paar mooie series en de oude IBM Thinkpads zijn niet kapot te krijgen.

Overigens: de argumenten mbt dichtslibben, crashes en virussen tellen ook voor OSX.
                      Dichtslibben is niet meer dan steeds meer services en software die je op je systeem installeert. Dat doe je ook bij OSX. Crashen is ook voor OSX een eitje, de laatste 3 keer dat ik een Macbook in m'n handen had was het binnen 2 minuten raak.
                      Virussen is ook een leuke: hoe weet jij als zich veilig wanende OSX gebruiker zonder virusscan dat je geen virussen op je systeem hebt? Hoe weet je dat je toch niet stiekem onderdeel bent van een botnet? Dat weet je niet. Een virus bouwen voor OSX is nog makkelijker dan voor Windows, alleen ziet bijna niemand er brood in dus komen ze weinig voor. Ze bestaan echter wel!

Ben ik een Windows fanboy... nee, niet direct. Maar ik zie wel waar Windows voordelen heeft tov OSX (of Linux) in het dagelijks gebruik, zowel prive (games, applicaties, ondersteuning) als zakelijk (Active Directory, applicaties, centraal examen, multi user, roaming profiles). Linux komt in veel gevallen nog dichtbij, OSX blijft op veel fronten ver achter, behalve op het financiële front.

Comment

toch gek waarom alle groten der aarde op een mac werken kwa audio

:)

Comment

Als we het gebash en de verheerlijking nou eens lekker in het midden laten... ;) Want dit wordt een welles-nietes discussie tussen twee partijen, dat gaat hoog oplopen en aan het einde van het verhaal is er nog niets veranderd. Want iedereen heeft zelf de keuze om een platform te kiezen.

Het ging zelfs om een topic uit 2009. En voor de rest van het verhaal verwijs ik graag naar een Kennisbank-artikel.

Iedereen zal zijn eigen keuzes hebben betreffende het platform waar hij op wil gaan draaien, uiteindelijk. Daar kun je inderdaad advies voor geven, maar het is niet zo dat je je 'eigen front' ten koste wat het kost moet verdedigen.

Comment

das mooi gesproken Rick

Comment

Originally posted by Mosfet View Post
                              toch gek waarom alle groten der aarde op een mac werken kwa audio

:)
                              Dat komt omdat ProTools alleen op OSX werkt... ze kunnen niet anders :p

Comment

Working...
                              X