Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop/vereisten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patrick Godschalk View Post
    Ik ben het met Marc eens. Apple's zijn gewoon veel stabieler en er is werkelijk waar niets erger dan dat Traktor of Windows zou crashen/haperen tijdens een set.
    En dit is precies waarom ik een Macbook Pro aan ga schaffen als ik mijn Traktor S4 heb.

Comment

nog nooit meegamaakt dat me macbook pro in combi met me Traktor s4 vastliep

dus goede keus Mescalino

Comment

Vreemd,

Wij zijn in het bezit van 2x een hp pro book en deze bevallen prima.

Zeker on de road. De hp pro book zit vele malen degelijker in elkaar dan een mac. Ja ook een mac is geen onbekende voor ons dus hebben wat om te vergelijken. Verder hebben we nog NOOIT gezijk gehad met onze windows xp pro met bpm studio of traktor. Kwa trager worden hmmmm zover ik weet word een mac net zo goed trager als een hp pro book. Zet een mac maar eens lekker vol. Raar deze word ook gewoon trager.

Maar de echte reden dat we niet voor mac zijn gegaan is omdat de hele wereld draait om windows. Wij hebben een dbx rackdrive 260 processor en jawel hoor een mac kan hier helemaal niets op in regelen. Kan niet eens verbinding maken met rackdriver. Ook onze bpm studio controllers ( de 2001 ) pakt hij gewoon niet. Vreemd mac was toch zoon super product?

Maar het volgende kom maar eens ergens waar je een beamer wil gebruiken. Vervelent die mac heeft geen gewone vga aansluiting. Hier moet je weer een verloopje voor hebben.

Ook is het NIET zo dat alle echte audio freeks met mac werken. Sterker nog een 90% van alle plugins ( vst ) komen eerst uit op een windows variant voordat ze voor mac beschikbaar komen.

Kortom een mac zal best een prima machine zijn maar zolang de wereld grotendeels om windows draait en dus ook rond de drivers en aansluitingen houden wij het bij de massa en draaien we gewoon nog steeds door met onze windows hp pro books.

Verder kost een beetje een leuk hp pro book maar een 700 euro ;)

Comment

Hmm toch jammer dat het altijd uitloop op zo'n eindeloze discussie.
          Het licht er maar net aan waar je het voor wilt gaan gebruiken welke je beter kunt nemen.

tja als je er dingen mee wilt gaan doen die niet gaan? dat heb je ook zat met windows computers.. Over die beamer, een vga (en evt hdmi en dvi) adaptertje stop je een keer erbij in je tas en je ben altijd voorzien. Eenmaal aangesloten is het overigens een stuk sneller en eenvoudiger in te stellen dan een windhoos (vindt IK dan)

Overigens, mocht je echt per se iets willen met een mac wat eigelijk niet gaat? boothcamp of paralels lost het op.

maar goed waar het om gaat:
          Ik denk niet dat iemand er ook maar iets aan heeft als alle mac-haters en gewone mensen (uuh ik bedoel mac-fans) hier om en om gaan discussiëren.
          Er werdt gevraagd om een advies, en natuurlijk zijn er verschillende meningen, maar om dan weer tegen andere meningen in te gaan?? daar heeft niemand wat aan.
          Oftewel het is beide goed, afhankelijk van wat je er mee wilt.
          (al is apple stiekem toch iets beter XD )

Dus laten we aub stoppen met beweren waarom mac slecht is of goed, geef gewoon een advies wat er aangeschaft kan worden om de dj'en.
          Last edited by SLGV; Thursday-21-04-2011, 20:06.

Comment

Ik laat even traktor Pro 2 buitenwege maar als je het S4 forum op native instruments leest dan lees je diverse klachten over windows laptops/machines die "kuren" vertonen. Haperingen bij het inladen (dus de muziek gaat stotteren ezovoort. De mac heeft daar geen last van. Ook een HP book met een i7 processor zit ruim boven de 1000 euro.

Begrijp me niet verkeerd ik ben dol op mijn windows 7 desktop machine maar voor het DJ-en ga ik toch voor de Macbook.

Beide machines hebben voor en nadelen daar twijfel ik geen seconden aan maar voor mij is een macbook de beste keus.

Tijdje terug was ik op een feest waar 4 DJ's draaide (1 daarvan Fitzpatrick van drumcode) en van de 4 laptops die op het podium stonden waren 3 een mac.

Ander feest waar ik was viel de muziek uit om dat de DJ zijn HP laptop oververhit was geraakt.

(niet dat ik will zeggen dat HP's slecht zijn maar opvallend was het wel. Hij had natuurlijk gewoon een laptop cooler van 2 tientjes moeten hebben maargoed)
            Van elk apparaat valt wel iets goed te zeggen en iets slecht.

Comment

Van elk apparaat valt wel iets goed te zeggen en iets slecht.
              En daarom zal iemand altijd zelf een keuze moeten maken voor iets dat voor zijn toepassing geldt. En ja, dan zul je de ene beter kunnen inzetten voor de eerste 10 toepassingen, en de andere voor 10 andere toepassingen.

Maar er is nog geen wondermiddel uitgevonden dat goed is in alles.

Comment

nogmaals lekker draaien -> macbook -> just my 2 cents

Comment

We hebben allemaal onze mening kunnen geven, er is een samenvattende conclusie uit getrokken. Waarom moeten we dan nu nog verder met de mac/pc discussie? Dat leidt nergens toe.

Comment

slotje dan denk ik zo maar

Comment

Nope, want wellicht komen er nog gerelateerde vragen in de toekomst. (En dan bedoel ik niet de mac/pc discussie, maar de systeemvereisten.)

Comment

ah ja das waar

Comment

Ik heb nu een paar dagen Traktor Scratch 2 Duo en heb daarvoor een Dell laptop aangeschaft met de volgende specs:

CPU: Intel I Core 3 2310M
                          RAM: 4GB 1333 MHz
                          VC: NVIDIA GeForce GT 525M 1GB

En dit loopt super. En de prijs is toch wel een stuk minder dan een vergelijkbare Macbook Pro en ik heb geen gedoe met ITunes ;-P

Comment

Working...
                          X