Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maxim, probeer je vragen zoveel mogelijk te bundelen in één post om overzicht te bewaren.

Ik zou zeker niet gaan voor de TSX-10 set als je een deftig setje voor thuis zoekt. De geluidsverschillen zijn namelijk enorm, de TSX-10 set is wellicht iets robuuster voor 'on the road', maar kan qua geluidskwaliteit nooooit tippen aan een deftige monitorset in dezelfde klasse.

Mocht je ooit op een feest moeten draaien waar geluid gewenst is, kun je altijd tegen een meerprijs voor je klant geluid bijhuren. Op het moment dat dat meer gebeurt, kun je besluiten om zelf een leuke PA-set aan te schaffen en je monitoren voor thuisgebruik te bewaren.

Wat betreft je laatste twee vragen, over welk product gaan die nu?

Comment

Rick,

ik ga jouw advies volgen om alles in een keer schrijven...
      En de laatste vragen over deze monitoren http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
      Hebben ze aparte stroomlijning?
      En denk ik als laatste koptelefoons, rond 50 eurie. Ik heb 2 in het visie :
      1. http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html en
      2. http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html of
      3. http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html

Wat kan je mij daar over vertellen?

Maxim.

"NEE heb je altijd, maar JA kan je ook krijgen"

Comment

Ze hebben bijde stroom nodig dus ze hebben bijde een aansluiting daarvoor.

Comment

En wat betrefd de koptelefoon ik zou even doorsparen voor een goede pioneer of technics.

Comment

Originally posted by Maxim View Post
            Rick,
            ik ga jouw advies volgen om alles in een keer schrijven...
            En de laatste vragen over deze monitoren http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
            Hebben ze aparte stroomlijning?
            Als je bedoelt dat ze allebei een aparte elektriciteitsbron nodig hebben, ja. Voor beide luidsprekers wordt een elektriciteitssnoer meegeleverd waardoor je ze direct kunt inpluggen in het dichtsbijzijnde stopcontact.

Comment

Ok,

En wat betreft kwaliteit van geluid van deze monitoren? Zijn ze wel ok?
              En over koptelefoons, welke van die 3 zou je mij aanraden?

Een gesloten DJ hoofdtelefoon speciaal voor de veeleisende DJ? Deze RP-HTF600E maakt het waar! Mede door gebruik van krachtige 50mm drivers wordt voorbeluisteren in lawaaiige omgevingen mogelijk.

SynQ HPS-2 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Sennheiser HD 205 koopt u bij Bax-shop met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Maxim

Comment

Ik heb ze nog niet gehoord, ik heb alleen de AV40 een poosje terug gehoord samen met een collega. Beste is natuurlijk om zelf te gaan luisteren om een goede indruk te krijgen. :)

Dit geldt ook voor de koptelefoons, omdat iedereen een ander hoofd en andere wensen heeft. Pasvorm is dus ook belangrijk omdat het een artikel is dat je vooral zelf veel gaat gebruiken. Ook hiervoor zou ik je willen uitnodigen om eens te kijken naar de vele hoofdtelefoons die in de shop aanwezig zijn.

Comment

Rick,

Ben helemaal met je eens, dat beste is om zelf te kijken en uitproberen.
                  Maar, als ik goed begrijp, plaats van de winkel helemaal in de Goes? En ik woon zelf in Almere... Jammer heb ik niet zo veel tijd door de weeks :( .
                  Natuurlijk, later, wanneer ga ik wat meer ervaring opbouwen, dan wordt het andere verhaal. Maar nu wil wat aanschaffen, wat niet te duur is en met redelijke kwaliteit... En hier gaat mij om kwaliteit van technische aspecten in vergelijken met prijzen...

Maxim

Comment

In het weekend zijn we ook gewoon open en ben je ook altijd welkom. Zeker omdat het om een aardig bedrag gaat is het wellicht beter om toch zelf iets te investeren in reiskosten om vervolgens thuis te komen met iets dat volledig bij je past.

Comment

En ook gelijk heb Je...
                      Maar ik denkt, als ik zo kijk, dat gaat mij alles - dj-set, monitoren, koptelefoons, kabels - rond 800 euro kosten. Van een kant, het is wel grote bedrag, maar van andere - om voor echte goede spullen moet je toch 2X zo meer uitgeven(tenminste). Voor mij dus het is wel te vroeg. En ook een minpunt - ik heb geen auto :( . Dus wil ik hier zo veel mogelijk informatie verzamelen om de beste besslising te nemen.
                      Rick, kan je mij wat vertellen over deze koptelefoons :
                      Een gesloten DJ hoofdtelefoon speciaal voor de veeleisende DJ? Deze RP-HTF600E maakt het waar! Mede door gebruik van krachtige 50mm drivers wordt voorbeluisteren in lawaaiige omgevingen mogelijk.

Omdat met koptelefoons met draaiende elementen heb ik niet zo goede ervaring. Een kant ging kapot... :(

Maxim

ps. kerel, bedankt voor alle je antwoorden, wordt ik niet lastig met zo veel vragen:cool:

Comment

800 euro is ook nog een bedrag waar je heel veel leuke dingen van kunt kopen. De kunst is alleen om de juiste dingen daarvan te komen, dus iets wat volledig bij je past. Wat betreft je punt over 'echt goede spullen', dat is een relatief begrip. Op het moment dat je nu leuke spullen in huis kunt halen kun je hier nog een lange tijd mee vooruit, wat dus betekent dat je her en der kunt gaan draaien om geld te verdienen, eventueel voor uitbreiding of verandering.

Bax-shop is ook redelijk goed te bereiken met het OV (10 minuutjes lopen vanaf het station), dus eventueel kun je in de trein stappen en lekker aan de gang gaan in de showroom.
                        En mocht je met veel spullen naar huis willen gaan, kun je er altijd nog voor kiezen om het door de postbode te laten bezorgen. :)

Met de Panasonic hoofdtelefoon heb ik geen ervaring helaas.

Comment

Ok Rick,

ik ga even kijken en misschien ga ik jouw advies volgen...
                          Geld verdienen... denk ik niet, meer hobby...;-)

Met vriendelijke groet,

Maxim

Comment

Rick,

kan je mij advies geven over welke kabel moet ik hebben om deze dj-set
                            Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

aan deze speakers http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
                            aan te sluiten?

Maxim

Comment

Als ik zo goed begrijp, dan moet ik deze kabels hebben
                              http://www.bax-shop.nl/xlr-rca/proca...t-details.html ?

Maxim

Comment

Dat kan maar je kan ook een 2x Jack - 2x rca nemen.

Comment

Working...
                                X