Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ...

Hoi Alemaal!

Kan je iemand mij vertellen over combi dj set met CD/MP3/USB ?
    Ik heb kijkje genomen op Citronik CDMX-1 MKII dubbele USB/SD/MP3-speler met mixer van Bax-Shop. Ook video over hem gezien.. Ik vind hem niet zo slecht,
    maar hij is wel goed in prijs/kwaliteit? Omdat, volgens mij, deze merk een van die goedkope merken, als USB Blaster, Omnitronik, DAP en zo... Ik heb ook naar andere gekeken van Gemini CDMP-6000 dubbele CD/MP3/USB combispeler...
    Ook recensie gevonden op internet en die was niet zo goed... Dus ik wil iets, wat voor de hobby is... alvast bedankt...

Met vriendelijke groet,

Maxim

" Nee heb je altijd, maar Ja kan je ook krijgen":cool:

Beste Maxim,

Het punt met dit soort producten is vaak hoe je er mee omgaat.

Ben je zuinig op je spullen, doe je er geen gekke dingen mee, steek je hem in een flightcase of dek je hem altijd netjes af als je hem niet gebruikt, dan kun je erg lang plezier van zo'n speler hebben.

Op het moment dat je redelijk ruig met je spullen omgaat zal de levensduur van zo'n speler een stuk minder zijn, voornamelijk omdat ze hier niet voor zijn gemaakt. En daar is de prijs dan ook naar. ;)

De beste optie om een goeie indruk te krijgen is altijd om even naar de showroom te komen zodat je het apparaat in kwestie zelf kunt uitproberen. Dan krijg je een indruk van de looks en feels van de speler en kan je eventueel nog vragen aan de verkopers stellen die je altijd willen voorzien van informatie.

Comment

Hoi Rick,

bedankt voor je antwoord. Maar kan je mij even wat vertellen over die twee dj-sets, welke heb ik in vorige bericht genoemd? Ze zijn wel goed met prijs/kwaliteit? En in de showroom spullen bekijken altijd ideaal, maar omdat ik nog aan te beginnen bent, zie ik niet zo veel vershil tussen. Dus wil ik iets, wat niet te duur is en met redelijke goede kwaliteit... En zeker met USB aansluiting
      ( scheelt tijd om het cd's branden ;) )..

Met vriendelijke groet,

Maxim.

Comment

Maxim,

Ik heb geen directe ervaring met beide apparaten, maar de prijs/kwaliteit van dit soort combispelers is vaak wel in orde. Je noemt 'goede kwaliteit' in je post, besef wel dat dit een relatief begrip is en dat je dat niet direct kunt meten. De speler zal zijn ding prima doen, maar je kunt er natuurlijk geen Pioneer-kwaliteit van verwachten. Op het moment dat je daar geen enkel probleem mee hebt omdat je toch in de begin-modus zit, zul je hier best veel plezier aan kunnen beleven.

Verder ontlopen de apparaten elkaar vrij weinig. Qua lay-out is er het een en ander verschillend (Zo heeft de Citronic het display in de binnenring van het jogwheel zitten), maar qua functionaliteit zijn ze zo goed als hetzelfde.

Wat spreekt je zelf het meeste aan qua lay-out?

Comment

Beste Rick,

Natuurlijk, begrijp ik, dat voor deze prijs krijg ik geen Pioneer kwaliteit
          Maar dit hoef ook niet. En die van Citronik spreek mij meer af, omdat hij juist display in de jogwheel heeft, en dat vind ik wel handiger. En hij heeft twee hoofd knoppen naast mekaar zitten. En ik vindt hem meer makkelijker in het besturing -grote knoppen met duidelijke betekenis. Precies voor de beginner.
          Maar weet jij toevallig, of kan ik op het display volle naam van MP3 trak zien, geef hij dit wel aan? Of alleen nummer van album/trak? Maar toch twijfelde ik beetje, omdat deze model lijkt precies op van USB Blaster:?:
          En kan je mij ook even advies geven over luidsprekers? Niet groot, rond 200, met redelijke geluidskwaliteit?
          En Rick, super bedankt voor jou hellup :-P !
          En die online winkel vind ik ook super mooie - vanwege grote assortiment,
          prijzen en, heel belangrijk!, kan in delen betalen... :-P

Met vriendelijke groet,

Maxim

" NEE heb je altijd, maar JA kan je ook krijgen"

Comment

Originally posted by Maxim View Post
            Maar weet jij toevallig, of kan ik op het display volle naam van MP3 trak zien, geef hij dit wel aan?
            Ja, dat laat hij zien, door middel van ID3-tags. Mits deze goed zijn ingevuld worden de artiest, titel, album, genre, etc. weergegeven.
            En kan je mij ook even advies geven over luidsprekers? Niet groot, rond 200, met redelijke geluidskwaliteit?
            Lastig te zeggen zonder te weten wat je er mee wilt doen. Zoek je twee luidsprekers om thuis te gebruiken (monitoren) of wil je er mee op pad? In het geval van het laatste kom je helaas met 200 euro niet ver als je een leuk setje met een vrij nette klank wilt. We hebben inmiddels al wat topics over het aanschaffen van basis-geluidssetjes, misschien is het interessant om eens in het Geluid & PA-subforum rond te neuzen en te zien hoe anderen het hebben aangepakt en wat hierbij geadviseerd werd.
            En die online winkel vind ik ook super mooie - vanwege grote assortiment,
            prijzen en, heel belangrijk!, kan in delen betalen... :-P
            En dat horen we natuurlijk altijd graag. ;)

Comment

Hey Rick,

bedankt voor je antwoord! Was wel duidelijk over display. En wat betreft luidsprekers, ik wil die gewoon thuis gebruiken. Om voor mij op pad te gaan is nog heel te vroeg
              Maar ik ga zo en zo nog in die forum kijken...
              En, Rick, kan je mij nog wat vertellen over dat Citronik lijkt op USB Blaster?
              En wat voor de merk Citronik zelf? Wel bekend, of ward die ergens in de kelder gemaakt :cool: ?

Met vriendelijke groet,

Maxim

" NEE heb je altijd, maar JA kan je ook krijgen"

Comment

Maxim,

Het is dan inderdaad verstandig te kijken naar een leuk stel monitoren. Ik heb een poosje terug nog de M-Audio AV40 beluisterd, klonk erg leuk en er komt best nog veel laag uit voor zo'n klein kastje.

Citronic, US Blaster en cosoorten lijken vrij veel op elkaar. Ze maken voornamelijk producten in de budgetsectie, waar Citronic volgens mij ook nog wat productlijnen heeft in het B-segment. Hier gaat het voornamelijk om luidsprekers.

Comment

Beste Rick,

ik heb kijkje genomen in de forum over luidsprekers en best veel goede informatie gevonden... Maar ik heb ook op de Bax gekeken en wat anders gevonden, namelijk deze http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html Ze zijn wel duurder, maar lijk me stukje beter. En staat heleboel positieve reacties onder.
                  Maar alleen voor mij niet zo duidelijk moet deze speakers nog versterker hebben, of kan ik ze gewoon op de mixer aansluiten? En als ik zo goed begrijp, hebben ze elke eigen stroom aansluiting en een speaker voor een kanaal? Of toch beter die nemen over jij heb me verteld? Maar in de prijs klasse 250-300? Wat denk je er over?

Met vriendelijke groet,

Maxim

NEE heb je altijd, maar JA kan je ook krijgen"

Comment

En verkoop ze hun al set, of per stuk?

Comment

Ik denk dat ze wel goed zijn voor die prijsklasse als ik de reacties lees. Wat betreft je vraag over de versterker er zit een versterker ingebouwd dus je kan hem direct aan je mengpaneel hangen.

Comment

Ze worden verkocht als set dat zie je bovenaan je pagina en als je naar ze zoekt.

Comment

Of misschin ga wat meer geld uitgeven en deze setje nemen http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html ?
                          Hey mensen, sorry voor zo veel vragen...
                          Maar leren gaat om vragen stellen...

Comment

maar hebben ze wel aparte stroomaansluiting?

Comment

En wat betreft kabels, moet die allemaal bij kopen?

"NEE heb je altijd, maar JA kan je ook krijgen"

Comment

Working...
                              X